Skoda Fabia II (542) 1.4 TDI tijdens rijden valt wagen compleet uit

Gisteren reed ik weg zonder problemen en na 50 meter valt mijn wagen compleet stil.. Ik zat nog niet op reserve en er brandde ook geen lampje. Als ik de sleutel omdraai doen de lampen het wel maar voor de rest helemaal niks..accu is al gecheckt daar ligt het niet aan..motor draait niet meer rond. ... wie o wie heeft er een idee!
 

turboturbo

Forumguru
Doet de dashboard verlichting en alle lampjes daarop het ook nog steeds?
En wat gebeurt er als je de sleutel omdraait. Valt dan alles uit en is het stil of zie je nog wat of hoor je nog wat?

De auto zal eerst uitgelezen moeten worden op foutcodes om hier iets zinnigs over te zeggen...

De auto heeft nog fabrieks garantie neem ik aan dus Skoda Assisence bellen. EDIT; het gaat om een Fabia II is nu bekend, dus geen sprake meer van fabrieksgarantie.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de sleutel omdraai doen de lampjes het nog wel voor de rest compleet stil. Ik heb niet veel verstand van auto's de mijne is iets van 10 jaar..
 

jp_f1

Senior Member
Als het de accu niet is, dan gok ik op de startmotor. Mss de koolborstels te ver afgesleten?
 

Hakar

Donateur
@Barbara de jong
Iets van 10 jaar is voor de meesten van ons nog net iets te vaag.
Op het kenteken van je auto staat datum eerste afgifte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MaxN

Donateur
Ik vermoed een Fabia, alleen dan wel een Fabia I of II gezien de leeftijd.
In 2007 kwam de Fabia II op de markt.
Van 2000 tot 2007 was de Fabia I.
 

MaxN

Donateur
Een Fabia II dus.
Maar apart dat deze na 50 meter rijden stil valt, dus eerst wel wil starten.
Ging dit wel zonder problemen?
 

brepus13

Forumguru
(......)

als een auto van het ene op het andere moment niks meer doet kan het ook een sensor oid zijn die er mee opgehouden is ( je blok heeft er meedere zoals een krukas sensor bijvoorbeeld ) ooit een keer gehad bij een stoplicht... auto viel uit en deed niks meer.

als je je even vorostelt in het meet en greet deel van dit forum kan iedereen zien wat voor auto je hebt etc en dat maakt het wat makkelijker om antwoorden te geven.

Succes met het wachten op een hulpdienst en het repareren van je auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

turboturbo

Forumguru
Mogelijke verdachten tot nu toe dus:

  • Gebroken riem (distributie of multiriem?)
  • Kapotte krukas en/of nokkenas sensor.
  • Iets met de startmotor (verklaart echter alleen het niet willen starten, niet het plots uitvallen tijdens het rijden)
 

Duijzer

Donateur
Motor vastgelopen? Of is de distributie stuk? Hoe het ook zij, als er een andere motor in moet gaat dat flink geld kosten. En of een Fabia uit 2008 dat nog waard is.....? Als de motor echt vast zit ben ik bang dat het een enkele reis demontagebedrijf wordt en dat je naar iets anders uit moet kijken....
 
Bovenaan Onderaan