Skoda fietsendragers

oldenboom

Nieuw lid
Weet iemand of de Skoda fietsendragers op shop.skoda.nl in feite Thule fietsendragers zijn?
En passen ze op een Thule Probar Evo Pro? Niet dat ik die op mijn Enyaq heb zitten, maar wél op mijn vouwwagen áchter de Enyaq.

Vraag overigens ook uitgezet bij Skoda zelf.
 

oldenboom

Nieuw lid
Da's wel heel gemakkelijk. Die had ik ook wel gezien. Maar onder Acties staan Skoda-branded fietsendragers. Zoals deze. Lijkt sprekend op de Thule 598 (op de prijs na). Maar ook de nuts & bots? Of gaat dat alleen maar met de Skoda-branded dakdragers? Skoda klantenservice durfde hier niet meteen een antwoord op te geven.


1657204628255.png
 

oldenboom

Nieuw lid
Skoda heeft zelf ook gereageerd: "Thule en origineel mogen nooit met elkaar worden gecombineerd, hierdoor kunnen deze twee artikelen niet gecombineerd worden."

Dit staat er wel heel stellig. Mogen ze dan ook wel expliciet op de website gaan vermelden.

In een andere reactie: Mensen die hiermee rijden op vouwwagens doen dit op eigen risico. Dit is iets dat wij niet aanraden omdat dit nooit getest is geweest door onze ingenieurs. Wij kunnen in dat geval de veiligheid van het product niet garanderen. Daarnaast zijn er andere reglementen en samenstellingen in Amerika in vergelijking met Europa.

Kortom, technisch kan het kennelijk wel. De opmerking over garanderen van de veiligheid had ik ook al vernomen bij de vouwwagen-leverancier: er waren mensen geweest die wel 5 fietsen op een vouwwagen hadden gezet en het dan raar vonden dat het bij een aanrijding niet hield.
 
Bovenaan Onderaan