Skoda Octavia Combi RS 2.0TFSI 200PK DSG

$_85.JPG

Hallo. Ja ik heb hem ook pas net. Maar door omstandigheden mag hij weer verkocht worden naar een andere particulier autoliefhebber. In mijn eerdere bericht om mezelf voor te stellen staat waarom ik heb namelijk nog een auto.
Ik heb de auto net helemaal netjes gemaakt van binnen en buiten onderhoudsbeurt uitgevoerd en rijden.
Dus misschien blijf ik in de auto rijden als dat financieel haalbaar is en anders hoop ik toch op een koper.
Verder rijdt de auto super en ga ik er verder ook niks aan doen hij loopt goed schakelt goed en heeft nergens geen beschadigingen misschien nog een K&N inlegfilter en een chiptuning als ik de auto blijf rijden.
Alleen de auto heeft nu al erg veel moeite met de wegligging als je plankgas geeft onder de 60 kmuur.
Ik weet niet hoe dat is als hij nog meer vermogen krijgt anders heb je er alleen iets aan als je al 100kmuur rijdt.
Verder ben ik wel verbaast over de ruimte in de auto.

vleier

Forumguru
Hallo. Ja ik heb hem ook pas net. Maar door omstandigheden mag hij weer verkocht worden naar een andere particulier autoliefhebber. In mijn eerdere bericht om mezelf voor te stellen staat waarom ik heb namelijk nog een auto.
Ik heb de auto net helemaal netjes gemaakt van binnen en buiten onderhoudsbeurt uitgevoerd en rijden.
Dus misschien blijf ik in de auto rijden als dat financieel haalbaar is en anders hoop ik toch op een koper.
Verder rijdt de auto super en ga ik er verder ook niks aan doen hij loopt goed schakelt goed en heeft nergens geen beschadigingen misschien nog een K&N inlegfilter en een chiptuning als ik de auto blijf rijden.
Alleen de auto heeft nu al erg veel moeite met de wegligging als je plankgas geeft onder de 60 kmuur.
Ik weet niet hoe dat is als hij nog meer vermogen krijgt anders heb je er alleen iets aan als je al 100kmuur rijdt.
Verder ben ik wel verbaast over de ruimte in de auto.

Ik heb er na de 3e versnelling weinig last van na het chippen. En het is een bekend probleem hier dan van die grip.

Ja mijn andere auto is 4wd dan heb je daar geen last van.
Waar heb jij de auto laten chippen ?
heb je toen ook gelijk de DSG automaat mee laten nemen in dit proces ik lees hier verschillende verhalen over namelijk.
Zijn er verder nog aan dit type auto verbeter punten of mankementjes?
Ik heb alle rekeningen erbij gekregen ook destijds van de eerste eigenaar die kreeg ik via de mail van de Skoda dealer overigens erg netjes.
Maar er is buiten het onderhoud om een paar kleine onderdeeltjes vervangen.
Kapotte injector kan ik terug vinden.
Kapotte lambasonde.
En de parkeersensoren zijn na 2 jaar bij de dealer vervangen de reden daarvan weet ik niet precies.
Ik hoor het graag.

Kempes

Forumguru
Je kan bij het tunen er ook voor kiezen om hem in de eerste versnellingen wat te knijpen en dan bijvoorbeeld vanaf de derde versnelling volle bak.

Als je hem laat tunen inderdaad ook de software van de dsg bak laten aanpassen!

Aandachtspunt bij de Octavia 2 is de wielkassen bij de voorwielen..daar gaat ter hoogte van de deur veel zand en rotzooi tussen zitten. Kun je beter 2x per jaar schoonmaken.

LT83

Forumguru
Wat voor banden heb je onder de Octavia liggen als ik vragen mag. dat maakt namelijk een wereld van verschil in grip.
Bij vochtig wegdek en bij scheefstaande wielen blijft een voorwielaandrijver zonder sper uiteraard altijd wel wielspin houden.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Met de banden is niks mis heb rondom 4 Goodyear banden liggen profiel voor is ruim 6mm en achter nog 7.5mm profiel.
Uiteraard is dit ook niet het ideale weer aangezien de auto op zomerbanden staat.

LT83

Forumguru
Profieldiepte is ook niet direct interessant. Er zit gewoon heel veel kwaliteitsverschil in de banden. Neem maar eens een goede performance band en ik weet zeker dat je in de 1e en 2e versnelling met standaard software gewoon volgas kunt bij droge weersomstandigheden. Je zal positief verrast worden door het verschil denk ik :D

• Leuk

vleier

Forumguru
Ja mijn andere auto is 4wd dan heb je daar geen last van.
Waar heb jij de auto laten chippen ?
heb je toen ook gelijk de DSG automaat mee laten nemen in dit proces ik lees hier verschillende verhalen over namelijk.
Zijn er verder nog aan dit type auto verbeter punten of mankementjes?
Ik heb alle rekeningen erbij gekregen ook destijds van de eerste eigenaar die kreeg ik via de mail van de Skoda dealer overigens erg netjes.
Maar er is buiten het onderhoud om een paar kleine onderdeeltjes vervangen.
Kapotte injector kan ik terug vinden.
Kapotte lambasonde.
En de parkeersensoren zijn na 2 jaar bij de dealer vervangen de reden daarvan weet ik niet precies.
Ik hoor het graag.

Ik heb het laten doen bij TVS. Is een zeer net bedrijf en heeft anderen hier ook goed geholpen.
Zie @Corné de Kluijver aangezien die zijn superb heeft laten aanpassen. En dat is ook niet even rustig gegaan.
Ik heb geen versnellingsbak laten aanpassen aangezien de mijne handgeschakeld is.

@Thokozanoah heeft ook ervaring met TVS en dacht dat hij ook te spreken was. En daarnaast had hij ook een DSG.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Bovenaan Onderaan