skoda octavia besteld

Vorige week mijn nieuwe Skoda Octavia hatchback besteld. Als basis de ambition business genomen met als opties lak en navigatie (amundsen). Vindt hem vrij compleet nu en ben benieuwd wanneer hij wordt geleverd. Voor dat ik hem wilde hebben was de verwachte levertijd 8-10 weken. Nu te horen gekregen dat verwacht wordt 13 weken. Iemand dit ook te horen gekregen van deze levertijden?
 

Maarten

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ook welkom hier op het forum!
Er loopt ergens een draadje over de levertijden, misschien dat je daar wat wijzer kunt worden?
 

MarcoO2

Forumguru
En weer een lid erbij! Welkom, en gefeliciteerd met je nieuwe auto! Welke motor heb je gekozen?
 

MK74

Lid
Gefeliciteerd met je goede keuze! Die van mij is een ruime week geleden besteld, en gaat halverwege mei in productie. Aflevering volgens dealer: rond 22 mei. Als dat uitkomt, is de totale levertijd 10 weken geweest.
 

nemo

Senior Member
Welkom! Eindelijk weer iemand die voor de HB kiest! Veel mooier dan combi!!

Hoeveel nieuwe leden vandaag?
 

MK74

Lid
Welkom! Eindelijk weer iemand die voor de HB kiest! Veel mooier dan combi!!

Hoeveel nieuwe leden vandaag?

:ahum: Tja, nemo... gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Maar ik ben het absoluut niet met je eens...
 

nemo

Senior Member
:ahum: Tja, nemo... gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Maar ik ben het absoluut niet met je eens...

weet ik, want er rijden veeeeeeel meer combi's dan HB rond. dus dat velen het niet eens zijn zie ik. maar ik vind de HB een veel chiquer uitstraling hebben.
 
En weer een lid erbij! Welkom, en gefeliciteerd met je nieuwe auto! Welke motor heb je gekozen?

Ik heb voor de 1.9 TDI gekozen. Geen raceauto maar ben ook niet echt een coureur. Tijdens de proefrit gemerkt dat deze moter mijn eisen voldoet en daarom ga ik hier niet vanaf afwijken :D
 
Welkom! Eindelijk weer iemand die voor de HB kiest! Veel mooier dan combi!!

Hoeveel nieuwe leden vandaag?

Het is denk ik een voorkeur. Zelf vind ik ook de HB het mooiste. Wat ik niet helemaal begrijp is dat op papier de HB maar 20 liter bagageruimte minder heeft. Als ik op oog moet beoordelen heeft de Combi toch wel meer dan 20 liter tegenover de HB meer. Iemand zich ooit hierin verdiept?
 

Dirk Kuyt

Nieuw lid
Volgens mij wordt de bagageruimte bij de combi (bij alle combi's in het algemeen ) gemeten tot aan het afdekzeil,bij de HB uiteraard tot de achterklep.Aangezien je(althans ik wel) de combi kan laden tot aan het dak heb je in de praktijk voor bv op vakantie heel wat extra gezinsliters bagage ruimte.
Ik ben het met velen wel eens dat de HB zeker gezien mag worden mede omdat de achterkant van de combi nou niet het allermooiste van het ontwerp is.

in bestelling: Octavia 1.4 TSI ambition combi Aqua blue
 

Michel

Forumguru
In vergelijking met een Golf V variant is de Octavia Combi zeker nog wel te pruimen.

Ik heb echter de Hatchback gekozen, omdat ik die iets minder massief vind over komen en bovendien heb ik de extra ruimte van de Combi ook niet nodig.

Het verschil in aantal liters tussen de Octavia Hatchback en Combi is inderdaad niet zo groot, maar wel verklaarbaar want beide hebben exact dezelfde lengte. Bij de Fabia Hatchback en Combi is er wel een duidelijk verschil qua bagageruimte, omdat de Combi ong. 27 cm langer is dan de Hatchback.
 
12-06-09 staat hij klaar

Mijn nieuwe O2 BL Ambition HB 1.9 TDI staat op 12-06-09 klaar. Hoewel hij al bij de dealer staat mag deze door mijn werkgever dan pas op naam worden gezet. nog even afwachten maar dan hoop ik veel plezier.
 

Dirk Kuyt

Nieuw lid
Gefeliciteerd dat hij er is,waardeloos dat je nog moet wachten tot hij afgeleverd wordt.
12-06 is best nog wel een poosje.
De mijne wordt 23 Mei afgeleverd!
 

yprgwt

Lid
Een 1.9tdi is toch ook voor Nederland voldoende? En mocht je toch iets meer vermogen willen in de toekomst dan kan je altijd nog gaan "chippen".
 
Hoewel ik geen coureur ben wil ik wel altijd een beetje doorrijden. De 1.9 tdi is hier prima geschikt voor. Chippen zal denk ik de leasemaatschappij niet goedkeuren :)
 
O2 opgehaald

Na 3 maanden heb ik gisteren mijn nieuwe O2 HB 1.9 TDI Ambition BL kunnen ophalen. Heb ook meteen de dagrijverlichting laten activeren. Het is echt een superauto en vind alles begrijpelijk en goed werken. Heb ook het Amundsen navigatie laten inbouwen en werkt op de standaard stem na ook heel lekker en duidelijk. Wat ik helaas niet aantrof was het skiluik en middenarmsteun op de achterbank. Als iemand behoefte heeft voor wat foto's hoor ik het graag. Het Betreft een antraciet grijs metallic hatchback in de uitvoering ambition business incl. Amundsen Navi.
 
Bij deze nog een paar foto's
 

Bijlagen

  • P6130053.jpg
    P6130053.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 42
  • P6130054.jpg
    P6130054.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 30
  • P6130057.jpg
    P6130057.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 23
  • P6130060.jpg
    P6130060.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 31

cvegreen

Forumguru
Zo , dat ziet er een pracht wagen uit . Toont toch wel heel chique vind ik .
Hij glimt ook prachtig .
 
Bovenaan Onderaan