Skoda Octavia Combi: in blijde verwachting

Den Deze

Nieuw lid
Na dit forum een geruime tijd gevolgd te hebben ben ik ook overgegaan tot de aankoop van een nieuwe Octavia.
Zo'n 3 weken geleden zijn de papieren getekend en nu is het nog wachten... (tot eind mei/begin juni)

2012 Skoda Octavia Combi Allure 1.8 TSI (160 pk)
Zwart Mettalic

Allure versie is vrij goed uitgerust met oa:
GPS (Amundsen Plus)
Bluetooth
Multifunctioneel stuur voor radio en telefoon
MAXI-DOT
Parkeersensoren achteraan
Climatronic
Cruise Control
Regendetector en achteruitkijkspiegel met automatische dimfunctie
Coming Home functie en automatisch licht

Extra opties:
Afneembare trekhaak
Zilveren dakrails
8 luidsprekers
Verduisterde ruiten achteraan

Eveneens nog 2 + 2 jaar garantie verkregen via de condities.

Hier in België hadden ze vrij goede condities op deze Skoda, dus heb ik niet lang getwijfeld :)
Alleen heb ik geen ritje kunnen maken met de Octavia icm de 1.8 TSI.
Enkel ervaring mee in de Superb en dat was al zeer goed meegevallen :)

dirkie996

Forumguru
@Den Deze: Mijn octi "Allure" heb ik besteld in jan'12 en toen was er reeds een korting van 5200€ voorzien. Nu in april'12 maken ze reclame bij skoda tot 6000€ korting op Octavia's combi "Allure" ( stockwagens).Mijn wagen is geleverd begin maart'12, was wel geen stockwagen, en is dus direct bijna 1000€ waarde verloren.
Qua wagen heb je een goede keuze gemaakt, ik heb nu bijna 2000km gereden en iedere rit is een plezier.

Den Deze

Nieuw lid
Ik heb iets van een 5500€ korting gekregen denk ik. En extra uitrusting bij de allure, waaronder gps, PDC, maxi-dot, bluetooth, ...
Eveneens 2 jaar extra garantie gekregen, ook altijd mooi meegenomen.
Een nieuwe wagen verliest zeer snel in waarde, maar het verschil met een jonge 2de handswagen was te klein :-)

Den Deze

Nieuw lid
Gisteren van mijn dealer te horen gekregen dat mijn productieweek van week 21 naar week 17 is verschoven.
Dus als alles goed meezit dan zit ik binnen een maand rond te rijden in mijn nieuwe wagen :)

dirkie996

Forumguru
@ Den Deze: Van mij stond leveringsdatum begin april en jawel, begin maart geleverd.Ik heb de indruk dat in België de wagens bijna allemaal een maand vroeger geleverd worden, dit in tegenstelling dan in Nederland, blijkbaar ( toch gelezen in dit forum, waar leveringstijden niet altijd gerespecteerd worden?)Is dit verschil te verklaren door de verschillende invoerder of zou men in België een maand bijtellen op de bestelbon?
In alle geval is dat positief nieuws en verzacht 't het wachten.Mijn Octi heeft een groen "I"tje, maar die van jou zal een rood "I"tje hebben?Ik ben redelijk tevreden van de prestaties, maar een 1.8 Tsi, da's waarschijnlijk andere koek.

Ha.. denk dat ze hier er een maandje bijtellen de mijne was ook veel vroeger dan voorzien.
@Den Deze: ben er zeker van dat de bevalling vlot zal verlopen en dan zeker een foto van de "baby"het ziet er naar uit dat hij alles in huis heeft om een succes te worden.

Den Deze

Nieuw lid
@ Den Deze: Van mij stond leveringsdatum begin april en jawel, begin maart geleverd.Ik heb de indruk dat in België de wagens bijna allemaal een maand vroeger geleverd worden, dit in tegenstelling dan in Nederland, blijkbaar ( toch gelezen in dit forum, waar leveringstijden niet altijd gerespecteerd worden?)Is dit verschil te verklaren door de verschillende invoerder of zou men in België een maand bijtellen op de bestelbon?
In alle geval is dat positief nieuws en verzacht 't het wachten.Mijn Octi heeft een groen "I"tje, maar die van jou zal een rood "I"tje hebben?Ik ben redelijk tevreden van de prestaties, maar een 1.8 Tsi, da's waarschijnlijk andere koek.

Ik heb geen idee waarom de wagens in België meestal een maand vroeger worden geleverd, maar ik ben er alvast niet vies voor :)
Op mijn wagen zal niks hangen van TSI of iets dergelijks, ik heb gekozen voor de afwezigheid van het motorkenteken.
De tijd van stevig doorvlammen ben ik gepasseerd, maar het maakt het eens zo leuk als je weet dat je het gemiddelde 'petje' ff groen kunt laten worden als je dan toch eens even die voet zwaar laat vallen op het gaspedaal :)

@RayDelft: thanks, ik ben nu 5 weken aan het wachten en het nagelbijten wordt er zeker niet beter op!
@snelle: ben er ook zeker van dat alles vlot zal verlopen en foto's zullen zeker volgen. Veel ga ik er niet aan veranderen dus hij ziet er hetzelfde uit als de andere O2's, enkel de motor heb ik spijtig genoeg nog in zeer weinig wagens teruggevonden, dus ook geen meningen van andere mensen kunnen vragen :(
Ik voel me net een klein kindje dat niet speelgoed krijgt, lol :D

Als je gekozen hebt voor de optie zonder kenteken staat de TSI er nog op of het zou moeten zijn dat je de vraag stelt aan de dealer om deze te verwijderen. Was bij mij toch het geval heb deze dan zelf vewijdert.
Veel ga je er niet aan veranderen (ja hij heeft ook alles) ook geen led voor de dagrijverlichting en voetverlichting?

Den Deze

Nieuw lid
Bij mijn opties staat 'afwezigheid motorkenteken' aangeduid. Moest dit er toch op plakken dan is dit ook geen drama. Misschien in de toekomst andere velgen :)

Bovenaan Onderaan