Skoda octavia scout verlagen?

hoi,mss een rare vraag.zijn er hier mensen die hun skoda octavia scout hebben verlaagd? deze is van 2017.nog niet de facelift..
waarom deze vraag? ik vin de scout uitvoering mooi,maar vindt hem veeeeel te hoog staan.
hopelijk heeft er iemand een oplossing voor.
heb hier al eens gezocht maar kom niet uit op een oplossing...
alvast bedankt

grtz
 

haassie

Forumguru
Die scout hoort toch juist hoog te staan voor zijn “mogelijke” 4x4 offroad aspiraties? Niet dat ik dit zou doen maar goed.
 

haassie

Forumguru
Is inderdaad geen antwoord op de vraag. Je moet jezelf afvragen of je hetzelfde optische effect behaalt als bij een normale octavia om het politiek correct te verwoorden haha. Maar smaken verschillen gelukkig.

Vond zo gauw even een link op briskoda met wat aanknopingspunten?

https://www.briskoda.net/forums/topic/446362-lowering-2010-scout/

Staat aan het einde dat de veren identiek zijn maar de wiel/band combinatie anders is hetgeen alleen al zorgt voor 1,5 cm hoogtverschil?
 

Captain Hook

Forumguru
Als ik het verhaal zo lees wat @haassie linkte, dan is weliswaar de vering/ophanging van een 'gewoon' 4WD model hetzelfde als dat van de 'Scout' uitvoering, maar dat is wel degelijk anders dan van een 2WD Octavia.
imho heeft alles te maken met de 4WD aandrijving richting de achterwielen en de daarbij behorende extra componenten (geveerde versus niet geveerde massa) en de veerweg.
Heb altijd begrepen uit oude tests/reviews van de Scout dat de demping/vering/ophanging is ingeregeld/ontworpen voor de langere (en enigszins comfortabelere) veerweg/weggedrag. Juist zodat een 4WD auto ook echt kan waar 'ie voor bedoeld is, zonder een stuiterbak te worden.

Waarom zou je een model, specifiek ontworpen voor een bepaald doeleind, op zo'n manier 'kreupel' willen maken? Dan is het toch verstandiger om een model te nemen wat daar beter voor geschikt is? :pieker:
 

Antera

Donateur
Het verlagen van jouw auto is geen enkel probleem. Dit kan met veren maar ook met schroefsets of anders. Het is maar net wat je wenst.

Mailen kan op info @lowering.nl dan zal ik het je even voorschotelen :-)
 
update:bij deze wil ik laten weten dat ik een eibach pro kit heb gestoken en eibach spacers achteraan van 2cm en er is een duidelijk verschil... 11.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Precies wat ik zei komt op een zelfde hoogte te staan als een verlaagde normale O3. Looking good
ja en daarvoor dank antera... Heb enkel achter 20mm genomen omdat hij op zijn gat een beetje hing,maar nu vin ik hem net iets te hoog achteraan...
 
Bovenaan Onderaan