Skoda Octavia Combi 3 2.0 TDI

Simon1984

Senior Member
Sinds kort na wat wisselingen van auto's (lease) toch weer op een Skoda uitgekomen (wel van iemand anders overgenomen).
Het betreft een mooie Skoda Octavia Combi 3 2.0TDI, dit eigenlijk in de eerste instantie omdat deze een trekhaak had :shutup:.

Maar ben erg blij met deze auto en hij rijdt heerlijk.:dankje:
*Even kijken waarom die foto's vanuit Dropbox niet lekker werken*

Laatst bewerkt:

Simon1984

Senior Member
Wat me wel opvalt en als ik zo door de topics lees, het overbrengen van het vermogen ( Ja I know ik heb maar de basic 150Pk) helemaal met regen oid.
Hij spint zo snel!

Ik zit erover na te denken om te beginnen met chip tuning, dat hij rond de 180pk/390nm uitkomt.
Echter op sommige dagen vraag ik me af of dat wel handig is :lezen:.

Heeft iemand hetzelfde blok en tuning gedaan (vast wel) en zoja, hoe bevalt dat?

Thanks in advance.:thumbsup:

Michelv.

Forumguru
Met een tuning bij een goede tuner wordt het koppel begrenst in de lagere versnellingen die dit tegen moet gaan volgens mij.

En goede tuning bevalt altijd :D

canth

Actief lid
Mijn auto is in Lochem voorzien van wat extra pk'tjes. Ik vind de auto een stuk soepeler rijden, met name zo rond de 100km/u in de zesde versnelling. Van wielspin heb ik heel weinig last, het lijkt alsof ik het pedaal tot de bodem in moet drukken voordat er wat gebeurd. Het is geen stoplicht sprinter. Dit is echter niet bij de tuning gebeurd, het kan zijn dat mijn koppeling net iets anders opkomt dan bij veel andere mensen hier, er zijn blijkbaar best een aantal mensen die hier wel last mee hebben.

Bovenaan Onderaan