Skoda logo

Bael

Forumguru
onlangs kwam ik dit logo tegen, nu weet er iemand of zoiets te verkrijgen is de achtergrond in kleur van de wagen??
Heb ze alleen nog maar in volledig zwart gezien.
Grtz

 

haggard

Senior Member
Is zelf te doen met zogenaamde plasti-dip... is in verschillende kleuren te verkrijgen...
 

Bael

Forumguru
Is zelf te doen met zogenaamde plasti-dip... is in verschillende kleuren te verkrijgen...

Ja had ik bij mijn golf nog gedaan,maar dan kleur je het volledige logo, zoals je hier ziet is de achtergrond ervan wit dat bedoel ik
 

haggard

Senior Member
Alsnog plasti-dip.... Eerst alles goed schoonmaken, plastidip er over en het gedeelte wat je weer in orginele kleur wilt hebben voorzichtig met scherp mesje lossnijden en voorzichtig los halen... Plastidip kun je nadien gewoon weer verwijderen... er staan wel videos op youtube waarin ze eea laten zien/uitleggen...
 

Bael

Forumguru
Tja, het is één geheel, dus wat je kunt doen is met een klein kwastje alleen de achtergrond verven, of het logo afplakken en het geheel spuiten/plastidippen.

Uit ervaring weet ik dat mij dat niet zo goed lukt wegens teveel pruts werk en te kleine onderdelen voor af te plakken enzo.. :cry: dus moest zoiets te koop zijn zou ideaal zijn voor vw bestaat het met verschillende achtergrond kleuren
 

Bael

Forumguru
Alsnog plasti-dip.... Eerst alles goed schoonmaken, plastidip er over en het gedeelte wat je weer in orginele kleur wilt hebben voorzichtig met scherp mesje lossnijden en voorzichtig los halen... Plastidip kun je nadien gewoon weer verwijderen... er staan wel videos op youtube waarin ze eea laten zien/uitleggen...

Het probleem is dat bij een orgineel logo de achtergrond zwart is(wat ik in race blue wil) en logo zelf + ring Chrome dat moet dan weer blinkend zwart worden
 

B.Stuurder

Forumguru
Het logo is NIET 1 geheel, maar bestaat uit een onderplaat met daarin de adelaar en de ring geklemd met plastic haakjes en drie zwarte pinnetjes. Als je de pinnetjes verwijderd en de haakjes losdrukt, kun je het logo uit elkaar halen. Dit is echter zo goed als onmogelijk te doen zonder de haakjes af te breken. Je zult het logo nadien in elkaar moeten lijmen.
Eenmaal uit elkaar moet je het chroom verwijderen van de ring en de adelaar en deze zwart spuiten. De bodemplaat spuit je in de kleur van de auto, alles monteren en logo's op de auto. Klaar.
Je zal de bestaande logo's er niet af kunnen krijgen zonder ze kapot te maken, dus je hebt twee nieuwe logo's nodig.
Dit is een project dat ook op mijn verlanglijst staat @Bael, zodra ik tijd heb om dit rustig te doen, dan gaan de zwarte logo's er af en de bicolor er op.
image.jpeg

image.jpeg
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zie het als 1 geheel als het niet weer in elkaar kan na demontage. Ik denk als je voorzichtig werkt met een föhn om de boel warm te maken, dat demontage zonder breuk of met weinig breuk wel kan, maar het maakt niet uit, een beetje glasheldere MSPolymeer en het komt nooit meer los.
 

Bael

Forumguru
@B.Stuurder, zo fijn om weten dat het 2 delen zyn nu lijkt het me toch al wat meer te doen thnx :)
Die foto die je daar gepost hebt dat is het zo moet ik het hebben :thumbsup::thumbsup:
Had jij al geen andere logo's geplaatst?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja ik heb al eerder foto's geplaatst volgens mij. Ik heb ook de oude logo's van mijn auto uit elkaar gehaald, deze waren door het verwijderen al dusdanig beschadigd, dat er niks op te verliezen was. Nu weet ik de constructie, dus t.z.t. Ga ik het nog eens proberen. Misschien als je in de zomermaanden de logo's met de onderzijde boven in de zon legt, dat het kunststof net soepel genoeg wordt om e.e.a. behoorlijk te demonteren.
 

Okki

Donateur
Mooi.
Kostprijs2 logo's, verf en arbeid en aanbieden op het forum.
Wie heeft zin hier een handeltje in te beginnen? Klanten genoeg denk ik.
 

s-line

Forumguru
Niet als je gaat rekenen wat een beetje reëel is kwa arbeid en materiaal want dan wil niemand meer waarschijnlijk!
En de smelt nokjes waar de buiten ring en vogeltje mee aan elkaar zitten verbonden zitten onder de dubbelzijdige tape dus die moet je eerst verwijderen. En dan kan je heel mooi met een Stanley mesje het smeltnokje wegsnijden en dan kan je hem daar ook weer mee vast lijmen. Ergens in mijn oude topic van mijn superb staat een foto van mijn 2kleurige logo maar ik heb hem er maar een week op gehad want ik vond het in het echt niet mooi. Later het oude logo gesmoked dat vond ik persoonlijk veel mooier.
 
Laatst bewerkt:

fireben

Forumguru
ja wow dat is mooi dat wil ik ook ik heb ze al liggen in het zwart helemaal maar ik wil dat dan met rood en wie oh wie :bloos:

kan me daarbij helpen ??
 

Bijlagen

  • o2-znk-blk.jpg
    o2-znk-blk.jpg
    125,2 KB · Weergaven: 36

Okki

Donateur
ja wow dat is mooi dat wil ik ook ik heb ze al liggen in het zwart helemaal maar ik wil dat dan met rood en wie oh wie :bloos:

kan me daarbij helpen ??

crap.jpg
 
Bovenaan Onderaan