Skoda octavia combi 2019, achterbank klikt niet volledig vast

NickSkoda2019

Nieuw lid
Goedemiddag, ik heb een Skoda Octavia Combi uit 2019, inmiddels van 0 naar 380.000 gereden met deze wagen met veel plezier. Echter hebben wij een kleintje op komst en heeft de garage altijd wachttijden van 30/60 dagen en die tijd heb ik nu niet meer. Bij het willen plaatsen van de Maxi Cosi met isofix constateerde ik dat de neerklapbare achterbank (het grootste deel) nog wel "klikt" in de beugel maar niet volledig naar achter klapt. Op de knop op de achterbank blijf je zegmaar een stukje rood zien van de knop, als indicatie dat de bank niet volledig in de klem zit. De bank zou feitelijk nog een centimeter verder naar achter moeten.

Normaal zou ik mij hier echt geen zorgen over maken en wachten op de volgende beurt na 15.000 km maar omdat hier de maxi-cosi komt is dit geen prettig gevoel.

Is dit een bekend probleem ? Ik zie zelf nergens iets klem zitten ofzo waardoor de bank niet volledig in de klem gaat. Ook enigszins hardhandig krijg ik het niet voor elkaar.

Weet iemand hoe je dit op kunt lossen ? of is een trip naar de garage de enige optie ?

gjhu

Forumguru
Volgens mij is er een how-to hier ergens op het forum te vinden. Even in de zoekbalk je vraag zetten en dan zou je het moeten vinden. Is volgens mij prima zelf te doen en kost je maar een paar minuten.
Nb. Wanneer je jezelf even voorstelt in het daarvoor gemaakt forum op deze site wordt dat hier altijd zeer gewaardeerd.

NickSkoda2019

Nieuw lid
Volgens mij is er een how-to hier ergens op het forum te vinden. Even in de zoekbalk je vraag zetten en dan zou je het moeten vinden. Is volgens mij prima zelf te doen en kost je maar een paar minuten.
Nb. Wanneer je jezelf even voorstelt in het daarvoor gemaakt forum op deze site wordt dat hier altijd zeer gewaardeerd.

Bedankt voor je reactie, ik zie wel wat andere posts over dit knopje en de vergrendeling maar dit gaat voornamelijk over een knopje wat blijft hangen, mijn bank gaat niet ver genoeg meer terug.

Bovenaan Onderaan