Skoda Octavia III: how to sierlijst grille vervangen

ocatavia2015

Actief lid
Vanaf buitenlandse site gepikt maar denk dat jullie er ook iets aan hebben, moety volgens redelijk eenvoudig zijn voor de wat handigere mannen onder ons.

Benodigdheden:

- Een schroevendraaier met een Torx-bit (ster)

- Een lang object van minimaal 30cm . Ik gebruikte een ronde vijl 1 cm in diameter. Als u
deze niet heeft dan moet een lange platte schroevendraaier ook de truc doen. Hiermee kan
je de onderste clips indrukken.

- Een vrij groot object (maar niet te veel) van cilindrische vorm, ik gebruikte een spuitbus.



Stap 1 : Draai de 4 Torx aan bovenzijde los.

Stap 2 : Klem de spuitbus tussen het losgeschroefde bovenste deel zodat je ruimte hebt
om de clips los te wippen.

Stap 3 : Begin bij Clip 1 en werk van van buiten naar binnen. Ik begon aan de rechterkant,
maar als je wilt kun je beginnen aan de linkerkant. Het belangrijkste is om de
volgorde van de nummers te volgen. Dus dan 2, dan 3, ga dan terug en doe de
andere kant.

Stap 4 : De 4 clips van geel centrum moet dan gemakkelijk los komen in het einde.

Stap 5 : Druk de nieuwe sierlijst erin en voila!
 

ocatavia2015

Actief lid
tutos-changement-calandre-big.jpg
 

ocatavia2015

Actief lid
de truc is denk ik dat je de clips los kan clippen....voor hele grille vervangen kan ik me idd voorstellen dat hele bumper eraf moet....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BlackIII

Actief lid
Nice! Ga ik binnenkort ook uitproberen. Had alles geplastidipt maar dat kwam toch redelijk vlot weer los
:pieker:
 

seerd

Lid
gelukt koste wel twee lipjes. Maar alles in de dip en weer er op gezet. Komende tijd maar nieuwe grill bestellen.
 

Henrik

Forumguru
Heeft iemand dit ook al bij de Facelift geprobeerd? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om die clips los te klikken! :mad:
 

Brains75

Actief lid
Heeft iemand dit ook al bij de Facelift geprobeerd? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om die clips los te klikken! :mad:

Het was idd het meest klote project tot nu toe. Het zit allemaal veel te goed vast;). Volgens mij is nog moeilijk los te krijgen als je de bumper er van af haalt en je komt er perfect bij.
 

Henrik

Forumguru
Het was idd het meest klote project tot nu toe. Het zit allemaal veel te goed vast;). Volgens mij is nog moeilijk los te krijgen als je de bumper er van af haalt en je komt er perfect bij.

Dus de enige oplossing is om de hele bumper los te halen? Dat is wel een mega klus denk ik... (Ben geen techneut, dat zal duidelijk zijn :pardon:)
 

Brains75

Actief lid
Dus de enige oplossing is om de hele bumper los te halen? Dat is wel een mega klus denk ik... (Ben geen techneut, dat zal duidelijk zijn :pardon:)

Nee mij is het uiteindelijk gelukt zonder bumper te hoeven verwijderen. Ik had wel flink kapotte “chirurgen” handje en 1á2 “ophangpunten” afgebroken.
 
Bovenaan Onderaan