Skoda Fabia 3 Rallye Green HB.

Altos

Banned
Bij deze de foto's en beschrijving van mijn recent ontvangen F3!

Het is een Skoda Fabia 1.2 Tsi 90pk Edition hatchback in Rallye Green.
Als extra's bovenop de Edition uitvoering heb ik voor Climate Control, Aluminium instaplijsten, 17" Twist Star velgen met op verzoek Michelin Pilot Sport 3 en in hoogte verstelbare bijrijderstoel gekozen.
Via @Ridley nu ook voorzien van mooie sportpedalen.

Ik heb hem een week na ontvangst compleet gedetaild, dus foamen, ontijzeren, kleien, wassen, polijsten en voor de winter in de Sonax Polymer NetShield, de dorpels en sponningen in de Collinite 845, de ramen behandeld met Rain X en de wielen ontijzerd, gekleid, gepolijst en in 3 lagen PB WheelWax gezet, de banden om de zoveel weken in een dressing (mat).

De remtrommels zwart gespoten, de letters (skoda, fabia) verwijderd van de achterklep, de nummerplaat van de dealer vervangen voor een blanco houder.
De dealer heeft op mijn verzoek de achterlichten bij de dagrijverlichting geschakeld, altijd licht dus.

Plannen:
Verlagen (nodig, ja, maar lage prio)
Update naar 110pk bij Vagtechniek.
Voorste zijruiten laten blinderen naar de wettelijke max.
Xenon wit (lage prio)

De auto wordt iedere 2 weken gewassen, waarvan 1x in de maand gefoamd, voor de zomer heb ik al een mooie pot Supernatural 2.0 wax klaarstaan.
De ramen worden bij elke wasbeurt gereinigd en het leer van het stuur, pook en handremhoes worden schoongemaakt en geconditioneerd d.m.v. een Mothers leder onderhoudset.

Pluspunten:
Lekker vol in de spullen (mede door Edition uitvoering)
Vooral de stuurbediening en armsteun icm Cruise Control vind ik fijn.
Fijne stoelen (ben zelf groot en zwaar maar past perfect, sportstoelen bij mij niet)
Fijne muziekinstallatie, ook i.c.m. iPhone (Carplay voor navigatie)
Rijdt koersvast en lekker sportief karakter.
Mooi, niet alledaags uiterlijk en kleur (Persoonlijk)

Opvallend:
De Tsi is wat rumoerig tegenover de 105pk Tsi uit onze O3. Niet slecht maar anders.
De motorkap dempingmat en beschermplaat onder de motor zijn al aanwezig.

Minpunten:
Eigenlijk geen (tot nu toe), goed afgewerkt en compleet.
Meer geluidsisolatie was een mooie extra geweest.

Excuses voor de matige foto's, de accu van de Nikon was meteen leeg en het werdt al donker dus smartphone foto's.

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    688,2 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Nice ride :rockon::yeah: speciaal kleurke,respect voor jou keuze.

Verlaging is bij deze wel gewenst als ik de foto zie,velgen zijn al top.
 

Alpha

Donateur
Super gave kleur! Ook gave velgen ;) . Al vind ik de Savio's nét iets mooier :maakmegek:...

Dit is dus een MY2016. Zie toch twee kleine minputen. Ik vind de wijzerplaaten niet mooi in het wit en de witte accenten van het stuur ook niet.

De rest is über gaaf! Valt goed op denk ik zo!
 

Altos

Banned
@Alpha dit is idd een MY2016, de witte stiksels en witte wijzerplaten horen bij het Edition pakket.
Daar heb je geen keuze in verder als je voor dat pakket kiest.
Heeft ook niet mijn voorkeur maar vind het niet storend verder, het is zoiets als als ik de keus had was het anders geworden maar nu is het ook prima.

Ik ben zelf een zeer onopvallend type maar deze auto mocht wel wat opvallends hebben vind ik.
Niet iedereen vind het mooi en dat hoeft ook niet.
Ik ben echt superblij dat na lang wachten (+/- 6 maanden, lang verhaal) het een mooi geheel geworden is zo.

@Joske als amateur detailer is het mijn plicht en grootste hobby de lak er perfect uit te laten zien, leuk dat het je opvalt.

@iedereen bedankt voor de complimenten!
 

Cordoba

Forumguru
Het is je gelukt, om de lak echt te laten sprankelen op de foto's Altos, en tenminste weer eens een originele kleur.:thumbsup: Wel een vraagje waarom 845 voor de dorpels/sponningen en de rest in de Netshield?

Wat mij op de foto's stoort is het witte deel van het dashboard: ik krijg daarbij een beetje het idee, dat men dacht "40 jaar terug was zo'n nephouten dashdeel in de mode, nu is wit in de mode, dus laten we dat ook in het dash toepassen".
 

Altos

Banned
@Cordoba de reden voor Pns/colli is de 845 vind ik een fijne wax en gebruik ik al jaren maar wilde graag PNS proberen en ben overigens niet ontevreden!
Deze bescherming laat zich makkelijk reinigen, heeft een mega beading en sheeting (bij open straal) en verwerkt makkelijk. De 845 is gebruikt op lastige plekken om de fijne eigenschappen die ik al kende.
Volgende detail zou een van beide voldoende zijn.
Beetje afwisselen kan geen kwaad.

Dat paneel is light brushed aluminium (plastic) maar is er ook in dark brushed (vind ik mooier) maar helaas bij edition pakket niet te kiezen. De foto is wat overbelicht waardoor het wit lijkt.
Misschien ooit de donkere op de kop tikken of beplakken met iets moois. (Nee niet die optionele stickers van mensen of kinderen die Skoda aanbied ;) )
 

Alpha

Donateur
Nu ik je foto's nog eens bekijk... Zo'n Rally bak screeuwt wel om deze:
http://www.superskoda.com/Skoda/FAB...-spoiler-from-the-MONTE-CARLO-edition-PAINTED

Hebben Rallye Green ook op voorraad... Heb hem zelf ook en dat staat toch wel super gaaf. Al zeg ik het zelf :) .

Kleine suggestie :) .

Inderdaad balen met die Edition witte interieurdelen. Ben blij dat ik met de first edition style wel nog wat keuzes had tussen grijs, wit en dark brushed alu. Ik ben toen voor het laatste gegaan.

Waren ook maar mini zeur puntjes ;) .
 

edero

Forumguru
@Altos TOPbak :jaja: hoor! Zag exact dezelfde bij mijn dealer Rijnwoud staan, en vond het toen al een hele mooie wagen, zeker in die uitvoering :thumbsup:! Ik heb de Rapid Edition uitvoering en komt dus allemaal bekend voor!
 

Altos

Banned
Bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Ik zal zsm wat detail foto's plaatsen deze post blijven updaten met ervaringen en bevindingen.
 

Altos

Banned
Nu een maandje later sinds laatste post.
Auto bevalt goed! Geen klachten of mankementen.
Zondag de auto weer lekker foamen en wassen, nu al zin in.
De reacties zijn leuk van mensen over het algemeen, zowel de auto als de kleur wordt op prijs gesteld.
Het verbruik is stevig maar prima, gemiddeld 1:16,5 over 3200 kilometer.
Binnenkort een kleine pk upgrade en de voorste ramen laten tinten, dan kan ik dat ook weer afstrepen.
 
Bovenaan Onderaan