Skoda Kamiq 2023 Facelift, 1 Augustus

LongTimeAgo

Senior Member
De 'schetsen' van de nieuwe facelift van de Kamiq zijn verschenen (tegelijkertijd met de Scala). De auto wordt op 1 Augustus écht onthuld.
Er zijn nog geen details vanaf welke week deze in productie genomen wordt... Maar de eerste geruchten zeggen dat dit pas echt éind 2023 zal zijn. Er is blijkbaar nogal een 'backlog' aan Kamiq bestellingen die ze af moeten/willen maken.

Wat vinden jullie van dit design?

1689922917759.png
1689922933387.png

JeSko

Forumguru
Heel knap, simpel en stoer, maar vaak ( altijd ) zijn de uiteindelijke productiemodellen minder spannend/knap dan zulke renders.

LongTimeAgo

Senior Member
Ik vraag mij wel af wat de koplampen nu daadwerkelijk zullen zijn.
Bij de 'rijtests' waar de kamiq de afgelopen tijd een paar keer gespot is, had het nog de 'standaard' dagrijverlichting. Alleen de dimlichten/etc waren afgeplakt.
Maar in de render lijken de dagrijverlichting lampen een stuk smaller. Gewoon de helft smaller. Of dit daadwerkelijk ook op de uiteindelijke productie model zal zitten? Geen idee.

De achterlichten daarentegen zijn 'minimaal' verbeterd. Wellicht maar goed ook, de huidige zijn al heel stoer.

De voor lip lijkt aardig te kloppen, met de 3 'luchthappers'. Ben benieuwd of de achterkant ook zo blijft.

Vraag mij alleen nu echt goed af in welke week de productie van deze zal starten en/of mijne dan ook meteen 'gefacelift' zal worden... Heb namelijk nog steeds geen definitieve productiedatum gekregen.

CharlesTucker

Forumguru
Mijn mening, fraai, maar niks bijzonders, fantasieloos, gewoon ok. En voor mij is dat ook prima, als designers los gaan wordt het er meestal niet beter en/of bruikbaarder op.

En verder, ben ik de enige die bij nieuwe modellen het altijd belangrijker vind hoe ie er van binnen uitziet. Ik zie meestal alleen renders van de buitenkant, ook leuk, maar dat zie ik alleen als ik er naar toe loop. Verder zit ik tegen de binnenkant aan te kijken, dus die vind ik veel belangrijker.

Laatst bewerkt:

LongTimeAgo

Senior Member
Ik denk (en hoop) dat de binnenkant voorlopig blijft zoals die blijft. De nieuwe stuurwielen zijn echt heel mooi (en voelen goed) en de rest van het interieur is gewoon knap en strak.

Ik had begin 2021 het geluk om een Seat Arona te mogen bestellen en rijden. het pré facelift model. in 1 Juli 2021 kwam de facelift van zowel buiten als binnen. Bij het ophalen van de Arona op exact 1 Juli, toch even nog in de facelift versie gaan zitten...
De binnenkant hadden ze daar mee VOLLEDIG verpest in mijn optiek. Wat een treurnis. Alles voelde zo goedkoop aan. Was toen zeer blij om 'mijn' Arona mee te mogen nemen.

jesse_s93

Forumguru
Blijft een leuke auto de Kamiq. Mijn ouders zijn erg blij met het pre-facelift model. Optisch worden de achterlichten nu in drie delen opgedeeld, aangezien de buitenste unit nu optisch uit twee delen bestaat. Ik ben benieuwd hoe dit er daadwerkelijk uit gaan zien. Ziet er wel mooi uit.

Ben ook benieuwd of de dynamische knipperlichten aan de voorzijde zijn rentree weer gaan maken. De Kamiq van de eerste modeljaren had dit al, toen is dit geschrapt en ben benieuwd of dit nu voor het enige model in het Skoda-gamma weer terugkomt.

Mmuetst

Nieuw lid
Heb net een week onze nieuwe Kamiq bij ons onder de carport staan en ondanks dat de auto niet zo sexy is, ben ik er heel blij mee. Lekker ruim, rijd lekker.
Moet nog wel zaken ontdekken zoals wat er nu in een profiel wordt opgeslagen (Ook de handleiding is vaag hier over). Maar verder helemaal prima, we kwamen van een Peugeot 308 met pure tech motor (die gelukkig geen problemen had tot het moment van inruilen). Dat Skoda met deze look misschien wel wat meer sexy uitstraling wil snap ik wel, looks is natuurlijk ook belangrijk. Voor mij Gelden andere reden om voor een type auto te gaan…het moet vooral comfortabel zijn, degelijk aanvoelen en voor een redelijke prijs. En dat is wat we hebben gevonden in de Kamiq.

Rallye

Forumguru
Gefelicteerd. Bij mijn Golf staan vooral de instellingen van de (elektrisch verstelbare) stoel en het digitale instrumentenpaneel in de instellingen. Volgens mij ook de favorieten en andere instellingen van de navi. Daarnaast kan ik de auto via de app openen - daarboor moest ik een identificatieproces doorlopen. Deze “instelling” hangt dus niet zozeer aan de auto, maar aan mijn account (bij deze auto, dan weer wel).

LongTimeAgo

Senior Member
@Mmuetst de 'redelijke' prijs, redelijk stoere uitstraling en het rijgenot waren ook redenen voor mij om de Kamiq te bestellen.
Wanneer deze binnenkomt is echter nog wel een (grote) vraag... Dus of het de 'huidige' versie wordt of de volgende maakt mij niets uit. Beide zullen top zijn. :)

Mmuetst

Nieuw lid
@LongTimeAgo onze auto zou pas in oktober geleverd worden, maar na onze vakantie eind mei begin Juni kregen we al een belletje dat de auto er was. Omdat de prijsstijging dan niet van toepassing zou zijn hebben we nog €1000,- korting gekregen op de afgesproken prijs (die dealers rommelen maar wat, want de kale auto zou €5000,- goedkoper zijn, maar we kregen nu ineens weer minder terug voor onze Peugeot 308, maar goed, ze hadden ook de afgesproken prijs kunnen aanhouden, dus wel zo netjes om die korting toch te geven).

LongTimeAgo

Senior Member
Toen ik afgelopen maandag belde zeiden ze ook dat ze niets zeker meer weten. Het PON systeem wordt amper geüpdate door de fabriek en zij zien dus niets. In het systeem staat nu productie week 36 OF week 50.
Maar hij zei ook al dat ze vorige maand 2 Kamiqs binnen hadden gekregen van personen die ze pas over 2 maanden hadden verwacht.

Dus het kan nog alle kanten op...

LongTimeAgo

Senior Member
Dit is bijzonder.

Als je op Skoda een Kamiq wilt samenstellen dan is de "Business" versie niet meer beschikbaar.
Alleen 'nog' maar de Sport Business.
Ook is de 1.5 motorkeuze volledig verdwenen (want die was alleen in combinatie met de Business versie).
Daarbij heeft de Sport Business tevens in de loop van de afgelopen maanden al minder opties standaard en ter keuze gekregen dan begin dit jaar.

Het 'afbouwen' van de huidige Kamiq versie is dan toch echt begonnen denk ik zomaar.

Bovenaan Onderaan