Skoda Fabia III - Demonteren navigatie

wattman

Senior Member
vraagje, hoe demonteer je dit systeem het beste, wil het niet beschadigen, maar wil er met de tijd achteruitrijcamera op aansluiten en wil weten welke aansluitingen erachter zitten.. amundsen.jpg

TjokkePrii

Nieuw lid
Vraag ik mij ook af. Ik heb twee van die sleutels die klikken er wel onderin in vast maar dan lijkt hij aan de bovenkant nog vast te blijven zitten ?

Joske

Forumguru
Ik heb niet direct een handleiding gevonden.. sorry :)

als de sleutels onvoldoende zijn moet mogelijk het stuk (carbonlook) rond de navi er eerst af, maar voor de Fabia heb ik geen Elsawin of Erwin..

wattman

Senior Member
heb t niet over de parkeersensoren :-) die heb ik, er komt een CAMERA vanachter, moet de bedrading daarvan wegwerken naar voor en deze moet aangesloten worden op de navi unit, deze moet eruit om de kabel aan te sluiten..

wattman

Senior Member
ok bedankt, vraag het zaterdag wel als de cruise control wordt gemonteerd, alvast bedankt :-)

wattman

Senior Member
2de maal dat ik niet kon komen om cruise controle te laten monteren, nu lag de server eruit..BALEN..
Heb me ondertussen beetje bezig gehouden om de MC aan de rechterkant van binnen te demonteren ivm het leggen van de bedrading voor de achteruitrijcamera.
Wat een gemakkelijke wagen om aan te werken... op een uurtje had ik er alles uit,
ondertussen ook gevonden hoe de navigatie en de unit waar de sd kaart inzit eruit gaat.
Nu nog te weten komen waar de achteruitcamera aan de unit wordt aangesloten....
Morgen heb ik de camera dan bedrading leggen en de MC terug in elkaar steken :-)

Mag ik eens vragen waarom je achteraf zoveel sleutelt? Was het niet slimmer geweest een completere uitvoering te kopen waar alles af-fabriek netjes in weg zit gewerkt en op elkaar is afgestemd?

wattman

Senior Member
thx :), ben eigenlijk op zoek naar workshop en repair manual voor de fabia 3, liefst in pdf.
Kan er me iemand daar aan helpen?

En met alle respect, maar waarom mag ik niet sleutelen aan men wagen, het is zo dat je alles te weten komt en anderen in de toekomst kan helpen met hun vragen...
Dat was ook niet wat ik zei, ik vroeg het me gewoon af aangezien sommige modificaties als optie/pakket te verkrijgen waren. Maar de auto tweedehands verkrijgen is dan weer een heel logisch antwoord.

Succes met sleutelen! Is het niet leuker/handiger daar een projecttopic voor te starten?

wattman

Senior Member
Eigenlijk met twee oude removing tools van een Pioneer radio, die uitstulping platgeslagen, erin geschoven en dan moet je wat naar links of rechts bewegen en klikt t eruit, beste ging bij mij te beginnen aan de rechterkant onder en boven tegelijk. de camera kon ik niet monteren, daar deze niet voor een fabia 3 was(niet gemeld op de site) heb het handschoenkastje wel verwijderd om aan het andere deel van de navi te kunnen, goede raad: als je de stekker van de airbag loskoppelt van het handschoenkastje, het contact niet aanzetten of je kan langs de garage om de foutmelding van de airbag te laten uitzetten.. en nee niks Google lol, zelf gezocht en gevonden, duurt langer maar das veel plezanter :-)

Bovenaan Onderaan