Skoda Octavia tradition 1.9 TDi als trekauto

eve

Nieuw lid
Ik begrijp echt niet waarom iedereen klaagt over die trekhaak die zo laag bij de grond hangt. Mss komt het omdat wij nog een Octavia Tradition hebben, oud model dus, maken ze niet meer (met afneembare trekhaak). Met vouwwagen en kofferbak propvol nooit drempel of dergelijke geraakt! Wij moeten zelfs de caravan ook behoorlijk optillen om hem aan de auto te haken. Als we op de parking de hoogte vd trekhaak vergelijken tov auto's v andere merken, hangt die van ons ook behoorlijk hoog. Vering vinden wij nu al behoorlijk "hard" vandaar dat we niet zo snel zijn om die hulpveren te plaatsen. We zouden het enkel overwegen omdat sommigen verwijzen naar de stabiliteit die je hiermee zou verbeteren, al hebben we ook daar voorlopig nog geen probleem van ondervonden
Zou er zoveel verschil zitten tussen de uitvoering van de Octavia vroeger (model Tradition) en de meer recentere versies???
 

floyd2

Forumguru
Volgens mij is de trekhaak niet eens zo laag maar de Octavia heeft gewoon een meter auto achter de achterwielen en dat is lastig met sommige bulten.
Ik heb ook hulpveren en het enigste wat ik niks vind is dat ie nog hoger op z'n poten staat.
Voor de rest is het ideaal want hij heeft nu eenmaal de neiging om wat door te hangen met wat bagage.(met standaard veren)
 
Bovenaan Onderaan