Skoda octavia break besteld

kevinw

Nieuw lid
Na enkele jaren met Opel te hebben gereden, hebben we nu toch maar de stap richting skoda gezet.
Enkele dagen geleden hebben we de skoda octavia break besteld, vermoedelijke levering is eind feb. nog even wachten dus :-)

We zijn gegaan voor volgende configuratie.

Octavia combi - ambiente uitvoering
CRTDI 1.6L 105pk 109g DPF (komen dus in aanmerking voor een groene financiering en premie van de overheid)

- Pack Ambiente Benelux GPS

  • Auto. airco climatronic
  • Centrale armsteun vooraan
  • Cruisecontrol
  • Parkeersensoren achteraan
  • Amundsen navigatie
  • Maxi dot scherm
  • Pack lederafwerking
  • Coming home functie en automatisch licht
  • Regendetectie
  • En zelfdimmende binnenspiegel
- MDI
- Bluetooth voorbereiding
- Multifunctioneel stuur
- Radiovoorbereiding 8 luidsprekers
- Verduisterde ruiten achteraan
- Wegrijhulp op een helling
- Aluminium velgen 15" Pyxis
 

Darkside

Forumguru
ahh ook ik ben van opel naar skoda gegaan. En ondanks ik de vorige opel een heerlijke auto vindt. Is de skoda een prettigere auto om mee te rijden. Niet helemaal een 100% eerlijke vergelijking omdat de opel een diesel was (ondanks de CR hoorde je dat toch) en nu een (zeer) stille benzine auto. Maar met andere kleine dingen voel je je toch lekkerder in een skoda (ja de slogan is van een ander merk maar die is niet van toepassing hier)
 

kevinw

Nieuw lid
We zijn voor de keuze van een nieuwe wagen ook terug bij opel geweest, maar hebben toch maar besloten het niet te doen.
Vonden namelijk dat bij opel de geluidsisolatie niet zo goed is. En de staat van de wegen in Belgie maakt dit niet veel beter :-)

We waren uiteindelijk aan het twijfelen tussen opel en skoda, maar de testrit met de skoda heeft ons dan toch goed kunnen overtuigen.
 

kevinw

Nieuw lid
Woehoe, na enkele maanden wachten is het morgen zover :-)
Levering van de wagen is 2 weken vroeger dan voorzien wat natuurlijk altijd leuk nieuws is.

Ik plaats 1 van de volgende dagen wel wat foto's.
 

kevinw

Nieuw lid
Voila, we hebben onze Skoda gisteren opgehaald en zijn er al helemaal weg van :-)

We schrokken wel even toen we voor het stoplicht stonden en ineens de moter "uitviel", bleek de automatische stop/start optie te zijn.
De hill assist optie is ook geweldig, al was ook dit weer even wennen.

Het enige minpuntje dat ik tot nu toe tegen kwam is dat de ipod die we aangesloten hebben via de MDI niet uitgeschakeld wordt als de auto af staat.

Aangezien het gisteren te donker was heb ik nog geen foto's kunnen maken.
 
Bovenaan Onderaan