Skoda Fabia 2 1.2 HPI

huubvanvugt

Forumguru
Beste Forumleden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief ben geweest op het forum. Sommigen zullen mij nog kennen van de 1.4mpi Fabia 1 stationwagen:


Verder heb ik nog een zeer hardnekkige italiaan. Waar misschien sommigen mij ook van zullen herkennen:
Deze auto heeft momenteel veel geld,bloed,weet en tranen gekost. Ergens in de komende jaren zal hij ook een motorrevisie nodig hebben aangezien de zuigerveren het een voor een aan het begeven zijn.

Maar tegenwoordig rijd ik nog steeds in mijn Fabia 2. Deze auto heb ik in 2016 gekocht met 70.000km op de teller en sindsdien erg veel goede en leuke kilometers mee gemaakt. Helaas ook een ongeluk...waarbij de gehele linkerzijde opnieuw moest worden gespoten en 2 deuren moesten worden vervangen (gelukkig van beide partijen geen letsel, alleen blikschade).

Hoe mijn dagelijkse ros er nu bij staat:






Zoals jullie zien is hij vrij standaard gebleven, op de radio tot dusver. De nieuwe radio bevalt tot dusver goed, DAB+ en alle leuke snufjes als wifi, 3G etc. zitten er allemaal in.
Echter zit het hem in de kleine dingetjes. Ik heb laatst de dimlampen,stadslichten en verstralers door LED lampjes. Erg goed lichtbeeld zonder anderen ermee te verblinden (Heb ze laten afstellen bij de garage).

Nu word mijn komende project ,voor we er mee naar Italië gaan, om de standaard luidsprekers in de deuren te gaan vervangen. De originele hebben het ver gehad en stiekem had ik al eens een beetje zitten zoeken.
Nu zijn mijn ogen op het volgende setje boxjes gevallen: https://www.jbl.nl/autoluidsprekers...XsB52iLCUswX6VqMt0IphULrH_LDQc-xoChqoQAvD_BwE

Voordat ik deze ga bestellen, moet ik eerst nog eens de oude eruit halen om te kijken of de afmetingen wel passen van de nieuwe. Iemand ervaring met het vervangen van de originele boxen? Of natuurlijk met andere boxjes betere ervaringen?
 

huubvanvugt

Forumguru
Vandaag begonnen met het avontuur om de deurpanelen te verwijderen. Dit bleek achteraf echt zo simpel als het maar kan te zijn...

Maar toen ik naar het boxje keek zag ik een iets wat andere bevestiging als ik gewend ben.


Dit kwam ik dus tegen. Geen idee hoe ik dit los krijg, behalve door met een tang ofzo grof te werk te gaan (lijkt me niet echt de bedoeling). Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
 

huubvanvugt

Forumguru
@huubvanvugt in het andere topic is het al beantwoord, het zijn popnagels, een boortje erop in het midden, en uitboren.

Dankje voor het antwoord, het is ondertussen gelukt en de nieuwe passende boxjes zijn besteld!

Strakke radio! Waar heb je die vandaan?
Dit is een Xtron radio, dus uit China. Maar tot dusver al 2.5jaar plezier van met maar enkele keren dat de radio vast is gelopen omdat hij op android werkt.
 

huubvanvugt

Forumguru
Ondertussen alweer een tijdje verder en weer veel veilige en fijne kilometers met de skoda gemaakt. Boxen zijn vervangen door speakers van JBL de GTO serie. Verder zit er een Pioneer TS-WX130EA subwoofer onder mijn stoel in voor net dat ene beetje meer bass.

Verder heb ik een dagje vrij gehad van het werk, en ben ik met een goede vriend naar de eifel geweest. Een paar sfeer foto's:





 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ondertussen alweer een tijdje verder en weer veel veilige en fijne kilometers met de skoda gemaakt. Boxen zijn vervangen door speakers van JBL de GTO serie. Verder zit er een Pioneer TS-WX130EA subwoofer onder mijn stoel in voor net dat ene beetje meer bass.

Ondertussen alweer een tijdje verder en weer veel veilige en fijne kilometers met de skoda gemaakt. Boxen zijn vervangen door speakers van JBL de GTO serie. Verder zit er een Pioneer TS-WX130EA subwoofer onder mijn stoel in voor net dat ene beetje meer bass.

Zoek de verschillen....
Als je snel bent kun je het nog aanpassen..
En anders zal een mod het uiteindelijk weer moeten doen..:pardon::dankje:
 

huubvanvugt

Forumguru
Zoek de verschillen....
Als je snel bent kun je het nog aanpassen..
En anders zal een mod het uiteindelijk weer moeten doen..:pardon::dankje:

Het is al aangepast. Op de een of andere manier bleef mijn photobucket hangen en liet het geen foto's zien met de linkjes. Dus heb ik hem een paar keer moeten aanpassen en heb ik dit over het hoofd gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Wel jammer van dat al te prominente Photobucket-logo @huubvanvugt , dat bederft de mooie foto's een beetje.

Heb je geen last van als je de foto's gewoon als bijlagen toevoegt (liefst in wat verlaagde resolutie, max. 900x900 pixels of zo, dat laadt ook bij adsl-verbindingen lekker snel en is meer dan prima voor beeldschermtoepassingen).
 

Canon-Eye

Forumguru
Valt hier wel mee hoor, ik woon op een zg. "grijs" adres: er ligt coax met voldoende downloadsnelheid (>150 mbps, upload iets van 20 of zo). Kan ik prima mee uit de voeten.

Maar ik leef mee en hou rekening met al die mensen die op de "witte" adressen wonen waar de glasvezelaanleg nog in de kinderschoenen staat. En daar te (blijven) wonen is lang niet altijd een vrije keuze, hè...
 
Bovenaan Onderaan