Skoda Fabia I, mijn versie. Meningen?

Gieliovd

Forumguru
Ik was altijd goed in "zoek de verschillen" maar, verklap eens wat je modificaties zijn!

Chroom zie ik, valt niet echt op met je zilveren wagen. Ziet wel straks als je nader kijkt!

Tips, tja... lichtmetaal is een grote stap vooruit.

Verder, mooie wagen!

TomR

Lid
Ja de lichtmetalen velgen had ik al in gedachte, maar is 16" niet nadelig qua groter benzine verbruik? Of is dat niet zoveel erger?

Stel ik ga voor 14" LMV, is dat dan wel mooi of is dat dan weer te klein?

Daarnaast zijn LMV ook duur aangezien ik nieuwe banden moet nemen.

Bedankt voor de complimentjes! :)

@ Gieliovd: Haha niet iedereen ziet de verschillen :), ik zal ff een Google foto zoeken van m'n auto zoals ie eerst was (natuurlijk niet dezelde auto, maar de verschillen zijn er, behalve de velgen dan, die zijn onveranderd bij mijn auto):

926214.jpg

(via Google images gevonden, NIET MIJN AUTO)

Misschien dat je nu de verschillen ziet?

(Mijn auto nu: )

Uploaded with ImageShack.us

Glenn

Actief lid
ziet er al goed uit zo

gratis en mooi de het fabia logo enz.. er er af halen

Hangt ook af van welke motor je hebt breete banden en gewicht velgen

Gieliovd

Forumguru
16" daar kan je met Nemo even over praten.

Verder is 14" wel erg klein. Had ik zelf ook, ik zou ten alle tijden 15" of groter nemen. 15" is het meest gangbaar qua banden ook.

Ik zie stootstrips in kleur, hangrepen in kleur, chromen lijstjes....

TomR

Lid
Bedankt voor de tips :).

LMV was al een beetje het plan, maarja door de hoge prijs wacht ik daar nog wel even mee. Misschien dat ik binnenkort, wanneer ik geld heb, voor 15 " ga, of misschien 16".

Alleen heb je dus te maken van groter benzine verbruik omdat de banden groter worden, en ook weer nieuwe banden.

En ja dat zijn alle aanpassingen, subtiel en mooi, aan de buitenkant iig.

Binnen heb ik de chrome Elegance pook, echt leer, geinstalleerd en instap lijsten origineel van Skoda Fabia erin gezet :).

darkprojectx

Forumguru
16" zou ik je afraden kwa prijs voor de bandjes

rond deze tijd van het jaar staat internet ook altijd helemaal vol met aanbiedingen van velgjes. Mensen die van hun LMV af willen omdat ze nieuwe willen kopen etc. Wie een beetje slim rond kijkt heeft voor een appel en een ei prachtige wieltjes!

helaas kan ik hier op het werk je fotos niet zien :biggthumpdown:

Glenn

Actief lid
klopt velgen wel passen zeker maar als er banden op zitten zal het niet meer lukken

dus velgen wel banden niet

darkprojectx

Forumguru
? waar haal je dat vandaan?

niet elke velg heeft dezelfde J waarde of ET waarde,
niet elke band heeft dezelfde breedte, hoogte

? of mis ik nu iets?

Glenn

Actief lid
voor het simpel te houden de omtrek van de band is anders

op een velg met de zelfde j en et bv 16"

standaard op de fabia 205/45/16

op een golf 4 205/55/16 dus de omtrekvan de band is te groot en dat past niet onder een fabia

darkprojectx

Forumguru
hoe laag ligt die fabia dan? de fabia in kwestie staat toch nog behoorlijk "offroad"

lijkt me sterk dat je daar niet mee weg komt, diameter verschil = 4 cm en omtrek verschil = 13 cm

dat verschil is nou niet echt super spannend te noemen

Glenn

Actief lid
in belgie mag je maar 2% verschil hebben het is dus hier zelfs illegaal

het zou kunnen passen maar niet aan te raden voor je koopt dus eerst passen dan kan je niets mis doen

Bovenaan Onderaan