Skoda Fabia 3 Ruitenwisser.

Sandokan

Nieuw lid
beste Skoda Fabia rijders, is het jullie al opgevallen dat je niet zomaar de ruitenwisser bladen/armen van de ramen kunt weg nemen om de ramen schoon te maken. deze kun je maar ruim 3 cm op tillen en dan komen de armen tegen de motor kap aan. Is dit niet wat vreemd.? zijn hier meer fabia rijders van op de hoogte.?
 

Joske

Forumguru
Welkom op het forum, je voorstellen wordt geapprecieerd, en kan je doen in het meet- en greet gedeelte van het forum.

Bij mijn O3 is dat ook zo, dan moet je na afzetten van de motor én voor het uitstappen even de hendel (rechts) naar beneden duwen. Dan komen de ruitenwissers in "service-stand" te staan. Dit zal vast hetzelfde zijn voor de F3 vermoed ik.. Staat ook in je boekje hoor ;)

succes en laat weten of het gelukt is
 

Sandokan

Nieuw lid
dankjewel voor deze mooie info PPeterse, ik was nog niet zover om door het instructie boekje te gaan.
maar top over de info hoor. Thanx.
 

V-Strom

Actief lid
Het instructieboekje zou voor mij de éérste optie zijn als je tegen dergelijke problemen aanloopt.
Maar ja...het onderwerp in het instructieboekje word nu hier geprojecteerd.:koffie:
 

Desmo

Actief lid
Dat de wissers niet helemaal naar boven kunnen vindt ik toch wel onhandig in de winter met ramen krabben. Alles voor een lage brandstof gebruik..:)
 

V-Strom

Actief lid
Dat de wissers niet helemaal naar boven kunnen vindt ik toch wel onhandig in de winter met ramen krabben. Alles voor een lage brandstof gebruik..:)

Ik vind dat juist erg handig, s`avonds de auto parkeren met de ruitenwissers in service stand.
Dat is gelijk handig om een hoes voor de voorruit onder te doen.(Vriezen de wissers ook niet vast) :cool:
 
Nee geen last van . Kan prima schoon maken . Zet hem ook nooit in de service stand , nog nooit nodig geweest .
Bij bevriezing ook geen last . Gewoon goed krabben en rijden , tegen de tijd je wilt wissen is de motor warm en is alles ontdooit :deuk:
 
Bovenaan Onderaan