Skoda Octavia 3 1.2 TSI

djo-ad

Lid
Dag Skoda vrienden,

Mijn naam is Djo-ad ben 28 jaar oud en ik kom uit Groningen. Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie witte O3 1.2 TSI met DSG bak. De auto is van eind december 2014 en rijdt best oké.

Ik ben als kind door mijn vader besmet geraakt met de VAG auto's. Als 18 jarige kocht ik mijn eerst VW. Dit was een Lupo 1.2TDI 3L. Ik heb hiermee 2,5 jaar veel veilige en leuke kilometers meegereden. Vervolgens heb ik een Audi A2 1.2TDI 3L gekocht i.v.m. meer ruimte en luxe. Hier heb ik ook weer veel en mooie kilometers meegereden. In 2019 heb ik ervoor gekozen om een Polo 1.2TDI 6R aan te schaffen omdat dit weer beter reed dan de A2. Helaas heb ik met de Polo iets meer pech gehad en heb ik dure reparaties moeten uitvoeren. Na de reparaties heb ik genoten van mijn Polo tot 5-1-2021.

I.v.m. de geboorte van ons eerste kindje in december 2020 heb ik er voor gekozen om een grotere auto te kopen en dit moest perse een automaat zijn. Na lang zoeken heb ik een O3 1.2TSI gekocht. Ik heb de overstap gemaakt van diesel naar benzine omdat ik dichterbij het werk ga wonen binnenkort.

Ik hou er van om de auto's zo origineel mogelijk te houden, maar soms wil ik wel wat aanpassen om het rijplezier te verbeteren. Zo wil ik binnenkort de O3 chippen op de testbank en de DSG bak afstellen. Een vermogen van 140PK en 225Nm spreekt mij meer aan dan het huidige vermogen. Daarnaast irriteer ik mij aan het feit dat de DSG bak zo is ingesteld dat die super snel schakelt en daardoor op lage snelheid in een hoge versnelling rijdt.

Momenteel heb ik een MIB1 Columbus radio zonder Carplay. Ik heb hiervoor een Android interface aangeschaft waardoor je het originele scherm kan gebruiken voor de OEM opties en Android.

Wellicht wil ik de achterruiten ook wat meer tinten.

Ik hou jullie op de hoogte.
 

Erik_NL

Forumguru
Moi djo-ad,
welkom hier
de 1.2 Tsi is een fijne motor
veel zorgeloze kilometers met je Octavia toegewenst
 
Bovenaan Onderaan