Skoda fabia pdc oem

Vraagje, ik wil achter af een oem pdc plaatsen.

is dit voertuig standaard al voorzien van de bekabeling vanaf de pdc unit.
of is dit ook niet aanwezig, en zo ja waar zou ik deze stekker dan vinden.
ondanks dat er een apart pdc module in komt, moet er dan ook een andere boordnet computer in?

ik neem aan dat de pdc optie nog wel geaktiveerd moet worden.

en waar plaats je bij dit voertuig de sensoren wat ik zo zag, komen deze in de plastic zwarte strip in
de achter bumper, zijn die plekken al herkenbaar? want er zitten geen voetjes in waar je de sensoren in kan
drukken.


Daarbij is de buzzer hiervoor al reeds aanwezig of moet deze ook geplaatst worden.

en wat is beter een oem versie inbouwen , of gewoon een after market plaatsen.

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ga er maar vanuit dat er niks voorbereid is, denk wel dat de sensorplekken in de bumper aan de binnenzijde gemarkeerd zijn.
OEM zal wel kunnen maar is niet goedkoop denk ik. Of je moet iets gebruikt kunnen vinden, al zullen er niet veel Fabia I's rondrijden met OEM PDC.
 

Tees

Donateur
Je moet inderdaad een module plaatsen, ik meen me te herinneren dat de pieper daar al bij zit (al vind ik nu t opschrijf dat een beetje raar, want de module zit in de achterbak links achter de bekleding gemonteerd, kan me eigenlijk niet voorstellen dat die piep helemaal daarvandaan komt).

De sensoren zitten idd in die zwarte strip, 4 stuks. Er zitten een soort haakjes aan de binnenkant om de bekabeling aan vast te maken met tape.

En ik zou er maar niet vanuit gaan dat er al enige soort bekabeling aanwezig is voor de module, die zal je zelf moeten trekken. Ik vermoed dat je helemaal naar voren moet, volgens mij is er bij de F1 geen andere CAN-bus module daar in de buurt die je anders eventueel had kunnen aftakken. En dan moet je idd tenslotte de module aanmelden in de ECU, maar ik denk dat dat niet veel meer is dan een getalletje veranderen om aan te geven dat er nu parkeersensoren zijn.

Ik denk tenslotte dat je wel een kans hebt om deze te vinden op de sloop (beetje zoeken misschien), maar eerlijk gezegd zou ik eerder voor aftermarket gaan. Met de leeftijd van de F1 zijn die sensoren niet superfris meer, ze doen t bij mij weliswaar nog allemaal, maar heb af en toe ook al een sensor die opeens om niets afgaat (terwijl ie wel schoon is).
 
Laatst bewerkt:
Dan houd ik het wel op after-market.

Alleen even zoeken naar 1 waarbij je de afstand van het eindpunt zelf kan instellen.

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan