Skoda Fabia II 1.9 TDI Sport

Wallie

Lid
Al een tijdje ben ik me voor een nieuwe leaseauto aan het orienteren, na vorige week een teleurstellende rit in de civic hybrid te hebben gemaakt, had ik gisteren een afspraak bij pon in leusden voor een rit in de nieuwe fabia, 1.9 tdi sport uitvoering.

Even de verschillen met m'n huidige Fabia I:
- Stiller, ook minder windruis bij 120+
- (Sport) stoelen zitten net een slagje beter als de sportstoelen uit mijn fabia
- Feedback via het stuur is beter, stuurt ook strakker

Eerst een stuk snelweg gereden, en toen rond leusden lekker gereden over de binnenwegen, met een smile op m'n gezicht kwam ik de auto weer uit :D
 

tlpeter

Actief lid
Dat is heel mooi :D

De mijne word eind juni afgeleverd
Ik heb deze gekozen zonder hem ook maar echt gezien te hebben, dus ook geen proefrit
Ik had al ervaring met de 1.9 TDI met 90 pk en die was al lekker pittig :D

Welke kleur wordt het ?
 

Wallie

Lid
Dat is heel mooi :D

De mijne word eind juni afgeleverd
Ik heb deze gekozen zonder hem ook maar echt gezien te hebben, dus ook geen proefrit
Ik had al ervaring met de 1.9 TDI met 90 pk en die was al lekker pittig :D

Welke kleur wordt het ?
Ohw, als die 90pk je beviel, gaat die 105pk je zeker bevallen. Heb nu de 100pk 1.9 tdi, verschil merkte ik eigenlijk niet echt, maar dat had ik ook niet verwacht, de mijne is al snel zat :tongue:.
Zit te denken aan een rode (flamenco red metallic), en dan een voorbumperspoiler er op laten zetten. Verder ook de sport uitvoering, en 16" Atria velgen er op. Nou ja, mag over een maand pas een nieuwe bestellen... nog even geduld dus ;)
 

fabtdi

Lid
Al een tijdje ben ik me voor een nieuwe leaseauto aan het orienteren, na vorige week een teleurstellende rit in de civic hybrid te hebben gemaakt, had ik gisteren een afspraak bij pon in leusden voor een rit in de nieuwe fabia, 1.9 tdi sport uitvoering.

Even de verschillen met m'n huidige Fabia I:
- Stiller, ook minder windruis bij 120+
- (Sport) stoelen zitten net een slagje beter als de sportstoelen uit mijn fabia
- Feedback via het stuur is beter, stuurt ook strakker

Eerst een stuk snelweg gereden, en toen rond leusden lekker gereden over de binnenwegen, met een smile op m'n gezicht kwam ik de auto weer uit :D


Die smile zal alleen maar groter worden als je er eenmaal een hebt :)

Ik geniet sinds een maandje en 3000 km van een fabia 2 1.9tdi combi sport. Na het inrijden begin ik nu met het betere doorrijden. Auto stuurt verbazend strak, alleen boven de 170 km/h (in duitsland !!!) met zijwind wordt het minder. Verbruik is ook iedere keer weer een (positieve-) verrassing. Eerste tank ging op met ongeveer 1 op 15, tweede in 1op 17 en de derde tank 1 op 19 en een beetje. vierde tank is nog lang niet leeg.
Ik kom zelf uit een V70 met D5 motor, maar ben er op de sound, wat meer motor en windlawaai en de power bij snelheden boven de 150 km/h naar mijn idee niet echt op achter uit gegaan. Ik rij iedere dag met een grote smile rond :baby012:
 

robertocloock

Nieuw lid
Die smile zal alleen maar groter worden als je er eenmaal een hebt :)

Ik kom zelf uit een V70 met D5 motor, maar ben er op de sound, wat meer motor en windlawaai en de power bij snelheden boven de 150 km/h naar mijn idee niet echt op achter uit gegaan. Ik rij iedere dag met een grote smile rond :baby012:

De overgang van een V70 D5 naar een fabia vind ik nogal wat. Maar dat jij dit toch ervaart als geen achteruitgang is zeer positief te noemen. Dat bewijst toch maar weer de kracht en kwaliteit van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan