Skoda/Mercedes/BMW test in het duits

Exciter

Administrator
Weer zo'n test met een logisch uitslag. Zonder vooroordelen! /forum/images/graemlins/laugh.gif
 
Klopt, test stond een paar maanden geleden al in Nederlandse Autoreview.
Niet helemaal een verrassing, want dat blad vertaalt alles van een Duits zusterblad. Er staan dan vooral tests in van Audi's, BMW's en Mercedessen.
 
Wel lachen dat de Octavia al met BMW's en Mercedessen wordt getest, en dan ook nog wint. Overigens wordt hier niet over onhandig geplaatste vergrendelingsknojes gesproken of andere onzin. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Hetzer

Forumguru
Een tijdje geleden stond in de autobild ook een test tussen de O2 ,de golf en de touran met de vraag; "wo is der beste volkwagen?"
jullie kunnen natuurlijk wel raden wat de uitslag van deze Duitse test was,

Der beste wagen van het volk is volgens Duits onderzoek de Octavia-2 /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/1761.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Touran is een goede auto maar overpriced vergeleken met de O2. Golf 5 heb ik niet gereden maar dat zal wel hetzelfde zijn.
 

Karstieman

Forumguru
Laatst met m'n pa in een Golf5 Plus testgereden. (de hogere instap van oa. de Golf 5 is een zeer belangrijke voorwaarde bij aanschaf van een nieuwe auto voor de iets oudere generatie)
Ik vond het een zeer nette auto. Niks sportief, heel degelijk en confortabel. Jammer dat ie erg prijzig is...
 

Wiseguy

Actief lid
En dan wordt een Skoda Octavia toch ook wel weer heel erg interessant.... of niet? /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En dan wordt een Skoda Octavia toch ook wel weer heel erg interessant.... of niet? /forum/images/graemlins/laugh.gif

[/ QUOTE ]

Nee, want die was 'm te groot.. /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Laatst met m'n pa in een Golf5 Plus testgereden. (de hogere instap van oa. de Golf 5 is een zeer belangrijke voorwaarde bij aanschaf van een nieuwe auto voor de iets oudere generatie)
Ik vond het een zeer nette auto. Niks sportief, heel degelijk en confortabel. Jammer dat ie erg prijzig is...

[/ QUOTE ]

Ik sta ook op het punt om een O2 aan te schaffen, maar dat is ook geen weggevertje. Ruim 30K voor een beetje smakelijke uitvoering komt aardig in de buurt van de Golf plus. Ben ook niet meer de jongste dus een wat hogere instap is straks niet te versmaden. Tis dat ik zo'n liefhebber van SKODA ben en dat er niet zo veel van rondrijden, dus een beetje exclusief zijn, maar anders......
/forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ruim 30K voor een beetje smakelijke uitvoering komt aardig in de buurt van de Golf plus.


[/ QUOTE ] /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

O2 2.0TDI DSG Elegance met 17" velgen, zwart, radio =&gt; €33860
Golf Plus 2.0TDI DSG Comfort met 17" velgen, zwart, radio + 10 speakers, parkeersensoren, climate control, licht&amp;zicht, telefoonvoorbereiding, mistlampen =&gt; € 39230

Toch een verschil van € 5370 !!!

Oftewel een O2 combi vol accessoires komt idd in de buurt van een standaard Golf Plus.
 

Jan_Hein

Actief lid
Hallo Olaf,

/forum/images/graemlins/blush.gif /forum/images/graemlins/blush.gif Bedankt voor je antwoord.
Had het niet zo precies uitgerekend. alleen even gekeken in de prijslijst van Autoweek.
De goedkoopste Octavia combi ong 19.500 euri's en de goedkoopste Golf plus 20.000 euri's.
De vergelijking die jij maakt scheelt idd erg veel. Ik blijf dus toch bij SKODA . De O2 combi is werkelijk prachtig, om van de RS maar niet te praten. En de service van de dealer is ook super dus ..... /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Groeten, Jan-Hein
 

Logic

Actief lid
Lang leve Jan Hein en lang leve Olaf.
Hieperdepiep Hoera /forum/images/graemlins/489.gif
 

VEEJAY

Forumguru
kwaliteit van de Touran is echt niet beter dan van de octi Olaf dus waar het prijsverschil tussen Skoda en VW vandaan komt is mij een raadsel. Maar ja het gaat niet voor niets slecht met VW nu.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Hallo Olaf,

/forum/images/graemlins/blush.gif /forum/images/graemlins/blush.gif Bedankt voor je antwoord.
Had het niet zo precies uitgerekend. alleen even gekeken in de prijslijst van Autoweek.
De goedkoopste Octavia combi ong 19.500 euri's en de goedkoopste Golf plus 20.000 euri's.
De vergelijking die jij maakt scheelt idd erg veel. Ik blijf dus toch bij SKODA . De O2 combi is werkelijk prachtig, om van de RS maar niet te praten. En de service van de dealer is ook super dus ..... /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Groeten, Jan-Hein

[/ QUOTE ]

Verstandige keuze ! /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

Jan_Hein

Actief lid
Een verstandige keuze !!

Dacht het wel!! Ik heb een hele poos na kunnen denken over wat ik nou precies wil en ben er bijna uit.Het wordt in ieder geval een 2.0 FSI. Wil eigenlijk voor comfort gaan. Dat betekent dat een tiptronic ook in het vizier komt. Hier is bijna niemand die daar ervaring mee heeft?
Laatst las ik in de Autoweek een testvan een Passat met een dergelijke combinatie. De FSI was wel oke, maar de tiptronic zou een hectisch karakter hebben???? Maakt veelsteveel toeren ??? Een DSG-bak zou veel beter zijn???Dat maakt me weer aan het twijfelen.
En als je toch meer dan 30000 euri's uit gaat geven aan een auto wil ik daar achteraf geen spijt van hebben. Had ik maar een gewone 6-versnellingsbak genomen. Een automaat lijkt me wel wat omdat je steeds vaker in de file komt te staan dus...........
En nou ik hier toch op een forum zit met ervaringsdeskundigen wil ik vragen of zo'n tiptronic nou echt een miskleun is.
Een SKODA wordt het in elk geval.

Groeten, Jan-Hein
 

Jan_Hein

Actief lid
Ik zal eens kijken of ik niet een leuke proefrit kan maken.
Hopelijk hebben ze er een staan.
Niemand ervaring ???????
 
Bovenaan Onderaan