Skoda Octavia Combi iV PHEV

Tim14

Nieuw lid
Hallo,

ik rijd nu een paar wkn in mijn nieuwe Octavia iV en ervaar 2 problemen waarmee ik ook reeds een aantal keren bij Century in Groningen geweest ben, zonder resultaat overigens.

1. bij lage batterij stand en file- rijden schokt de auto alsof je over een ribbel strook rijdt.
2. In het menu en bij de opties (prijslijst) staat dat er Front Assist op zit maar heb tot op heden het idee alsof er niks geen meldingen komen en dat de Front Assist het niet doet. Hier vorige week voor gebeld en er werd gezegd dat de Front Assist er niet op zit. Wel in het menu van de auto te zien en aan- en uit te zetten.

Zijn er andere die deze zaken herkennen?

groet,
-Tim.
 

DaveW

Forumguru
1. Heb ik ook al gehad bij m'n superb iV. Dealer had er nog nooit van gehoord, maar ik las op het internet nog gevallen. Geen foutmeldingen, niet altijd reproduceerbaar. Lastig. Dus ook nog geen oplossing bij mijn weten. -> ik volg dit topic!
2. Als het op je bestelbon/leveringsbon staat, moet het er op zitten. Dus daar even nakijken of het er wel/niet op zit.
 

Tim14

Nieuw lid
Bedankt Dave. Ja, staat erop en ook op prijslijst van Skoda in NL. Heb nu weer een afspraak gemaakt bij de dealer aankomende maandag, ben benieuwd.
 

Tim14

Nieuw lid
Nee, adaptieve cruise control zit er sowieso niet op. Wel normale cruise control. Ik kan tot bijna tegen mijn voorganger rijden en dan gebeurd er helemaal niks, geen melding niks.
 

Bakkertje

Forumguru
Op youtube staan meerdere filmpjes van andere auto's waarop het niet lijkt te werken..?
Bijvoorbeeld:
 

hemi24

Forumguru
Blijkbaar gaat Front Assist ook nooit reageren op overstekende ballen…

upload_2021-12-2_18-31-50.png
 
Laatst bewerkt:

MY00

Senior Member
Mijn vrouw heeft dit op haar 3008 zitten en daar werkt het maar tot 30 Km/h en ja in een rotonde heeft deze wel eens ingegrepen zonder dat dit echt nodig was.

Ik heb het om mij Octavia RS (2015) zitten en deze meld als ik te dicht op een andere auto zit en als er een auto voor mij afslaat en de auto vindt dat ik niet (hard genoeg) rem.
 

jongetje

Forumguru
Bij mij ook. Maar ik druk meestal op de knop (in de knoppenrij) van de park assist omdat ik geen zin heb om te wachten totdat het systeem "ziet" dat ik inparkeer.
 

4Motion

Senior Member
En je gebruikt die park assist vaak? Ik heb het maar buiten eens "getest" nog nooit gebruikt...
 

Canon-Eye

Forumguru
En je gebruikt die park assist vaak?
Ik proef hier een mogelijke begripsverwarring - enerzijds "Park Assist" (die de auto voor je inparkeert zonder dat de bestuurder zelf stuurt) en parkeersensoren die met geluidssignaal en/of beeld laat weten hoe dicht je een obstakel bent genaderd.
Of interpreteer ik dit verkeerd? :pieker:
 

Tim14

Nieuw lid
Nee, bij het niet automatisch inparkeren en alleen geluidssignaal met achteruitrij- camera heet het ook Park Assist. Daar zit ook een knop voor onder de computer om de camera te activeren.
 

jongetje

Forumguru
Precies wat @Tim14 zegt. Ik heb ook niet het automatisch inparkeren.
Ik druk de knop in, vooral met lage muurtjes handig naast parkeerplekken in mijn wijk. Dan zijn de parkeersensoren voor erg handig.
 

Cordoba

Forumguru
Blijkbaar gaat Front Assist ook nooit reageren op overstekende ballen…

Bekijk bijlage 93269

Mijn ervaring is toch anders: op mijn Fabia regelmatig gehad als ik nog langzaam rij om verkeer op een rotonde voorlangs te laten kruisen, en direct erachter de rotonde over te steken, dat front assist in de stress schiet (en ik de eerste keren in de stress door het gepiep van 'front assist'. Overigens ook bij afslaand verkeer voor mij, dat ik dezelfde snelheid door wil rijden (mijn inschatting is dan dat de voorganger 'weg' is, vóór ik bij de achterkant van de voorganger ben, maar dan krijgt 'front assist' weer een heftige astma-aanval en begint te piepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
@Cordoba : klopt helemaal als het bewegend voorwerp maar enige snelheid in dezelfde richting als je wagen heeft zal hij er op reageren!

Dus duw je de bal schuin over de weg in de richting waar de wagen zich op beweegt gaat het systeem erop reageren.
 
Bovenaan Onderaan