Skoda kopen in Czech

Fean

Forumguru
ik kom net van de Skoda fabrieken. Rondleiding gehad ook het Skoda musea geweest. Leuk, met 4 heren ritje naar Praag in Superb Combi 280pk!! Fantastisch rit, over Hannover.

Iemand ervaring met auto importeren vanuit Czech? Het ziet er naar uit dat ze daar veel goedkoper zijn.
 

andrehj

Forumguru
Invoerkosten? Kun je dat uitleggen?
BTW betaal je over een nieuwe auto alleen in het registratieland, dus die betaal je niet in Tsjechië. Uiteindelijk bestaan de meerkosten dus alleen uit de BPM + een eventueel BTW-verschil tussen Tsjechië en NL.
 

Japanese Power

Donateur
Genoeg bedrijven in NL die import helemaal voor je regelen. Steek daar een keer je licht op. Kost wellicht wat meer geld maar minder kopzorgen en tijd/energie.
 

Middag

Forumguru
Invoerkosten? Kun je dat uitleggen?
BTW betaal je over een nieuwe auto alleen in het registratieland, dus die betaal je niet in Tsjechië. Uiteindelijk bestaan de meerkosten dus alleen uit de BPM + een eventueel BTW-verschil tussen Tsjechië en NL.

Je moet kosten van invoer betalen in de vorm van keuring etc (kenteken) . Zie RDW.nl . BPM is grootste kostenpost.
 
Hoe zit het eigenlijk met garantie?
Op een nieuwe auto zit gewoon van Skoda 2 jaar. Maar ik weet dat bij eventuele garantie claims de lokale dealer bij de importeur moet declareren en ook het defecte onderdeel daarheen moet opsturen of laten afhalen.. die importeur voor NL is uitwraard PON. Maar wat nou als de betreffende auto niet door PON is geleverd..?
 

leon-cupra

Forumguru
Hoe zit het eigenlijk met garantie?
Op een nieuwe auto zit gewoon van Skoda 2 jaar. Maar ik weet dat bij eventuele garantie claims de lokale dealer bij de importeur moet declareren en ook het defecte onderdeel daarheen moet opsturen of laten afhalen.. die importeur voor NL is uitwraard PON. Maar wat nou als de betreffende auto niet door PON is geleverd..?
tegenwoordig heb je europese garantie. Maakt niet uit waar de wagen van komt, dealer moet garantie geven. Zelfs vb wanneer je een buitenlandse tweedehandse koopt waar nog garantie op zit, moet de dealer je garantie geven.

Of de dealer even behulpzaam zal zijn dan bij een zelf verkochte wagen, dat is iets anders ...
 

Dennis78

Forumguru
Hoe zit het met een auto uit Tsjechië waar 4 jaar of 120.000 km garantie op zit? Standaard fabrieksgarantie is 2 jaar maar indien deze verlengd is?
 

Eduardo

Forumguru
2 van mijn Yeti’s waren import-auto’s, de ene uit België, de andere uit Spanje. Bij beide auto’s is iets nagekeken door de dealer. Er werd geeneen keer moeilijk gedaan.
 

Dennis78

Forumguru
@Rallye : geen idee.zag het in het instructie boekje staan. Was een tsjechische import. Volgens mijn dealer schijnt dit te maken te hebben met welke verzekeringspartij erachter zit? Maar stel dat bij aankoop in tsjechie er extra garantie bij gekocht is. Zou dat na importeren nog van toepassing zijn in NL?

Weet niet hoe dat wettelijk zit?
 

Dennis78

Forumguru
Dit staat er in de manual van de fabia op Skoda-auto.com

Optional ŠKODA extended warranty If you opted for a ŠKODA extended warranty when purchasing your new car, the two-year ŠKODA warranty with regards to all free warranty repairs is extended by the period you chose or until the chosen mileage limit has been reached, whichever occurs first.


Lijkt mij dat het te allen tijde geldig is?!
 

Rallye

Forumguru
Mits de garantie overdraagbaar is, lijk je een aanspraak op Skoda te hebben. Die zullen ze in heel Europa gestand moeten doen, zo lijkt me.
 
Bovenaan Onderaan