Skoda Fabia combi 2

Tjeerd1992

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Even de auto voorstellen hoor...

Een Skoda, wie had dat ooit gedacht. Afgelopen zaterdag heb ik een Skoda Fabia Combi 2 1.4 16V van 2008 aangeschaft. Deze is leuk uitgerust en ziet er ondanks zijn km stand nog netjes uit. Er staat bijna 2 ton op de klok maar is volledig dealer onderhouden.

Eerder heb ik mooie oude Mercedessen, mx-5jes en enkele andere auto's gereden. Nu een ommezwaai naar wat nieuwers, zuiniger, licht en toch goede looks.

Ik probeer zsm foto's te plaatsen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Groeten Tjeerd
 

Cordoba

Forumguru
Je foto is helaas niet zichtbaar Tjeerd, welkom overigens op het forum.
Wat de Fabia betreft, ook hier zijn er heel wat mensen die de Fabia II niet zo mooi vinden, maar ik ben benieuwd hoe de jouwe er uit ziet.
 

Cordoba

Forumguru
Als je een foto op je computer hebt staan, kun je in het reactievak (terwijl je een bericht typt) rechtsonder de knop 'bijlagen' aanklikken. Foto moet wel kleiner zijn dan 2 Mb. Andere mogelijkheid is een foto die ergens anders al geupload is te linken: je klikt dan bovenaan in het reactievak het pictogram met het berglandschap aan (rechts naast de smileys), en dan kun je de link plaatsen en komt de foto ook in je bericht te staan.
 

Tjeerd1992

Nieuw lid
IMG_20161202_162836.jpg IMG_20161202_162858.jpg IMG_20161202_162917.jpg IMG_20161202_162801.jpg

Hierbij alvast een kleine indruk. Ik ben van plan om de auto in ieder geval een paar jaar te houden. Daarbij wil ik een andere achterbumper zonder schade en een trekhaak monteren. Tips en dergelijke zijn altijd welkom.
 

Cordoba

Forumguru
Nette auto, maar de Fabia II blijft voor mij de minst fraaie generatie van de Fabia.
Wat voor schade heb je op de achterbumper? Plaats eens één of meer foto's waarop die schade te zien is: mogelijk dat een andere bumper niet nodig is.
 

Tjeerd1992

Nieuw lid
Dankje cordoba! Ik vind het juist de mooiste van de Fabia's en met name de combi. Ieder zijn ding natuurlijk.
De foto van de bumper zal ik morgen maken en posten.
Is een trekhaak makkelijk te monteren wat betreft kabelboom?
Ook ben ik benieuwd of de Fabia ook de zijspiegels verwarmt, of is dat optioneel? Ik merk het namelijk niet.

Tot morgen!
 

fanSkoda-VW

Donateur
F2  en 3C buitenspiegelverwarming.jpg
De draaiknop voor de spiegelverstelling op de deur moet behalve de 0 , L , en R, stand er nóg eentje hebben. Dat is de schakelaar voor de zijspiegelverwarming.
Op de op mijn avatar afgebeelde F2C zit dat wel.
Dat is een 2008 F2C sport 1,6 hand uit Duitsland ingevoerd, ook met stoelverwarming zelfs.
grts.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Bij electrisch verstelbare spiegels, zijn ze ook verwarmbaar. Soms zitten er per bouwjaar wat verschillen hoe je de spiegelverwarming aan zet, maar het is eigenlijk altijd aangegeven met symbooltje van achterruitverwarming bij de spiegelverstelknop. (Bij mijn auto heeft de verstel-keuze-knop 3 standen: L-verwarmen-R, waarbij op stand L beide spiegels versteld, op de verwarmingsstand worden de spiegels alleen verwarmd, en op stand R alleen verstellen van de rechter spiegel. Sommige modellen/bouwjaren hebben nog een 4e stand waarbij alleen de verstelling wordt geblokkeerd.

Het kan zijn dat bij jouw Fabia of de spiegelverwarming in de spiegel kapot is, of de spiegelglazen ooit vervangen zijn door een glas zonder verwarming. Als je andere spiegelglazen met verwarming wil: bij de automaterialenhandel zijn ze voor pakweg 25 euro per stuk te koop (bij dealer betaal je heel veel meer).

Wat de trekhaak betreft: ik gok dat jouw Fabia bij de eerste lichting hoort waar je een zogenaamde trekhaakmodule moet plaatsen. (Dat is een electronica module, die alle zaken zoals verlichting regelt in geval van het gebruik van de trekhaak (denk hierbij niet alleen aan standaard verlichting, maar ook uitschakelen mistachterlicht op de auto en mistachterlicht op de 'aanhanger-aansluiting' activeren, uitschakelen parkeersensoren bij achteruitrijden met caravan, en ook voorkomen dat je foutmeldingen krijgt van de lampcontrole bij aansluiten aanhanger)
Ik zou zeggen zoek even of je wat op het forum kan vinden (ook in de kennisbank) en het goed aanmelden van zo'n trekhaakmodule is iets wat veel dealers maar half kunnen (maar gelukkig zijn er meerdere adressen hier op het forum te vinden van mensen die dat wel in de vingers hebben).
 
Bovenaan Onderaan