Forman Skoda-Forman

Jodelar

Nieuw lid
Ik ben een nieuweling bij Skodaforum. Ik hoop dat ik hier op de juist lijst ben voor onderdelen.
Voor eerst wens ik de mensen die zich inzetten voor dit forum, van harte proficiat voor hun inzet.
Ik verontschuldig mij als ik niet de juiste invulling heb gemaakt en ik bedank jullie bij voorbaat voor de aangerijkte hulpvaardigheid.
En nu terzake.
Ik bezit sinds kort over een Skoda-Forman-Stationwagen 1300, bj. 1992. De kilometer teller werkt wat betreft de aangegeven snelheid, maar niet wat de kilometer tellers betreft. De hoofd teller en dag teller werken niet.Wat kan ik daaraan doen of wie heeft er een tweede handse komplete kilometer teller met alles erop en eraan.:473:
 

Ronnie

Forumguru
De teller is in ieder geval sinds 2006 niet meer als nieuw onderdeel leverbaar.
(kostte destijds € 263,40.........)
 

Thomas87

Nieuw lid
Onderdelen

Beste zoeker naar onderdelen,

Momenteel ben ik (met hulp van mijn vader) bezig met het ombouwen van vrijwel alle onderdelen van een felecia 1.6 slx naar mijn Favorit Pickup 1.3. Dat wil dus zeggen dat ik een motorisch in orde en volledig werkende favorit/forman in onderdelen heb.

Wanneer de ombouw klaar is (hopelijk rond 7 jan) ga ik spullen weggooien. Dus wees snel, voor een leuk gebaar mag je hier wel komen rommelen.

Met vriendelijke groet,
Thomas Hoeben
 

EdK

Forumguru
verwijder je 06 nummer even, je bent door een ieder hier te bereiken via de PB
 

Jodelar

Nieuw lid
Beste zoeker naar onderdelen,

Momenteel ben ik (met hulp van mijn vader) bezig met het ombouwen van vrijwel alle onderdelen van een felecia 1.6 slx naar mijn Favorit Pickup 1.3. Dat wil dus zeggen dat ik een motorisch in orde en volledig werkende favorit/forman in onderdelen heb.

Wanneer de ombouw klaar is (hopelijk rond 7 jan) ga ik spullen weggooien. Dus wees snel, voor een leuk gebaar mag je hier wel komen rommelen.

Met vriendelijke groet,
Thomas Hoeben
Beste Thomas, als dzt moglijk zou zijn, zou ik heel graag de kilometer teller hebben. Die van mij geeft alleen de snelheid aan, terwijl er GEEN kilometers worden opgeteld.Ik verblijf in het buitenland en zou pas de derde week van maart weer in Belgie zijn. Kan jij iets doen voor mij ? Jozef
 

pansaebr

Actief lid
Jodelar,

best wel vermelden welke kleur je teller is , in Belgie lag het kantelpunt in 1992 van bruin naar antriciet kleur.

Groetjes
Bruno
 

Jodelar

Nieuw lid
Hallo Thomas, mijn kilometerteller is nu van bruine kleur en van het merk PRL Checkoslovakeye., maar de andere kleur zou ook goed zijn. Dank u wel Bruno voor de attentie. Ik zou daardoor goed geholpen zijn om zo beter mijn Skoda ke , goed te kunnen onderhouden. Nu weet ik hoegenaamd niets over zijn gereden kilometers.Ik groet jullie met alle achting ! Jozef
 

Falcon

Donateur
En Jodelar, als ik jouw was, en je bent van plan nog een tijd in je Skoda te blijven rijden, om nog meer onderdelen mee te nemen.
 

EdK

Forumguru
Dan vraag je een lijst met de te verwachte onderdelen die weggaan
En doe je daar per PB een bod op, met de vraag of het veel last is tot jouw datum om het op te slaan voor je !
Ben je verzekerd van je onderdelen en grijp je er niet naast
 

Thomas87

Nieuw lid
Hallo Thomas, mijn kilometerteller is nu van bruine kleur en van het merk PRL Checkoslovakeye., maar de andere kleur zou ook goed zijn. Dank u wel Bruno voor de attentie. Ik zou daardoor goed geholpen zijn om zo beter mijn Skoda ke , goed te kunnen onderhouden. Nu weet ik hoegenaamd niets over zijn gereden kilometers.Ik groet jullie met alle achting ! Jozef

De tellers in het dashboard heb ik toendertijd zilver gespoten. Nu staan er 80.000 km op. Een vrijwel nieuwe moter gaat nu dus de deur uit. Eigenlijk gekkenwerk maargoed, straks wel een 1.6 uit een felicia slx.

Hij rijdt straks sneller, betere koppel, strakker op de weg, zuiniger etc. Maar zoals ik al zei is vrijwel ieder onderdeel inc de complete motor hier aanwezig. De teller wil ik gerust bewaren, deze neemt geen ruimte in beslag.
 
Bovenaan Onderaan