Skoda Octavia hatchback 1.4/150pk ervaringen

Jdb81

Nieuw lid
Hoi,

Ik twijfel over de aanschaf van een Skoda Octavia 1.4/150pk. Mijn gevoel zegt goeie auto met veel opties etc voor het geld. Ben alleen nog benieuwd naar gebruikservaringen qua verbruik en onderhoud. Dus als er eigenaren zijn graag jullie feedback, ook qua prijs.

Model is een Octavia 1.4/150pk tsi edition business bouwjaar 2015 met 95.000 op teller voor 12.900.

bedankt alvast!
 

SuperBeeb

Forumguru
Ik zou eerst even wat rondneuzen in dit forum, dan krijg je vast wel een beeld.
En...voorstellen in het voorsteltopic wordt altijd zeer gewaardeerd :thumbsup:
 

BigCheese

Forumguru
Hele fijne wagen, kan niet anders zeggen. Niet spannend, wel super praktisch en comfortabel. In het verleden heb ik veel kilometers gevreten in een VW Golf Plus, Skoda Yeti en Peugeot 308SW. Die waren allemaal van de baas, maar sinds enige maanden heb ik weer zelf een auto aangeschaft. En deze Octavia is veruit de ruimste en meest complete auto voor een goede prijs, je krijgt gewoon veel waar voor je geld. En een 1.4 met 150 pk is helemaal prima. Al heeft mijn 1.4 wat minder PK's omdat ik op gas rijdt, iets van 110 pk geloof ik. En dan nog power zat. Verder is de kofferbak enorm groot, en achterin veel beenruimte voor passagiers.

Wat betreft je vragen over onderhoud: ik heb die van mij te kort om daar iets zinnigs over te zeggen. Verbruik idem, omdat ik nauwelijks benzine verbruik. De prijs lijkt me redelijk, maar dat hangt er ook vanaf waar je hem koopt (particulier, dealer, handelaar?) en wat erop zit (opties, handbak, DSG). De ANWB koerslijsten bieden meestal wel enige houvast. En heb je deze al een keer bekeken?

 
Laatst bewerkt:

jadijkstra2000

Forumguru
Hele fijne auto, wij hebben een O3 1.4 150 pk automaat met net 2 ton op de teller en rijdt nog als nieuw :)

Helaas komen remblokken en distributie er wel aan, maar verder hopen we er nog lang plezier van te hebben :)
 
Bovenaan Onderaan