Skoda Fabia startproblemen

lastigezaak

Nieuw lid
Auto
Skoda Fabia uit 2007
Cilinderinhoud: 1390
KM stand: 100.000
Variant: SEBUDX01
Uitvoering: NFM5FM52T088ALLE0GGS5

Vraag 1

(Zit een redelijk nieuwe accu in, echter heb ik 1x een nachtje de lampen aan laten staan... Zou dat het echt kunnen zijn of wat anders?)

Het probleem doet zich alleen voort bij het starten na meer dan +/- 6 uur stil staan.

Bij het starten slaat de auto niet aan.

Hij rommelt een beetje, reageeert niet op het gaspedaal en slaat dan af.

Soms als ik gas bij geeft slaat hij na 3-6 seconden wel aan. De motor lijkt dan al wel te draaien, maar niet 'echt'. Hij reageert dan niet echt op het gaspedaal, en dan opeens wel.

Bij wat langer doorstarten slaat hij wel aan.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Vraag 2.

De auto geeft geen waarschuwing (meer?) wanneer je de lampen aan laat staan. Is dit op te lossen? Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?
 

Duijzer

Donateur
Tja, dat is een lastige zaak;) Gasklephuis vervuild? Uitlezen geeft vaak meer duidelijkheid in welke hoek je het moet zoeken. Voor vraag 2 geldt dat eigenlijk ook. Sensor stuk, speaker stuk? Uitlezen…
 

Tees

Donateur
Welkom! Je even voorstellen in de Meet & Greet wordt door velen op prijs gesteld!

Wat betreft je problemen: wat is 'een redelijk nieuwe accu'? Heb je de accuspanning al eens gemeten in rust/voor t starten? Het kan lekstroom zijn, of toch een slechte accu, of een slechte dynamo. Meten is weten!

Wat betreft de waarschuwing voor licht aan: grote kans dat dat de microswitch in het slot van de bestuurdersdeur defect is, bekend probleem bij VAG auto's. Het slot vervangen door een nieuwe of gereviseerde is dan de oplossing.
 
Bovenaan Onderaan