Skoda Octavia vRs (1U - 2002)

blowie

Nieuw lid
Hallo,

Ben sinds 5 dagen de trotste eigenaar van een zwarte Octavia vRs uit 2002. gechipt volgens levering is 210 PK maar vermoeden is iets meer (gereden tegen een 245 PK octavia 2001 waar t verschil niet groot was). Verders heb ik nog in de planning...

- Koni Sportkit rondom op bijna maximale harde demping
- Waterpomp + distrubutieriem vervangen
- Rondom energy rubbers + motorsteunrubbers vervangen voor energy
- Veerpootbrug voor boven en onder plaatsen (achter heb ik al 2 triangles in de kofferbak)
- Sportgrill van superskoda of skoda dealer asap, in ongespoten zwart
- Alarm klasse 3 laten plaatsen

Daarnaast zijn alle logo's verwijderd, zoek alleen nog vervanging voor de skoda logo's op de velgen omdat ik een 'sleeper' wil, iemand enig idee waar te kopen?. Interieur is vervangen voor zwart, laat em minder opvallen op straat.

blowie

Nieuw lid
Hijs gechipt maar niet door JD, maar door ABT. Echter als je de skoda embleem verwijder dan zit je met 2 gaten in je kofferbak :shocked: En aangezien de ABT Embleem goedkope rommel is en iedereen herkent heb ik het per direct verwijderd van mijn bolide. Nee deze sticker is van me ouweheer die wel bij JD komt. en wie weet, laat ik ooit nog is het inlaat / uitlaat systeem aanpassen en chippen bij JD.

Maar eerst de weglegging !!

Hetzer

Forumguru
Welkom hier op het forum en wat een fantastisch mooie auto heb jij , je kunt de originele naaf-kappen vervangen voor een ander logootje, die naaf-kappen van abt passen er sowieso in, de orginele van naaf-kappen van bbs ook.
hoeveel km staat er trouwens op de teller??

blowie

Nieuw lid
Ik ga vRS badge stickers halen voor de velgen en het stuur uit de UK, sportgrill heb ik in duitsland besteld voor 28 euro :) er staat trouwens 189K op de teller trouwens. Maar als t blok goed is kan ik er makkelijk 300K+ mee rijden. Tis namelijk best wel een bomproef blok :winkie:

blowie

Nieuw lid
Nou ff een update:

- Koni Sportkit: is besteld, maandag binnen?
- Sportgrill uit duitsland ala 28 euro, embleem loos, morgen binnen, foto's volgen...
- vRS emblemen uit the UK voor de naafkappen en t stuur, waarschijnlijk vrijdag
- Ferodo DS2500 voor overgenomen van me ouweheer, heeft nog zo'n 6,5 mm op deze blokken.

Verders, volgende week donderdag heb ik een afspraak met JD en gaat hij aan de monitor voor de volgende dingen: lucht massameter, benzinedruk, en algehele staat van de motor, gezien performance ok is maak ik me niet veel zorgen echter hoor ik een tik wat ik graag wil weten. bougies vandaag vervangen voor NGK, type nummer aangeschaft op advies van JD, Blok ontvet en opgeschoond, glimt als een tiet nu! En olie peilen elke 250 km.

Dingen die volgen:

Heel misschien een big brake kit van brembo eronder, achter Gegroefde schijven met Ferode DS 2500, goede alarm erop, en de lak bijwerken!

blowie

Nieuw lid

Het is even wennen, maar voor 28 euro en 2 minuten monteer werk hoor je mij niet klagen :)

Schoon is schoon !!

en even alle bougies gechecked en vervangen, zagen er prima uit...

haggard

Senior Member
Met orginele grille vindt ik 'm toch net even iets mooier.... mjah das natuurlijk smaakverschil.
Je hoeft je echt niet te schamen met een Skoda logo hoor....
Verder mooie wagen!

Hoe krijg je het blok zo mooi schoon??? Zou ik ook wel een willen proberen...

blowie

Nieuw lid
idd smaak verschillen, en het liefst had ik een milotec grill zonder logo, maar grill kost 117 euro, daarnaast moet je hem nog spuiten, nou voor 28 euro ben ik ook happy.

10 liter bidon met ontvetter (ben ff kwijt wat t gekost heb, maar is niet de hoofdprijs), een bakje en een kwast bij de karwei/gamma, kap verwijderen van het blok, alles insmeren met ontvetter, ff laten inweken, daarna rij ik altijd naar een wasbox en spuit ik hem af met eerst motorreiniger 60 graden (ze zeggen dat daar ook ontvetter inzit maar naar mijn mening werkt dat voor geen meter), daarna met demwater om de ontvetter goed weg te spuiten, en voila, dit is zo'n 15 min werk :) hou wel in de gaten dat j niet zomaar uitlaatspruitstuk en turbo gaat besproeien, thermoshock kan t laten scheuren.

blowie

Nieuw lid
Vandaag naar JD geweest, zonder file 2 uur te vroeg aangekomen, maar werd meteen geholpen. Na de auto aan de computer gehangen te hebben een stukje rijden, kwamen er bekende dingen tevoorschijn, thermostaat kapot ( wisten we eigenlijk al ), luchtmassameter gechecked, is aan vervanging toe ( waren we op berekend ) maar de branstofpomp is OK ( mooi dat bespaart € 300 ). Maar ze waren verbaasd over t vermogen die t beessie leverde, naar hun mening klopte de vermogensband niet met de vergelijking van een ABT chip. Ze kondem trouwens ook geen ABT gegevens vinden via de uitlezing.... ?!

Dus kap eraf gehaalt om te checken wat voor ECU en chip erin zit, joh er zit JD tape overheen?! Dus ik vroeg kan je checken op kenteken, wordt ik geroepen, bleek mijn auto na een fout melding van de ABT chip bij JD opnieuw gechipt te zijn in 2009 op maat met uitdraai. Dus kopie gehad, hun expertise gehad en alles OK bevonden, morgen dus naar Hans Sloot ( de mechanick van JD ) om de grote beurt en weglegging aan te passen.

Foto's volgen !!

blowie

Nieuw lid
Nou hier weer een update, het heeft even geduurd maar we zijn weer paar stappen verder.

Inmiddels is bijna alles aangepakt, over een klein weekje komt er een Brembo GT kit op.

(sorry voor het verdraaide beeld, maar geen zin om het aan te passen)
Nou hier dan mijn set Koni Sportkit, was wel ff schrikken, bij het uitpakken in de garage kwamen we tot de conclusie dat deze voordempers voor de normale octavia is, bij de vRS zit de stabi-stang gemonteerd op de demper inplaats op de ophanging : s En nu? nou was dat even mooi dat mijn ouweheer wel de dempers heeft voor de vRS maar niet het zelfde montage punt gebruikt voor de stabi-stang, dus ff omwisselen en voila : D anders had de hele set terug gemoeten naar SKG...

De ouwe dempers, zit trouwens behoorlijk wat verschil in de veren, hij komt een stuk lager met de Koni's

Powerflex rubbers voor de draafarmen voor : )

Intussen een Wiechers VPB VB geplaats

En onder mag ook niet missen natuurlijk...

blowie

Nieuw lid

Koni's van mijn ouweheer, beetje vies maar in goede staat...

gehele achteras verwijderd voor de nieuwe rubbers

Powerflex rubbers achter (origineel was gewoon nylon bussen?!:shocked:, waar Skoda bij dit model nou het idee haalt van sportweglegging is mij een raadsel, RAAARRRRR...

Koni's achter, staat ook nog is goed

Daarnaast nog een beurt gehad waaronder, nieuwe oliefilter, spanrol, distributieriem, waterpomp (zie hieronder) en remvloeistof...

Wat glimt die !!, de originele is een plastieke versie die nog weleens van de as af wil draaien met dit vermogen.

Toen de auto van de brug af kwam was de auto compleet anders, stabiel, harde demping, geen problemen meer tijdens rukwinden dat je moet corigeren op de snelweg :S, gewoon 1 handje aan t stuur en relaxt kunnen rijden inplaats continu bezig zijn, snelheden boven de 200+ is nu ook veilig inplaats dat de kont masaal gaat zweven !!

Next update? soon....

Waarom in god's naam maar 5 plaatjes per post??, leuk voor de mensen met serieuze projecten die dat willen plaatsen op deze forum....

(bedankt Noord26, voor het wijzen op mijn spelfouten...)

blowie

Nieuw lid
Inmiddels zijn mijn vRS badges uit de UK binnen gekomen, heeft even geduurd maar het zijn dan ook echt kwaliteit badges...

Was even gekloot om die aluminium skoda logo's te verwijderen, maar de kit kreeg ik er met mijn nagel af, even ontvetten met wasbenzine en voila :grin:

Persoonlijk vind ik het beter staan als de standaard logo's

En dit was al helemaal een eitje, stuur recht, erop drukken en klaar !! En het mooie is bij deze sportstuur valt hij er precies in, bij het originee stuur pas het niet echt lekker..

Of ik nog plannen heb ?? hint... Brembo :24:

Bovenaan Onderaan