Skoda Octavia II aux aansluitingen Stream MP3

Hallo Allemaal

Wij zijn al een tijdje de trotse eigenaar van een Skoda Octavia II uit 2006 met een Stream MP3 radio.

Nu wil ik hier een AUX aansluiting op maken zodat ik ook een mp3 speler oid kan aanlsuiten, na enig uitzoekwerk heb ik een 12 pins aansluitblokje gekocht en een aux kabel om deze op de acterzijde van de radio aan te sluiten.

De draden vanuit de AUX kabel zijn rood, geel en wit en ik kom er maar niet uit welke kleur op welke pin aangesloten moet worden:nailbiting:

In onderstaande foto het schema op de radio enkel staat er geen aux verwijzing op boven de meest rechtse pins voor de CD wisselaar.

Wie oh wie zou mij hiermee kunnen helpen en advies geven

e3b0e397-f428-46af-a9f3-d7afa509b952.jpg
 

jongetje

Forumguru
De draad op de plek van de r doe je op de pin van het rechter kanaal. De draad op de plek van de l op de pin van het linker kanaal. De andere (aarde/massa) doe je op allebei de buitenkant en.
 
De draad op de plek van de r doe je op de pin van het rechter kanaal. De draad op de plek van de l op de pin van het linker kanaal. De andere (aarde/massa) doe je op allebei de buitenkant en.

Hartelijk dank voor de info, kun je aangeven wat je bedoelt met allebei de buitenkanten? bedoel je de twee pins welke wit zijn aan de rechterzijde?

Tevens de vraag welke kleur de aarde zou zijn, ik heb een aux stekker waaruit rood, wit en geel komt. Dan zou ik de aarde dus moeten splitsen op de twee pins maar welke kleur zou dit zijn.

Ik heb inderdaad de video bekeken, enkel staat er bij die uitvoering wel aux vermeldt op de linkerpins en op die van mij niet
 

hemi24

Forumguru
De foto is van een non-MP3 versie en volgens mij niet die van jouw wagen...

Als het goed is ziet het er bij jou zo uit:

Skoda.jpg


Feit dat je een gele kabel hebt, doet me denken dat je een RCA-video kabel hebt...
pic9_Connection.JPG

R rechts
W links
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle info, in principe is het een kabel met de 12 pins aansluiting enkel vermoedt ik dat hij niet juist is en wil ik de kabels goed omzetten.

Het is onderstaande kabel waar dus een rode,witte en gele draad

upload_2018-7-6_12-59-35.png
 

Rallye

Forumguru
Als je een rode een gele en een witte kabel hebt, dan is de minijack toch ook anders? Die heeft dan, zie het plaatje hemi24 die zones ipv twee, zoals voor enkel geluid?
 

hemi24

Forumguru
Red = Right;
White = Left;
Yellow = GND;

Maar waarom heb je de stekker losgehaald en de gele doorgeknipt?
 
Red = Right;
White = Left;
Yellow = GND;

Maar waarom heb je de stekker losgehaald en de gele doorgeknipt?

Bedankt voor de info! zat erg slecht vast aan de pins en geel brak direct al bij montage, ga deze even opnieuw solderen zodat ze goed zitten

Zojuist nog even goed gekeken en zie dat ik tot mijn spijt niet goed heb gekeken, blijkt dus een Stream te zijn en geen Stream MP3
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
- lichte zucht - :koffie:

Rood - AUX IN R - rechts boven
Wit - AUX IN L - rechts onder
Geel - AUX aarde - een na laatste rechts onder

Bestudeer het plaatje van post #5 nog maar even...
 
Blijkt dus om een gewone stream te gaan en geen stream mp3 :bloos:

Mijn excuus, zojuist even uit de auto gehaald, er zijn dus geen specifieke genoemde AUX pinnen

upload_2018-7-6_17-26-5.png

upload_2018-7-6_17-26-36.png
 

hemi24

Forumguru
Als je geluk hebt is je firmware recent genoeg en gaat ie het wel doen...
Versie 13 niet, maar versie 26 wel was het voor wat ik me herinner.
Softwarestand is op te vragen in menu van het apparaat. Even googlen!
 

Rallye

Forumguru
Dan heb je een vroege uit 2006. Die van mij was uit oktober en die had een MP3. Of het een MP3 is staat boven de CD-sleuf.
 
Bovenaan Onderaan