Skoda Octavia 1.2tsi dsg MY2012 - ruit bijrijder

Sinds vrijdag ben ik in bezit van mijn groen blauwe Octavia combi. De elektrische ramen werken allemaal. Alleen het ruitje van de bijrijder heeft soms moeite. Bij dicht doen gaat hij soms weer terug naar halverwege open. Dan moet ik heel voorzichtig met tikjes op de knop het raam langzaam sluiten. Iemand een idee wat dat kan zijn? Is het opnieuw in te leren / calibreren?
 

Antera

Donateur
Het raam klemt te veel en daarom doet hij dit. zie bovenstaande om dit op te lossen. kan ook zijn dat er overmatig speling op je raam mechaniek staat
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de boel eerst eens goed schoonmaken. Kan ik dat inleren zelf doen, of moet dat met vcds of iets? Bedankt alvast.
 

EdK

Forumguru
kun je zelf doen met knoppie van je raambediening
Als je zoek functie hier gebruikt dan kom je meerdere uitleg tegen !
 
Ik heb dit probleem met de bijrijder ruit als zo'n 5 jaar, van alles geprobeerd maar helaas.
Als je nog garantie hebt zou ik even terug gaan naar de dealer.

Om het goed te verhelpen moet de hele deur los gemaakt worden en dat is een tijdrovend klusje.
 

Ertan

Lid
Hetzelfde probleem heb ik ook. Het viel me op dat het probleem minder werd toen ik het veiligheidsschakelaar voor mijn raambediening inschakelde.
 

Spinal

Forumguru
De mijne doet dit ook, ook bij de passagierskant. Ik laat het zo want die gaat toch bijna nooit open. Als het bij de bestuurderskant zou zijn zou ik er wel wat aan doen want die moet elke dag open bij de slagboom.
 

Ertan

Lid
Het is inderdaad het schakelaar om de achterruit bediening mee uit te schakelen. Zodra ik deze inschakel lukt het me om het bijrijders raam in 1x omhoog te halen. Vraag me niet hoe het mogelijk is....
 

DinkyToy

Senior Member
.. Vraag me niet hoe het mogelijk is....

Lastig te zeggen, wellicht n sensor die uitgeschakeld wordt..

VAG ruitmechanismen staan bekend om hun storinsgevoeligheid, n licht verbogen deur is al genoeg. Bijna altijd valt t probleem te verhelpen met goed schoonmaken/houden en wat teflonspray.
 
Bovenaan Onderaan