Skoda niet meer te leasen bij mijn werkgever

Tallguy

Forumguru
:shocked:

In het kader van zogenaamde bezuinigingen gaan ze het merkenaantal terugbrengen naar 9 (BMW, Ford, KIA, Opel, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen en Volvo)

Geen Skoda meer...terwijl daar juist bosjes van rondrijden, vooral nadat de Greenlines kwamen. Je krijgt veel auto voor je geld, in tegenstelling tot VW.
Als ik een vergelijkbare auto zou willen (met hoge zit ivm mijn rugprobleem) zou ik op een Tiguan uitkomen. Aangekleed zoals mijn Yeti nu is zou dat € 5000 extra gaan kosten! :icon_smile_dead:
Zelfs een Ford C-Max (die ook een relatief hoge zit biedt, maar minder als de Yeti) zou kaal al €2000 meer kosten als mijn auto.

De vraag is dus: wie bezuinigd er over de rug van wie? Ik weet het antwoord al :mad:

Ik ga dus maar flink genieten van mijn Yeti de komende 2,5 jaar.

Tallguy

Forumguru
Inderdaad bizar want daarvan kan je zelfs de Sorento lease....vanaf bijna 42K. Vreemde gedachtenspinsels als je het mij vraagt. Desnoods geven ze me dan maar een zak met geld om een auto van te leasen. 1x raden waar ik dan weer op uitkom :)

CharlesTucker

Forumguru
Heel vreemd, je zou zeggen dat juist de werkgever heel erg geinteresseerd is in veel waarde voor zijn geld, en ook betrouwbaarheid heel belangrijk vind, dan kun je toch eigenlijk niet om Skoda heen. Als bezuinigingsmaatregel lijkt het me een nogal merkwaardig lijstje. Er wordt kennelijk niet altijd heel rationeel over nagedacht. Bij ons is (voor mijn afdeling) de leaseregeling helaas helemaal afgeschaft, ik heb de baas nog netjes voorgerekend dat bij mijn kilometers de leaseregeling een stuk voordeliger voor hem was was dan de "zak geld", maar het moest toch de zak geld worden. Toch ben ik er niet blij mee, het geld voor de Skoda die ik nu heb moest ik wel eerst zelf ophoesten, die "zak geld" is een maandelijkse vergoeding.

The bone collector

Senior Member
Skoda uit een leaseregeling, en VW er wel nog in, dat lijkt mij een rare beslissing. Alle VW's ruilen voor Skoda's lijkt mij zinvoller.

Toch ben ik er niet blij mee, het geld voor de Skoda die ik nu heb moest ik wel eerst zelf ophoesten, die "zak geld" is een maandelijkse vergoeding.

Heel leuk, je zal maar als pas afgestudeerde starten op jouw afdeling, kan je gelijk een lening aangaan (in de veronderstelling dat je niet met een oude roestbak mag aankomen).

Inderdaad raar verhaal! Je zou toch zeggen dat Skoda voor zowel werkgever als werknemer goedkoper zal zijn dan VW. En KIA???? Daar ga ik geen woorden aan verspillen.

Tallguy

Forumguru
Er is ook erg veel onvrede momenteel over deze gang van zaken (en andere 'bezuinigingen' zoals het verzoek meer thuis te werken terwijl je dan wettelijk een ARBO goedgekeurde werkplek zou moeten hebben).

Bakkertje

Forumguru
Je werkgever heeft gewoon afspraken gemaakt met betrekking tot de kortingen die ze krijgen. Skoda heeft zogenaamde business line uitvoeringen die al utigeknepen zijn door Pon. Bij VW heb je een normale uitvoering en een executive pakket daar zit meer marge op.

Er is natuurlijk ook nog de Touran met hoge instap, die is waarschijnlijk geen 5000 duurder dan je Yeti :winkie:
Er is ook nog een Touran met 1.2 tsi die in de 20% bijtelling valt en daarmee voordeliger is dan de Yeti die je nu rijdt :D

Mick

Actief lid
Tja, je schrijft het zelf al. Je hebt nog 2,5 jaar. Tegen die tijd zijn ze allang weer van mening veranderd.

Cordoba

Forumguru
Het enige waar ik iets van logica in zie: doordat mensen uit minder merken mogen kiezen, krijg je per merk/model meer auto's om te leasen, dus zou je iets meer 'quantumkorting' kunnen krijgen. Vervolgens selecteer je alleen A-merken als mogelijkheid waardoor Skoda (als goedkoopste merk van het Vagconcern) buiten de boot valt.

RogerS

Forumguru
Tja ik heb ook pas geleden gehoord dat men bij mij op het werk ook niet meer vrij mag kiezen qua merk. Als ik het goed begrepen heb mag men nu alleen nog kiezen uit Volkswagen en Audi en gezien het leasebudget zal dat alleen een kale A3 kunnen zijn. Twee van mijn collega's hebben vorig jaar nog een Superb Combi Greenline kunnen leasen...
Ben ik blij dat ik een paar geleden gewoon voor de mobiliteitsvergoeding ben gegaan...

Skodadude

Actief lid
Vanaf 1 januari 2012 kunnen mijn collega's en ik alleen nog maar een auto van de VAG groep uitkiezen:super::super::super:
Ik zit dus al goed en zal over 3 jaar waarschijnlijk weer een Skoda nemen.
Een Kia op een leaselijst zetten, getuigd volgens onze wagenparkbeheerder van durf, zonder dat de restwaarde goed is doorgerekend.
De 7 jaar garantie is een lokkertje, maar er schijnen haken en ogen (nee, geen trekhaak of sleepoog:ahum:) aan te zitten.
Als je een VW mag kiezen, zouden Audi, Skoda & Seat er zeker bij moeten staan.

nomad

Senior Member
Dan wordt het langzaam tijd voor een andere werkgever denk ik. Die Logica begrijp ik niet...

deusjevo

Forumguru
Een Kia op een leaselijst zetten, getuigd volgens onze wagenparkbeheerder van durf, zonder dat de restwaarde goed is doorgerekend.
De 7 jaar garantie is een lokkertje, maar er schijnen haken en ogen (nee, geen trekhaak of sleepoog:ahum:) aan te zitten.

Huhh, maak me wijzer over dat sleepoog of trekhaak :confused:

The bone collector

Senior Member
Er zit ergens wel logica in. Relatieve korting kan groter zijn door Skoda weg te halen als er dan een verschuiving komt naar, ik zeg maar iets, KIA (waar ze grotere kortingen kunnen bedingen). Terwijl er vandaag misschien een omgekeerde verschuiving is, die steeds duurder wordt.

Waar ik eerder zou voor kiezen, is het laten vallen van VW, dat zou een veel grotere besparing kunnen opleveren. Maar Skoda wordt waarschijnlijk te veel gezien als budgetmerk, waardoor het geen alternatief kan vormen voor VW.

Bovenaan Onderaan