Quagga
Lid
Hoi!
Hierbij dus een draadje voor mijzelf en belangstellende om te praten over mijn tweedehands Fabia Combi (de tweede/blauwe exemplaar).
Mijn Skoda ervaring begon in 2012, toen ik als gedetacheerde een leasebakje mogen uitzoeken. Na een enorme gehannes met Excel sheets en proefritten kwam ik op de Fabia Combi uit. Eerlijk gezegd niet een auto die mij enorm aansprak. Tot ik een keer de Monte Carlo uitvoering bij Martin Schilder (Alkmaar) zag. Dat vond ik juist weer heel mooi. Uiteindelijk werd het een Platin Grey GL BL Combi met alles er op en er aan, inclusief Monte Carlo spulletjes (Zien hier de draadje ivm het bestelproces)
Over het volgende 120,000 km kwam er helaas wat probleempjes naar voren: EGR, weigerende elektrische raam, misleidende lampmeldingen, remschijven krom (tot twee keer toe) en een gescheurde turboslang. Alles ten spijt vond ik de Faab een heerlijke auto, perfect voor de behoeftes van mij en mijn gezinnetje (inclusief 2012 model jongetje).
Ondertussen vond ik een vaste baan op fietsafstand, dus was het vaarwel aan de leaseauto (met een brok in mijn keel
). Toen het tijd werd om de auto van vrouwlief te vervangen, was de keuze duidelijk: een volgende Fabia of een auto van een maatje groter. Bij laatstgenoemde dacht ik aan een Focus station en geen Octavia, simpelweg omdat een O2 Combi behoorlijk duurder is dan de Ford Wagon.
Wij rijden tegenwoordig ongeveer maar 20,000km per jaar, waarvan de overgrote meerderheid woon/werk snelwegkilometers door mijn vrouw. Onze strategie met tweedehands auto's gaat als volg: niet ouder dan 5 jaar en minder dan 100,000km op de teller. De gedachten is dat er al behoorlijk wat waarden van de auto afgeschreven is, maar dat ' ie nog makkelijk de volgende tonnetje aankunt. Met goed onderhoud moet de auto ook nog een paar duizend opbrengen bij herverkoop @10 jaar oud met 200,000km.
2010/1 Fabia's die aan onze wensen voldoet zagen wij geadverteerd tussen de €7,000 en €9,000, afhankelijk van opties en woonplaats. Zelf nam ik liefs weer een BL, terwijl mijn nuchtere vrouw prijs en kilometerstand meer belangrijk vond. Ter vergelijking zagen wij oudere Focus Stations (2009) met een tonnetje op de teller voor vergelijkbare prijzen, terwijl een dergelijke Octavia Combi al snel €2000 duurder is.
Uiteindelijk kwam het er op neer of wij een extra €100 p/m willen neertellen voor extra ruimte, die wij niet echt nodig heeft... Zo bekeken was de keuze dus snel gemaakt
Hierbij dus een draadje voor mijzelf en belangstellende om te praten over mijn tweedehands Fabia Combi (de tweede/blauwe exemplaar).
Mijn Skoda ervaring begon in 2012, toen ik als gedetacheerde een leasebakje mogen uitzoeken. Na een enorme gehannes met Excel sheets en proefritten kwam ik op de Fabia Combi uit. Eerlijk gezegd niet een auto die mij enorm aansprak. Tot ik een keer de Monte Carlo uitvoering bij Martin Schilder (Alkmaar) zag. Dat vond ik juist weer heel mooi. Uiteindelijk werd het een Platin Grey GL BL Combi met alles er op en er aan, inclusief Monte Carlo spulletjes (Zien hier de draadje ivm het bestelproces)
Over het volgende 120,000 km kwam er helaas wat probleempjes naar voren: EGR, weigerende elektrische raam, misleidende lampmeldingen, remschijven krom (tot twee keer toe) en een gescheurde turboslang. Alles ten spijt vond ik de Faab een heerlijke auto, perfect voor de behoeftes van mij en mijn gezinnetje (inclusief 2012 model jongetje).
Ondertussen vond ik een vaste baan op fietsafstand, dus was het vaarwel aan de leaseauto (met een brok in mijn keel

Wij rijden tegenwoordig ongeveer maar 20,000km per jaar, waarvan de overgrote meerderheid woon/werk snelwegkilometers door mijn vrouw. Onze strategie met tweedehands auto's gaat als volg: niet ouder dan 5 jaar en minder dan 100,000km op de teller. De gedachten is dat er al behoorlijk wat waarden van de auto afgeschreven is, maar dat ' ie nog makkelijk de volgende tonnetje aankunt. Met goed onderhoud moet de auto ook nog een paar duizend opbrengen bij herverkoop @10 jaar oud met 200,000km.
2010/1 Fabia's die aan onze wensen voldoet zagen wij geadverteerd tussen de €7,000 en €9,000, afhankelijk van opties en woonplaats. Zelf nam ik liefs weer een BL, terwijl mijn nuchtere vrouw prijs en kilometerstand meer belangrijk vond. Ter vergelijking zagen wij oudere Focus Stations (2009) met een tonnetje op de teller voor vergelijkbare prijzen, terwijl een dergelijke Octavia Combi al snel €2000 duurder is.
Uiteindelijk kwam het er op neer of wij een extra €100 p/m willen neertellen voor extra ruimte, die wij niet echt nodig heeft... Zo bekeken was de keuze dus snel gemaakt

Laatst bewerkt: