Skoda Fabia Combi.. maar welke?

Skoda Fabia Combi..?

• Totaal aantal stemmers
    32

laagvlieger

Forumguru
Als het allemaal uit je eigen zak kwam (dus privé auto) dan zou ik voor de 1.2 TDI gaan. Die zijn belachelijk goedkoop in België. Ik heb hier een nieuwe Fabia Combi 1.2 TDI Ambiente gekocht , die al rijk is uitgerust, met nog heel wat extra's bovenop en ik kwam uit op 12.000 euro. Met de 1.6 TDI was ik al enkele duizenden euro's armer - maar is nog steeds goedkoper dan een Fabia Combi Greenline in Nederland ... Natuurlijk is dat appels met peren vergelijken omdat je in Nederland heel wat kan winnen met de vrijstelling van de wegenbelasting, maar toch.

Als het een lease auto is kan je alsnog voor de sterkere motor gaan.

Fabia

† In Memoriam
Als het allemaal uit je eigen zak kwam (dus privé auto) dan zou ik voor de 1.2 TDI gaan. Die zijn belachelijk goedkoop in België. Ik heb hier een nieuwe Fabia Combi 1.2 TDI Ambiente gekocht , die al rijk is uitgerust, met nog heel wat extra's bovenop en ik kwam uit op 12.000 euro. .

Arrrgggggggg, ik verhuis subiet naar Belgie.

Als het allemaal uit je eigen zak kwam (dus privé auto) dan zou ik voor de 1.2 TDI gaan. Die zijn belachelijk goedkoop in België. Ik heb hier een nieuwe Fabia Combi 1.2 TDI Ambiente gekocht , die al rijk is uitgerust, met nog heel wat extra's bovenop en ik kwam uit op 12.000 euro. Met de 1.6 TDI was ik al enkele duizenden euro's armer -
Als het een lease auto is kan je alsnog voor de sterkere motor gaan.

wel, mijn offerte is nog in berekening (word ongeduldig :tongue:) ik zou een 1.6 kiezen in Elegance (auto airco) + GPS en verduisterde ruiten + company pack (radio+pdc) . als dit echt nog veel boven budget is dan moet ik inderdaad miss toch voor 1.2 gaan. is misschien veiliger voor de "snelle voet" :tongue: pdc is geen must, maar denk dat dit voordelig was door t pack

jij bent dus voor 1.2 "gewoon" gegaan ipv Greenline: waarom precies? heb de gewone eig niet overwogen omdat ik dacht dat de GL mij extra korting zou opleveren (in lease)... maarja misschien is dat zo niet. de leasemaatschappij gaat veel offertes zien van mij :tongue: tis wel moeilijk hoor om dr alles proberen uit te halen ;)

laagvlieger

Forumguru
Ik heb idd geen Greenline en heb daar bewust voor gekozen. Ik heb geen start-stop, geen verlaging en geen eco-banden maar fijne Bridgestone Turanza's. Ook dan nog verbruikt mijn Skoda volgens het boekje 3,8l/100 km (in de praktijk 4,7l/100km of 1 op 21,5 gedurende de inrijperiode) en valt deze onder de 100 gram CO2/km (dus in aanmerking voor de ecopremie). Ik had ook een ruimere keuze aan opties dan dat ik bij de Greenline had.
Daarbij kostte de Greenline €1.600 meer, dan moet je al heel wat brandstof besparen om dat geld terug te verdienen. Het verschil (0,4 liter) tussen de Greenline en 'eenvoudige' 1.2 TDI is daar te klein voor.

De 1.2 TDI is voor mij krachtig genoeg trouwens. Ik ben een jonge twintiger en hou ook af en toe van vlot doorrijden en dat kan gewoon met die motor. Kan je niet eens gaan testrijden?

De 1.2 TDI is voor mij krachtig genoeg trouwens. Ik ben een jonge twintiger en hou ook af en toe van vlot doorrijden en dat kan gewoon met die motor. Kan je niet eens gaan testrijden?

ik had de greenline gekozen voor test.. zou dat niet hetzelfde zijn? ik vond die idd wel vlot, maar ben niet op snelweg geweest want heb door wegenwerken al ommetoeren zitte doen :eek:) ben m dan aan de vent gaan showe :tongue:

nja, ik ga nu de huidige offerte afwachten en denk dan nog eens eentje voor 1.2, maar dan wss wel Elegance.

tnx voor alle info!!!
de

nja 1.6 zal het dan toch niet worden door het budget:
voor mij komt die in Elegance versie (incl Clima) + verd ruiten + gps + company pack (radio en pdc)= +€30/m = €1.500 op 4j
en als ik daarbij nog bluetooth en cruise control zet dan wordt het €1.800

vind ik te veel voor iets dat niet "van mij" is.. door company pack was pdc zeer voordelig, dus had geen zin om die te laten vallen

dus nu ga ik opnieuw wat analyses uitvoeren om te zien wat ik precies in 1.2 neem: regulier of greenline en opties...

pff ik ga blij zijn als m besteld heb. AARGH :tongue:

ps: ik zie nu keiveel autos in Cappuccino achtige kleuren rondrijden :tongue:

hi laagvlieger

blijkbaar zijn de offertes die ik heb laten maken voor 1.2 allemaal de reguliere geweest, en dus niet Greenline :)

sjah dan wordt het de Ambiente met de verschillende opties, want de Elegance is toch pakje duurder (voor wat, tapijtjes? want de andere zaken heb ik in company pack of als optie):

Elegance versus Ambiente = + €1488, voor extra opbergruimtes, passagiersstoel verstelbaar, ruiten elec achter en dan auto airco, meer keuzemogelijkheden .. maar zaken die voor mij minder relevant zijn

IK BEN ER EINDELIJK UIT.. PFFF :)

nu nog de kleur (jaja nog altijd): Cappuccino of antraciet. ik ga de man laten kiezen ,maar hij wil ze beide naast elkaar zien staan ;)
interier gewoon onyx

TL@

Forumguru
Tja, raar optiebeleid bij ons in België. Ik heb ook een Ambient (wel op de Octavia) genomen en pack company en een hoop andere opties, op die manier kwam het een stuk goedkoper uit dan de Elegance te nemen. Best raar eigenlijk.

Ik heb antraciet genomen omdat ik te lui ben om te kuisen en die kleur er vuil ook nog goed uit ziet :680:

ist echt? ik zoek een kleur die niet snel vuil lijkt (steenweg) en had juist schrik dat ge dat enorm zag op antraciet.. hmm

de Elegance geeft u ook meer kleuropties bv binnenin Beige, andere velgen enzo.. maja voor mij geen meerwaarde..

EINDELIJK BESTELD!!! mag vanaf 7 okt geleverd worden en zal iets erna zijn... zoooo lang nog :tongue:

Dankzij commerciele geste van leasemaatschappij en dealer heb ik alles wat ik wou zonder opleg. hoezee!! heb geïntegreerde bluetooth er wel uit gehaald en de dealer zal achteraf gratis parrot carkit installeren ;)

1.2 CRTDI Ambiente Cappuccino beige met onyx interieur
opties: company pack (opbergr, middensteun, radio, elec verw buitensp) , verd ruiten, gps, cruise control, pdc, auto airco, 8 speakers, excl belettering typeaanduiding

laagvlieger

Forumguru
1.2 CRTDI Ambiente Cappuccino beige met onyx interieur
opties: company pack (opbergr, middensteun, radio, elec verw buitensp)

Proficiat! Veel opties. Grappig, ik heb ook die 'company pack', maar dat heette in januari nog 'ambiente pack'. Je hebt ook 8 speakers genomen, dat is echt heerlijk. Welke radio? Swing?

En belettering heb ik inmiddels ook niet meer ...

TL@

Forumguru
Packs company en Ambiente zijn hetzelfde, alleen is de company gratis (op de O2 toch) en enkel voor fleet klanten (lease dus)

Bovenaan Onderaan