Skoda Octavia My19

Tuner111

Forumguru
Hey all,

wat zouden jullie allemaal graag zien veranderen voor het volgende modeljaar ?

Wat ik wel al kan zeggen is dat vanaf eind maart/begin april het digitale scherm (AID) ook op de octavia & superb te krijgen zal zijn :)

Laat je alvast gaan :D
 

Horkje

Forumguru
Een Kessy waarbij de auto op slot gaat als je met de sleutel weg loopt. Zeg maar zoals het bij andere merken ook werkt.

Oh en koplampsproeiers die niet mijn motorkap vol spuiten.
 

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad de virtual cockpit zou een mooie optie zijn op de O3FL
Ik zat net de handleiding van de huidige O3 eens door te bladeren, en wat ik kom ik daar tegen vanaf bladzijde 40, jawel, een digitaal instrumentenpaneel. Kennelijk bestaat het dus gewoon, maar is het nu niet te bestellen in Nederland? Ik heb zowel de Nederlandstalige handleiding als de Engelstalige gevonden, uit 2017, versie "A7", gevonden op http://www.skoda-auto.com/services/owners-manuals
 

tha a

Senior Member
Ik zat net de handleiding van de huidige O3 eens door te bladeren, en wat ik kom ik daar tegen vanaf bladzijde 40, jawel, een digitaal instrumentenpaneel. Kennelijk bestaat het dus gewoon, maar is het nu niet te bestellen in Nederland? Ik heb zowel de Nederlandstalige handleiding als de Engelstalige gevonden, uit 2017, versie "A7", gevonden op http://www.skoda-auto.com/services/owners-manuals
Ja, lijkt erop dat je gelijk hebt... MY wisseling optie?
 

dirkie996

Forumguru
Daar hoeft geen nieuw model voor te komen want dat is er al. Alleen levert Pon die niet in Nederland.
In België wel te krijgen, maar daarvoor moet je 'n dieselversie kiezen. De 4x4 zou nochtans 'n serieuze meerwaarde zijn voor de RS, in benzine-versie.
Verder mag de virtual cockpit, alsook de elektronische handrem er komen. Tevens van de gelegenheid gebruik maken om het lawaai van windgeruis rond de voorportierramen aan te pakken. Dit stoort wel op lange autosnelwegritten.
Aan het uiterlijk moeten ze nog niet teveel sleutelen, anders rijden we direct weer met 'n "oud" model rond;)
 

laagvlieger

Forumguru
In België wel te krijgen, maar daarvoor moet je 'n dieselversie kiezen. De 4x4 zou nochtans 'n serieuze meerwaarde zijn voor de RS, in benzine-versie.

Hoezo alleen diesel? Bij mijn weten (en ook bevestigd door de car configurator) kun je ook 4x4 krijgen met een 1.8 TSI. Een chipje erbij en je hebt een RS (alleen wat vermogen betreft).
 

dirkie996

Forumguru
Hoezo alleen diesel? Bij mijn weten (en ook bevestigd door de car configurator) kun je ook 4x4 krijgen met een 1.8 TSI. Een chipje erbij en je hebt een RS (alleen wat vermogen betreft).
Maar, het is dan wel geen RS, met bijbehorend onderstel en remmen. Dan zou ik liever kiezen voor de “Scout” versie met 1.8tsi
 

leon-cupra

Forumguru
Elektronische handrem is zooooo handig. Hebben dit nu in onze Superb en is zo geweldig. Zeer gemakkelijk in gebruik, je interieur wordt niet onsierd door zo een verschrikkelijk lelijke hendel, je krijgt nog wat extra bergruimte EN ..... je vrouw kan de kabel niet overtrekken. Mijn vriendin had met haar wagens de gewoonte om de handrem heel hard op te trekken waardoor op termijn de kabel uitgerokken was. Moet je die terug laten opspannen en uiteindelijk kans op breken.
 

ertromp

Forumguru
Het heet niet voor niets een hand / nood rem.

Snap niet waarom deze ooit elektronisch is gemaakt!
Je citeert een stuk tekst uit een post van mij. Ik zie de link tussen citaat en je tekst niet
Heb jij ervaring mee of niet dat het alleen maar storingen geeft?
Tja de naam handrem is discutabel.
MB noemt het een parkeerrem wat wellicht in deze tijd beter is aangezien we de tijd dat de auto nog op een veredelde paardenkoets leek ver voorbij zijn
Oh ja knipperlichten waren vroeger ook gewoon stokjes die uitklapten en inmiddels elektrisch werken
Noem het vooruitgang
 
Bovenaan Onderaan