Skoda Octavia Elegance Modeljaar 2010 besteld

C-man

Lid
Al een aantal weken vol spanning te wachten op mijn nieuwe Skoda.
Op 14 mei j.l. het volgende (via Leaseplan) besteld;

Skoda Octavia Combi Elegance
Black Magic Pearl
Shadow Ivory bekleding

Opties:
  • Multifunctioneel 4-spaaks stuurwiel
  • Sunset
  • Pegasus 17" lichtmetalen velgen
  • Executive pakket (stoelen met geheugen)
  • Vision pakket Elegance (Xenon)
  • Bluetooth telefoon voorbereiding
  • Columbus navigatie (achteraf ingebouwd)
De kenner zal denken: Waarom geen business line? Die had ik inderdaad volledig geconfigureerd zoals ik hem ideaal vond, gingen ze ineens bij Skoda aanpassingen doen, waardoor onder andere de stoelen met geheugen geen optie meer waren in het business pakket. Toen met dealer om de tafel gezeten en met dit pakket gekomen. Scheelt praktisch niets t.o.v. business pakket.

Ze houden bij mijn dealer nog steeds vol dat hij week 28 geproduceerd gaat worden, dus ik hoop nog max. 3 weken en dan is hij er. :489:
 

floris

Lid
mooie oplossing zo dan, ff geduld. Ik kan alvast verklappen dat het een geweldige auto is

raar eigenlijk dat op de gewone en de bussines uitvoering niet dezelfde opties/pakketen leverbaar zijn
 

Neptukker

Forumguru
Al een aantal weken vol spanning te wachten op mijn nieuwe Skoda.
Op 14 mei j.l. het volgende (via Leaseplan) besteld;

Skoda Octavia Combi Elegance
Black Magic Pearl
Shadow Ivory bekleding


Opties:
  • Multifunctioneel 4-spaaks stuurwiel
  • Sunset
  • Pegasus 17" lichtmetalen velgen
  • Executive pakket (stoelen met geheugen)
  • Vision pakket Elegance (Xenon)
  • Bluetooth telefoon voorbereiding
  • Columbus navigatie (achteraf ingebouwd)
De kenner zal denken: Waarom geen business line? Die had ik inderdaad volledig geconfigureerd zoals ik hem ideaal vond, gingen ze ineens bij Skoda aanpassingen doen, waardoor onder andere de stoelen met geheugen geen optie meer waren in het business pakket. Toen met dealer om de tafel gezeten en met dit pakket gekomen. Scheelt praktisch niets t.o.v. business pakket.

Ze houden bij mijn dealer nog steeds vol dat hij week 28 geproduceerd gaat worden, dus ik hoop nog max. 3 weken en dan is hij er. :489:
Duidelijk verhaal. Vraagje: zitter er wel 8 speakers in?
 

C-man

Lid
Volgens de opgaven van Skoda zitten er 4 extra luidsprekers achterin, dus ja, ik ga uit van 8 luidsprekers.
 

cvegreen

Forumguru
zo , dat is een pracht keuze dat je daar gemaakt hebt.
Je zult er ontgetwijfelt heel veel plezier aan beleven . In het zwart , heel mooi als ze pas gepoetst zijn , maar o zo snel weer vies ook. Maar als je dat poetst heb je er toch wel heel veel voldoening van hoor. Die velgen passen ook wel perfect onder zo'n octavia.
 

Neptukker

Forumguru
Volgens de opgaven van Skoda zitten er 4 extra luidsprekers achterin, dus ja, ik ga uit van 8 luidsprekers.
Geluid klinkt dan in ieder geval prima. Gefeliciteerd. De auto gaat vast bevallen. Ikzelf heb een BL van de generatie 2009 (prive, zie fotoalbum profiel). Bevalt uitstekend en de kleur hoewel besmettelijk is erg mooi.
Welke motor komt er in het vooronder?
 

___JC___

Forumguru
Mooie bak hoor.

:ot: Kan je als particulier een Businessline bestellen? Dacht dat de versies alleen voor de lease waren?
 

Neptukker

Forumguru
Mooie bak hoor.

:ot: Kan je als particulier een Businessline bestellen? Dacht dat de versies alleen voor de lease waren?
Kan gewoon ja. Bij een BL model is de marge voor de dealer reeds omlaag gebracht. Een Leaserijder heeft geen inruil dus hoeft de dealer niet van die marge de inruilprijs op te krikken. Er is eerlijk door de dealer verteld dat de inruilprijs bij aankoop van een BL wel wat lager zou zijn. Ondanks dat was ik erg tevreden over de inruilprijs van mijn Seat Tolede 1.6 Sport uit 2002.
Ook bij Toyota geweest (Avensis, geen BL, past niet bij ons maar toch inruilprijs besproken) en die wouden minder geven dan de Skoda dealer.
Wil nu niet meer zonder Xenon en Columbus e.d, hopen dat het dievengilde dat wil respecteren.
 

roofdier

Nieuw lid
Mij is verteld dat de O2 modeljaar 2010 ook in de elegance businessline beter geprofileerde stoelen heeft. Weten jullie hier iets van ?
 

C-man

Lid
Hij is klaar!!!

Net te horen gekregen dat mijn auto is gefabriceerd en op transport is gezet!!!!!

Nog heel even wachten dus.........:yeah:
 

Wasmachineman

Forumguru
Klinkt goed, die auto en wel vreemd dat je via een omweg dus die extra's er bij moet bestellen maar binnen is binnen.
Tijd vliegt in elk geval dus we zien je foto's wel verschijnen.
Succes !
 

C-man

Lid
Vrijdag a.s. ophalen

:cheer::cheer:A.s. vrijdagmiddag kan ik m'n nieuwe Skoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI ophalen.......:cheer::cheer:
 

ceesdd

Lid
Mooie bak hoor.

:ot: Kan je als particulier een Businessline bestellen? Dacht dat de versies alleen voor de lease waren?

Ja hoor je kunt elk model kopen als je maar betaald. Een businessline is voor zakelijke rijder interessant omdat het extra pakket voordeliger wordt aangeboden en dat scheelt dan weer in de BPM en bijtelling.
Persoonlijk rijd ik een 1.8 TSI Businessline prive. Ik rijd er nu 2 maanden in en echt fantastisch!! Erg snel...heb de eerste bekeuring ook al binnen en helaas meer dan een paar tientjes! Was eerst bang voor de lichte (stoffen) bekleding, maar dat valt reuze mee qua besmettelijkeid, gewoon rekening mee houden.
1.8 TSI, DSG7, zwart combi, met 3 spaaksstuur, Columbus, perfect werkende Bluetooth via Columbus en iets wat je niet vaak ziet: flippers aanhet stuur!
 

bat

Lid
Ja hoor je kunt elk model kopen als je maar betaald. Een businessline is voor zakelijke rijder interessant omdat het extra pakket voordeliger wordt aangeboden en dat scheelt dan weer in de BPM en bijtelling.
Voor de particulier is het interessant, omdat je voor een geringe meerprijs een hele waslijst aan opties krijgt die los vele meer hedden gekost. Voor de zakelijke rijder is dat ok interessant, omdat de fiscale waarde een stuk lager ligt dan wanneer je de opties los had besteld.

Er zit echter ook een nadeel aan: de dealer kan nauwelijks korting geven op de auto, omdat hij een groot deel van de korting op het pakket al in feite zelf betaalt. Als particulier merk je dat aan de inruilwaarde van je oude auto of aan het feit dat je maar vrij weinig korting kunt bedingen, als zakelijke rijder merk je dat aan een extra bedrag in de lease, wat meer is dan de meerprijs van het pakket gedeeld door de looptijd. Toen ik mijn O2 vorig jaar bestelde was de business uitvoering maar 1300 euro duurder dan de normale Elegance, maar in de lease (45k/jaar, 4 jaar) was ie per maand 60 euro duurder. Ik zou dus voor de business uitvoering in totaal 2880 euro extra betalen, maar wel nauwelijks meer bijtelling dan voor een kale Elegance.
 
Bovenaan Onderaan