Skoda Octavia 2 Combi

golfgti2009

Senior Member
Zo na lang wikken en wegen een Octavia 2 Combi gekocht, eerst voor een Superb 2 bezig geweest maar daar toch maar vanaf gezien.

De auto is in een Elegance uitvoering met een 1.4 TSI motor en bouwjaar 2011. De auto rijdt echt heerlijk, alleen je moet wat langer doortrekken als met de 2.0 TFSI motor maar voor de rest perfect. De navigatie werkt ook prettig, het is een RNS315

Weet iemand hoe de spiegels inklappen? Ik heb de schakelaar in deze stand gezet maar ze klappen niet in.

Ik vind dat er veel overeenkomsten zijn met de Octavia 1 combi L&K die ik gehad heb, ook de motor reageert ongeveer hetzelfde als de 1.8T.
 

Edition2015

Forumguru
Welkom, veel plezier met de auto!

Bij mijn Golf V moets ik de sluitknop van de ab inhouden om de spiegels in te klappen, misschien werkt dat?
 

Thokozanoah

Forumguru
Welkom op het forum! Inderdaad de sluitknop van de afstandsbediening ingedrukt houden, maar ook met de spiegelknop in de juiste stand moet het lukken.
 

newwolf84

Forumguru
gefeliciteerd met je aankoop ! Die ik heb is ook uit 2011 maar dan met een 1.2 TSI.

Heel veel veilige km's gewenst !

En idd, knop ingedrukt houden van ab ( sluiten ) en de knop in de juiste stand hebben.
 

golfgti2009

Senior Member
De spiegels werken gelukkig, de sleutel moet in het contact omgedraaid zijn en dan de schakelaar naar de klapstand van de spiegels. Op de AB werkt deze (nog) niet, ik heb alles geprobeerd.
 

golfgti2009

Senior Member
Nu op zoek naar naafemblemen van Skoda (de zwarte) die op mijn Golf GTI velgen passen. De velgen zitten er inmiddels onder en dat staat wel netjes.

Alleen de hoogte vind ik nog niet mooi, dus nu op zoek naar verlagingsveren, mijn voorkeur gaat uit naar Eibach, die zaten ook onder mijn Golf GTI (ABT verlaagd en dat zijn volgens mij Eibach veren). Wat is jullie ervaring met bepaalde merken?
 

golfgti2009

Senior Member
Helaas heb ik vorige week zondag mijn Octavia totalloss gereden, echt wel balen omdat ik net de distributieketting en nokkenasversteller heb laten vervangen. De schade is te groot voor de verzekeringsmaatschappij om te repareren.

Zie hier de foto's:

t5Htso4.jpg


AT7BrWh.jpg


t5Htso4.jpg
 

Duijzer

Donateur
Wat jammer! Geen persoonlijke schade? De auto is economisch total loss, maar er is nog wel wat van te maken. De auto zal wel aan een handelaar verkocht worden en op transport gaan naar het oosten. Daar liggen de uurlonen van schadeherstellers wat lager. En de kwaliteitseisen.....
 

golfgti2009

Senior Member
Gelukkig hadden mij zoontje en ik geen persoonlijke schade, alleen een gekwetst ego......... De tegenpartij had gelukkig ook niks, de schade aan zijn auto was minimaal op het oog. Alleen jammer dat mensen ook in dit soort situaties raar reageren, in dit geval niet de bestuurder of zijn vrouw maar zijn dochter die achter in zat.
 
Bovenaan Onderaan