Skoda octavia 2.0 tsi RS 220 met wel zeer veel extra pk en Nm stage 1 ....

oco1979

Forumguru
Chiptuning voor SKODA OCTAVIA 2.0TSI RS: handbak

* stock 220pk - 350Nm
* tuned 327pk - 555Nm

1f680.png
1f680.png
1f680.png
50% extra vermogen
1f680.png
1f680.png
1f680.png

1f680.png
1f680.png
1f680.png
60% extra trekkracht
1f680.png
1f680.png
1f680.png


+ speed limit removal

#SKODA #OCTAVIA #RS #STAGE1 #CHIPTUNING #RENNSPORT
---


facebook :

Vraag : 327pk - 555Nm stage 1 ?? enkel chiptuning,denk het niet.

Antwoord :
Rennsport Chiptuning BVBA Vraag me niet hoe het kan, maar profiteer er van
1f602.png
1f602.png
1f602.png



Antwoord :
Rennsport Chiptuning BVBA Enkel software
1f642.png
:-) Wagen heeft ook aanpassing aan de uitlaat maar doet weinig qua vermogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Horkje

Forumguru
Ik hoop om uiteindelijk mijn nieuwe S3 misschien toch nog eens te laten chippen.

Bij “vage” aanbieders krijg ik sowieso geen direct inzicht in prijzen, maar moet ik vaak eerst mijn gegevens achter laten en kan ik van 150 pk naar 170 pk.

Bij bijvoorbeeld VAG techniek zie ik wel direct wat het kost en kan ik van 150 pk naar 180 pk.

Drie keer raden met wie ik wel en met wie ik niet in zee zou gaan......
 

ertromp

Forumguru
Vreemd topic.
Wat is inderdaad het doel. Het ter discussie stellen lees ik niet zo. Is blijkbaar gekopieerd van een Faceboek pagina of zo.

@oco1979 heb je zelf daar je ride laten tunen of wat verwacht je van dit topic?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb eens gevraagd wat ze voor mijn auto zouden kunnen doen:
wij kunnen jou het volgende aanbieden:

# Stage 1 chiptuning voor jouw Skoda Octavia 1.8 TSI

=> 180k -> 225pk | 250Nm -> 350Nm | promo 485 euro

Niks bijzonders dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Horkje

Forumguru
Als het toch reclame is heeft het bij mij in ieder geval niet gewerkt.

Eerder het tegendeel, stukje extra bevestiging van missende transparantie qua kosten en minder vermogen.
 

boontjeRS

Forumguru
En als het een manuele versnellingsbak is trekt die dat ook niet lang want als bet geen versterkte koppeling is slipt ie door. Zelf ondervonden met 489nm
 

leon-cupra

Forumguru
327pk met een 220 haal je niet enkel van stage1 (dus enkel chip). Ze geven aan andere uitlaat maar heeft geen invloed ... Zal wss wel meer aan gedaan zijn dan enkel uitlaat. Meeste tuners halen er max 315pk uit met stage1. Zware misleidende reclame.
 

oco1979

Forumguru
Wat de bedoeling was van die post is zeker geen reclame !!!!!
Komt inderdaad van facebook.
Volg nu en dan zo wat dingen.....
De getalen die deze aanbieder geven zijn veel te hoog, zeker voor stage 1
Met uitlaat aanpassing(downpipe) ga het bij jd richting 320pk vs 450Nm en software aanpassing.
Waar dat deze opeens 555Nm van halen met stock turbo,interkoeler,koppeling.....
 

oco1979

Forumguru
Is geen reclame, hij wil dit ter discussie stellen.

klopt.

Vreemd topic.
Wat is inderdaad het doel. Het ter discussie stellen lees ik niet zo. Is blijkbaar gekopieerd van een Faceboek pagina of zo.

@oco1979 heb je zelf daar je ride laten tunen of wat verwacht je van dit topic?

Ken op deze aanbieder gereageerd met de vraag :

"327 - 555Nm stage 1 ?? enkel chiptuning,denk het niet."

dan kan je hun reactie lezen.

Nee hoor zo’n 2.0 TSI blok kan gewoon 600Nm aan, dat is het probleem niet.

Maar toch niet met stock onderdelen.
Mogelijks even een piek van koppel en dan terug naar stock vermogen.

327pk met een 220 haal je niet enkel van stage1 (dus enkel chip). Ze geven aan andere uitlaat maar heeft geen invloed ... Zal wss wel meer aan gedaan zijn dan enkel uitlaat. Meeste tuners halen er max 315pk uit met stage1. Zware misleidende reclame.

viola ben ik ook mee eens.

Er wordt niet gesproken over het aanpassen van de DSG. Ik weet 1 ding zeker: als je 350 Nm op de DSG 7 zet zonder aanpassing, dan wordt de tuning al rap erg duur.

is een handbak
 
Laatst bewerkt door een moderator:

peterhuppertz

Forumguru
We weten intussen ook wel dat de chiptuners zich niet veel gelegen laten liggen aan de vraag "kan de rest van de auto die vermogens- en koppelwinst wel aan?"

Ik herinner me dat er veel van die tuners waren die indertijd mijn C5 138PK 2.2HDi best wilden tunen naar 170 PK en 410 NM.
Het probleem was dat die 138PK C5 alleen verkocht werd met een 4-traps automaat van ZF (dus niet met een handbak), en dat ZF zelf die bak ratificeerde tot 320 NM. Wat toevallig ook precies het maximum koppel was dat de 2.2DHI leverde. Dat het blok veel meer in huis had, bleek wel uit de koppelkromme... dat was zo ongeveer een rechte lijn. Het ding was dus teruggebracht tot 320 NM om de automaatbak niet te zwaar te belasten. De chiptuners gingen daar rustig met 90 Newtonmeters overheen.
 

oco1979

Forumguru
We weten intussen ook wel dat de chiptuners zich niet veel gelegen laten liggen aan de vraag "kan de rest van de auto die vermogens- en koppelwinst wel aan?"

Ik herinner me dat er veel van die tuners waren die indertijd mijn C5 138PK 2.2HDi best wilden tunen naar 170 PK en 410 NM.
Het probleem was dat die 138PK C5 alleen verkocht werd met een 4-traps automaat van ZF (dus niet met een handbak), en dat ZF zelf die bak ratificeerde tot 320 NM. Wat toevallig ook precies het maximum koppel was dat de 2.2DHI leverde. Dat het blok veel meer in huis had, bleek wel uit de koppelkromme... dat was zo ongeveer een rechte lijn. Het ding was dus teruggebracht tot 320 NM om de automaatbak niet te zwaar te belasten. De chiptuners gingen daar rustig met 90 Newtonmeters overheen.

Dat is nu eens een goed voorbeeld waar sommige tuners totaal geen rekening mee houden.
Je zie dat veel bij hoog vermogens motoren waar ze extra koppel van 150-200Nm bij doen.
Al goed dat de aandrijving en automaat/handbak/koppeling deze waarden aankan.

Ook een klein detail, beter iets minder koppel/pk maar dat deze blijft doorgaan dan piek waarbij motor ecu vermogen naar beneden doe.
Met de huidige extra beveiliging : Inlaat en uitlaattemperatuurbeveiliging,turbodraaimomentbeveiliging enz.....
Met de huis en tuin tuners ga deze niet echt goedkomen of eerder de verwachte resultaten niet behalen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Toch gaven ze bij mijn vraag geen vreemde waarden. In principe zelfs lager dan wat elders kan, maar ze spraken niet over een dsg aanpassing.
 
Bovenaan Onderaan