Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 140 pk Elegance, voorstelrondje

Runnersworld

Nieuw lid
Beste lezer,

Afgelopen vrijdag 04-01-2013 mijn Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 140 pk Elegance (bouwjaar: 11-2005) bij de dealer in Roosendaal opgehaald. De eerste indrukken van de auto zijn zeer positief. De motor loopt als een zonnetje (beginstand 144.584 km bij aankoop). De 6e versnelling went snel. Voor mijn routenavigatiesysteem moet ik nog een houder zien te vinden; dit wordt waarschijnlijk een houder van Brodit. Ik zal op het forum eens kijken of er nog alternatieven van een andere leverancier zijn.

De auto die ik heb ingeruild was een Seat Leon 1.9 TDI 110 pk sport (bouwjaar: 01-2003) met een km eindstand van 426.811 km.

Over enkele weken zal ik een update geven of de Skoda nog steeds bevalt.

Met vriendelijke groet,
Arnold

Welkom! Die Leon had een respectabele kilometerstand. Welk deel heb jij daarvan gereden?

Trouwens: als er één plek is waar men van foto's houdt, is het wel het Skodaforum *hint* ;)

Runnersworld

Nieuw lid
@ Michel Schreurs: Ik heb de Seat Leon vanaf het begin gereden. De Seat heeft voornamelijk snelweg km's gemaakt. De auto kreeg minimaal 1x kleine en 1x grote beurt per jaar bij de officiële dealer (Arnold de Rijk). In totaal circa € 14.000,- aan onderhoud uitgegeven in 10 jaar tijd. Dit lijkt veel maar per gereden km is dit mijns inziens een mooi resultaat (€ 0,033/km).

Skoda, forum_1.jpg

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en veel plezier met de Octavia. Mooie kleur trouwens.

Octavia32

Forumguru
Welkom,
heb jij in de elegance geen nexus navigatie systeem dan?
Verder voor wat betreft de steun gebruik ik zelf een metalen standaard plaatje die ik vast heb geschroefd aan 1 van de bouten aan de rechterkant van de nexus navigatie hierop heb ik een brodit houder geplaatst in mijn geval voor een HTC Sensation.

lawewing

Forumguru
Beste Arnold,

Van harte welkom op dit forum! Volgens mij moet het zonder meer mogelijk zijn om minimaal dezelfde kilomterstand met de Octavia als met de Leon te halen.

Veel plezierige en zorgeloze kilometers toegewenst.

Runnersworld

Nieuw lid
Vorige week een Brodit Proclip (Center Mount) geïnstalleerd. Mijn Garmin Nüvi routenavigatiesysteem zit weer stevig aan het dashbord. In de Elegance zit (voor zover bij mij bekend) geen Nexus navigatiesysteem.

Brodit ProClip, foto Skoda forum.jpg

Runnersworld

Nieuw lid
Inmiddels 2.000 km met de Skoda gereden. De Skoda is een stuk stiller dan de Seat Leon; dit geldt voor zowel het rijden in de stad als op de snelweg. De stoelen zitten ook op lange afstanden comfortabel.

Vandaag mijn Skoda naar de dealer gebracht voor een storing. De ramen van de Skoda begonnen met regenachtig weer te beslaan. De dealer gaf aan dat van de Climatronic de kachelpomp en het regelsysteem moeten worden vervangen. Over 2 weken wordt het euvel opgelost. Gelukkig heb ik de auto gekocht met Bovag garantie.

De Brodit houder voor mijn routenavigatiesysteem heb ik enkele weken geleden op eenvoudige wijze kunnen installeren.

Overloon 260113.jpg

Runnersworld

Nieuw lid
Afgelopen woensdag mijn auto naar de dealer gebracht. Het euvel met de Climatronic is naar volle tevredenheid door de dealer verholpen. De aanjager van de Climatronic functioneerde namelijk niet goed waardoor de ramen besloegen. Nadien geen beslagen ramen meer gehad :-).

Bovenaan Onderaan