Beste Leden,
Sindskort rijden mijn vriendin en ik in een Skoda Fabia 2010 Combi Greenline. Een super fijne en ruime wagen die wij ideaal vinden/vonden voor onze aankomende tweeling.
Inmiddels hebben wij de auto nog geen maandje en ondervonden wij, bij snelheden van om en nabij 100, opeens dat de auto zijn vermogen verloor. en begon te haperen. Tevens knipperde het gloei spiraal lampje. Uiteraard zijn wij zo veilig mogelijk direct even naar een parkeerplaats gereden. De auto viel uit, maar startte vervolgens weer direct. Na een haperende rit met soms wegvallend vermogen zijn wij gelukkig veilig thuis gekomen.
Reeds thuis gekomen heb ik de auto uitgelezen en kwam ik tot mijn schrik de volgende code tegen:
16251 / P0299 - De auto verliest turbo druk tijdens het rijden en valt in noodloop;
Veelal, bij andere merken, kan dit duiden op een gebroken slang of een vervuilde EGR. Echter ben ik bang voor een dure reparatie waarin wellicht de hele turbo vervangen moet worden. Is dit een bekend probleem bij de Fabia of kennen jullie wellicht een Skoda garage die hierin gespecialiseerd is?
Groet,
Ryan
Sindskort rijden mijn vriendin en ik in een Skoda Fabia 2010 Combi Greenline. Een super fijne en ruime wagen die wij ideaal vinden/vonden voor onze aankomende tweeling.
Inmiddels hebben wij de auto nog geen maandje en ondervonden wij, bij snelheden van om en nabij 100, opeens dat de auto zijn vermogen verloor. en begon te haperen. Tevens knipperde het gloei spiraal lampje. Uiteraard zijn wij zo veilig mogelijk direct even naar een parkeerplaats gereden. De auto viel uit, maar startte vervolgens weer direct. Na een haperende rit met soms wegvallend vermogen zijn wij gelukkig veilig thuis gekomen.
Reeds thuis gekomen heb ik de auto uitgelezen en kwam ik tot mijn schrik de volgende code tegen:
16251 / P0299 - De auto verliest turbo druk tijdens het rijden en valt in noodloop;
Veelal, bij andere merken, kan dit duiden op een gebroken slang of een vervuilde EGR. Echter ben ik bang voor een dure reparatie waarin wellicht de hele turbo vervangen moet worden. Is dit een bekend probleem bij de Fabia of kennen jullie wellicht een Skoda garage die hierin gespecialiseerd is?
Groet,
Ryan