Skoda Fabia 1 met trillende motor

Mijn Skoda Fabia 1 (67-XV-HN, benzine, automaat 1.4) rijdt sinds kort niet meer zo lekker. Bijna elke rit komt het voor dat de motor even trilt en soms brandt het lampje Exhaust Workshop. Het gaat ook steeds vanzelf weer over maar het rijdt niet prettig. De garage kan niet ontdekken wat het is, de Wegenwacht ook niet. Misschien is de auto een beetje op want er staat al ruim 355.000 op de teller... Of heeft iemand nog een ander idee? Ik hoor het graag. Groet, Timon
 

Tees

Donateur
En is er een foutcode geconstateerd? Normaliter moet een motorlampje ook een foutcode genereren.

En misschien kan je je ook even voorstellen in de Meet & Greet, vinden velen hier ook prettig.
 
Heb me zojuist even voorgesteld in Meet & Greet :-) De auto krijgt elk jaar afwisselend een grote of kleine beurt, bij een universele garage. De storing doet zich voor bij warme motor. Helaas heeft noch de garage noch de wegenwacht een foutcode kunnen constateren. Ik kan natuurlijk nog naar de Skoda dealer, maar daar betaal je de hoofdprijs voor onderzoekskosten en dat is deze auto niet meer waard...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Cordoba

Forumguru
Er zijn er ook met 400-450k km op de klok, dus veel km's maar er moet nog zo'n 100k km bij wil je in de top 3 op het forum uitkomen. Van de automaat weet ik niet wat die aan kan in km's, en dat zou ook nog de boosdoener kunnen zijn.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar je zou ook nog kunnen overwegen om naar een VAG-specialist in jouw regio te gaan: die zijn vaak een stuk goedkoper dan de dealer en hebben soms zelfs meer kennis van zaken. Als de auto op is, is elke euro die je er insteekt verlies, maar als je de auto voor een klein bedrag weer in orde kan krijgen is het zonde om hem weg te doen. Weet je of het gasklephuis is gecontroleerd op vervuiling? Heb je enig idee hoe oud de lambdasondes (vóór en achter de kat) en de katalysator zijn? Brandstoffilter bekeken? Brandstoffilter hoeft officieel nooit vervangen te worden, maar bij een dergelijke km-stand kan het veel schelen.
 

Duijzer

Donateur
Koppakking kan ook nog een verdachte zijn. Check je koelwater eens op olie en meet de compressie eens bij warme motor.
 
..........
Ik weet niet in welke regio je woont, maar je zou ook nog kunnen overwegen om naar een VAG-specialist in jouw regio te gaan: die zijn vaak een stuk goedkoper dan de dealer en hebben soms zelfs meer kennis van zaken. .........
Een VAG specialist is nog wel een idee. Ik woon in Apeldoorn, zie dat er daar wel eentje is. Gasklephuis, lambdasondes en katalysator zijn nog niet bekeken...
 
Het probleem is opgelost. Bleek ´slechts´ een bobine te zijn. De Skoda-garage waar ik hem destijds gekocht had kon dit uitlezen. Toevallig heb ik altijd een paar reserve-bobines mee. Ooit gekregen van een vriend die wegenwacht is. Dus we kunnen weer verder richting de 400.000 kilometer... Bedankt voor de tips!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan