Skoda Octavia Combi Vrs 2023

Hallo iedereen,

Ben tijdje weggeweest hier op het forum omdat ik mijn oude Vrs had ingeruild voor een Seat Leon eTSI maar na ontelbare bezoekjes aan de dealer met de nodige softwareproblemen en uiteraard het geklaag heb ik een mooie compensatie gekregen en heb ik me terug een Vrs besteld :)

Levertijd: zou tussen april en juli 2023
Kleur: Race Blue
Interieur: alcantara black met rode borduring
opties:
* RS pack
* Pano-dak
* HUD
* DCC
* standverwarming ( iemand ervaring hiermee ? )
* trekhaak
* Soundgenerator
* ACC

Kan niet wachten tot wanneer de levering kan plaatsvinden! :yeehaa:
Ik hoop natuurlijk dat ze bij VAG ondertussen geleerd hebben van alle softwareproblemen en dat Bj 2023 op punt mag staan met de infotainment! :dankje:
 

Bijlagen

  • 71693_1920.jpg
    71693_1920.jpg
    46,2 KB · Weergaven: 35
  • 71696_1920.jpg
    71696_1920.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 34

Japanese Power

Donateur
Fraai configuratie! Gezien je ervaringen met de software op je Seat, de Škoda komt uit dezelfde stal en software is de achilleshiel van de hele VAG groep… ik hoop van harte dat je die ellende bespaard mag blijven.
 

Fmoon

Forumguru
Ja wat ik als eerste denk, weet je wat een gelazer je gaat krijgen met de RS? Ik ben bang hetzelfde als met de Seat.

Wel mooie auto natuurlijk en hoop dat je de ellende bespaard blijft.
 
Gefeliciteerd! Mooie auto.
Niet om je te ontmoedigen, maar wanneer heb je hem besteld, als verwacht dat ie medio 2023 wordt geleverd? Zie de verschillende topics over levertijden :pieker:

Hij is besteld rond de 20ste dec.
Had de topics hierover ook al gelezen en bij de dealer gemeld maar hij beweerde dat het zou moeten goedkomen. :giggle: Bang Afwachten dus.
 
Fraai configuratie! Gezien je ervaringen met de software op je Seat, de Škoda komt uit dezelfde stal en software is de achilleshiel van de hele VAG groep… ik hoop van harte dat je die ellende bespaard mag blijven.
Thx!
Ja ik hoop natuurlijk ook dat ik van de ellende bespaard mag blijven en ben me er zeker ook bewust van, maar heb precies de indruk dat de meeste problemen zich voordoen bij de modellen die in het begin zijn gelanceerd met het platform en de laatste nieuwe toch beter zouden zijn. let's hope natuurlijk !
 

Rallye

Forumguru
Is het een “echte” RS of een iV? Standverwarming is erg fijn. Op mijn laatste twee RS’en heb ik ze laten inbouwen, nu kan dat op een RS helaas niet meer (alleen OEM). Op mijn huidige Golf GTI heb ik nu OEM standverwarming. Nooit meer bevroren ruiten!
 
Het is een echte RS, denk dat op de moment de iV niet meer te bestellen is bij ons in België.
Dat is leuk om te horen :giggle: Misschien een domme vraag maar als je bv in de zomer je wagen wil koelen werkt dit dan op de batterij of gaat hij dan je auto starten, want neem aan dat dit veel energie vraagt.
 

Rallye

Forumguru
In de zomer is eigenlijk geen koeling, maar ventilatie. Je ventilatiesysteem gaat lopen - in tegenstelling tot ‘s winters dus zonder kachel. De motor wordt zowel zomer als winter niet gestart. In mijn Octavia heb ik deze functie nooit gebruikt - mede omdat daar de aansturing van de ventilatie minder was. Ik ben benieuwd hoe dit in de zomer gaat - ik heb de Golf pas drie weken.
 
Eindelijk in ontvangst mogen nemen! Terug skoda-rijder vanaf vandaag :yeehaa:.
Hopelijk blijven we gespaard van problemen maar we blijven positief. :giggle:
Belangrijkste opties:
HUD
360 camera
Voorverwarming
Pano-dak
sleep pack
...
 

Bijlagen

  • front.jpg
    front.jpg
    694,8 KB · Weergaven: 65
  • interior.jpg
    interior.jpg
    717,4 KB · Weergaven: 66
  • back.jpg
    back.jpg
    744,5 KB · Weergaven: 62
  • langs.jpg
    langs.jpg
    777,1 KB · Weergaven: 63
  • front2.jpg
    front2.jpg
    671,2 KB · Weergaven: 60
  • stuur.jpg
    stuur.jpg
    694,9 KB · Weergaven: 64

jesse_s93

Donateur
Erg mooi wagen @jerre87 . Fijn om te zien dat in België bepaalde opties nog beschikbaar zijn/uitgeleverd worden. De 360-view is volgens mij in NL nooit een optie geweest. Slaappakket wel, maar is inmiddels ook niet meer leverbaar.
 

Fmoon

Forumguru
Super mooi, ik heb zo in het blauw z’n voorganger. Hopelijk blijft ellende u bespaard, hetgeen wat mij tegenhoud hem te kopen helaas.
 
Erg mooi wagen @jerre87 . Fijn om te zien dat in België bepaalde opties nog beschikbaar zijn/uitgeleverd worden. De 360-view is volgens mij in NL nooit een optie geweest. Slaappakket wel, maar is inmiddels ook niet meer leverbaar.
Toen ik da wagen besteld had kon ik deze opties niet bestellen, gedurende het wachtproces kwamen deze open en heb ik ze er alsnog op kunnen zetten! Nu eerlijk gezegd vind ik de camera's wel wat bagger van kwaliteit veel vervormingen geven ze.
 
Bovenaan Onderaan