Skoda Octavia Combi 1.6 crtdi - 10.000 km

Jorisvdedb

Nieuw lid
Beste mede-skodarijders,

Sinds december ben ik in het bezit van een skoda octavia combi, de greentech uitvoering.

Eerst kreeg ik de auto niet mee, vermits er een probleem was met de voorbumper. De lak zou kunnen afpellen en ze namen het risico niet. De dealer liet me de brief zien die ze ontvangen hadden van de fabriek.

Bij het ophalen van de auto was de bumper herspoten en kreeg ik een mooie uitleg van de dealer, garage Don Bosco in Buizingen, over de auto + multimediasysteem.

De dag erna, bij zonlicht, toch maar eens de bumper gecontroleerd. Zag ik toch niet putjes in de bumper.
Dan maar teruggereden naar de dealer en bleek dat er problemen waren met de spuitcabine. Conclusie: terug herspuiten.

1 maand later en we stonden weer bij de dealer.
Deze keer met een auto-ongeluk. Op een rondpunt draaide een vrachtwagenchauffeur iets te scherp af en had mijn auto volledig mee.

Een geluk dat ik goed verzekerd ben!!!! Bij deze ook heel tevreden over de afhandeling daarvan (zowel de dealer als de verzekeringsmakelaar, Kantoor De Bruyn in Vlezenbeek)
Ik heb geen last gehad en alles werd rechtstreeks geregeld met de maatschappij Vivium. Auto binnen brengen, laten maken, vervangwagen, auto halen en geen enkele euro uit mijn zak!

Konden ze gelijk de voorbumper nog eens spuiten, want deze was nog niet 100% van de vorige keer!

1 maand later de auto nog eens binnen gebracht om een kabeltje in mijn deur vast te maken. Rammelde en was irritant! (vlak naast mijn oor).

Nu, al bij al, ben ik nog altijd een tevreden persoon. De dealer geeft me een uitstekende service en ik heb het gevoel met een zeer goede verzekering op de baan te zijn, voor een schappelijke prijs.

Voor de rest geen problemen en we cruisen op het gemakje door :)

Ik update wel verder moesten er nog dingen bijkomen.
 

Jorisvdedb

Nieuw lid
Oh ja, was nog vergeten te zeggen dat ik enorm tevreden ben over de rijkwaliteiten.

Zoals je kan zien aan mijn km's, bol ik nogal redelijk wat af!

Geen last meer aan de rug, comfort is super goed en de motor heeft power genoeg om op cruise control 120 te rijden met af en toe inhalen.

Mijn nokia werkt uitstekend met de columbus en ik versta iedereen luid en duidelijk door de speakers.
De kwaliteit van het geluid is ok, niet super.


Verbruik: + - 5,2 liter
 

Jorisvdedb

Nieuw lid
Verleden weekend de zomerbanden erop laten zetten.

Nu is mij toch wat opgevallen:

1) verbruik is gedaald naar 4,4 a 4,5 liter
2) geen trillingen meer in het stuur bij een snelheid van + - 110 km/h
3) vaster op de baan en minder gevoelig voor zijwind

Zijn er nog mensen die hetzelfde meegemaakt hebben?

Extra info: de maat van de winterbanden = de maat van de zomerbanden
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat verbruik is erg netjes! Zelf zit ik op 4.6 gemiddeld, vanwege een andere werklocatie sinds gisteren verwacht ik dat wel iets gaat oplopen nu. Zelf merk ik geen meetbaar verschil in verbruik tussen zomer- en winterbanden. Wel is ie sinds de aanschaf wat zuiniger geworden, dat zal bij jou ook wel spelen. Trillingen horen er ook bij winterbanden natuurlijk niet bij, misschien van de herfst/winter toch extra op letten, en bij trilklachten terug naar de bandenleverancier. Ik heb trouwens ook een greentech/combi, bevalt me prima (60.000+ km inmiddels)
 

Jorisvdedb

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie CharlesTucker,

Ik krijg het verbruik zo laag omdat ik elke dag 55 km baar het werk moet rijden (enkel autostrades).

Over de winterbanden, ik ga je advies ter harte nemen en het opvolgen naar volgend jaar toe.
Het is echt frapant! Ik rij bijna met een nieuwe wagen nu, serieuze verbetering!

Groeten
 
Bovenaan Onderaan