Skoda heeft ook z'n vijfdeurs Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Skoda heeft ook z'n vijfdeurs Citigo
m1fy5n1bc798_600.jpg

30 januari 2012 | 10:00 | Tekst: Alexander Inia

Nu we inmiddels kennis konden maken met de vijfdeurs Volkswagen Up, wekt het geen verbazing dat ze bij Skoda ook stonden te trappelen om hun vijfdeurs Citigo vrij te geven. Hier is-ie voor het eerst.



Skoda doet niet te moeilijk bij de introductie van de Citigo met vijf portieren: de techniek is exact gelijk aan die van de driedeurs versie. Dat betekent dat de klant in de eerste instantie de keuze heeft uit een 1,0-liter met 60 pk of eenzelfde blokje met 75 pk. In tegenstelling tot bij Volkswagen (GT Up) is er nog niets bekend over de komst van een snellere Citigo.
Ook wat betreft de meerprijs voor de twee extra portieren hebben we nog geen officieel bericht van Skoda. Bij de Volkswagen Up is de meerprijs van de vijfdeurs versie echter 315 euro, en het ligt voor de hand dat de meerprijs bij Skoda daar niet veel van zal afwijken. Nu nog de vijfdeurs Seat Mii, en de drieling is ook qua vijfdeurs hatchbacks compleet!

Bron Autoweek
 

Citigo Tour

Nieuw lid
We hebben met opzet voor de 3-deurs gekozen. De scheidingsstijl van de 5-deurs zat bij mij in de weg
(schouder en elleboog). Nu kan ik "breed uit" zitten. Heel luxe en met een enorm raam naast me (prima
voor even over de schouder kijken) en aan de andere kant.
Panarama view. De kids zijn al lang de deur uit. Anders zou het wel een 5 deurs zijn geworden. Want de instap naar achteren is bij de 3-deurs krap. De stoel glijdt moeilijk naar voren (Auto is nog maar 2 dagen
in gebruik).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan