Skoda fabia 1.4mpi 50kw

Edwinz

Forumguru
Nieuw op het forum en mn naam is Edwin.

Sinds vorige maand een fabia aangeschaft waar nog wat werk aan blijkt te zitten..

Om te beginnen eens kijken naar de thermostaat aangezien de temperatuur terugloopt op de snelweg.
Nu draait alleen het boutje door op de motor waardoor de kap niet loskomt:tegek:

Zal tussendoor eens foto's maken voor als dat nog eens van pas komt.
 

Edwinz

Forumguru
Thnx,
Ga het merken wat ik eventueel tegen ga komen..

Ik kom trouwens uit Almere maar kom ook veel in Amsterdam en Den Haag voor mn werk:D
 

Edwinz

Forumguru
Allen bedankt.

Al meteen de eerste vraag zodat ik snel kan bestellen.

Via boelm kan ik een compleet thermostaathuis bestellen. Misschien een domme vraag maar kan ik er vanuit gaan dat hier dan al een thermostaat in zit? Of zal de bedoeling zijn de oude met veertje over te zetten? (Welke bij mij waarschijnlijk defect is).

Dacht het complete huis te vervangen voordat iets poreus is en afbrokkelt met demonteren of monteren:D
 

turboturbo

Forumguru
kan ik er vanuit gaan dat hier dan al een thermostaat in zit? O
Ik heb in 2014 bij Boelm een thermostaathuis voor mijn Fabia I 1.2 12V besteld en per mail vooraf gevraagd of deze incl thermostaat en temp voeler is. Dat werd bevestigd per mail. Het zat er idd bij. Voor de prijs had ik dat niet verwacht.

Omdat ik de kwaliteit van de veer van de nieuwe thermostaat matig / fragiel vond (sowieso zou ik dat toch niet zo gauw meer bij Boelm meer bestellen zo'n kritisch onderdeel, maar van een iets beter merk) heb ik de oude veer van de oude thermostaat overgezet destijds.

Ook vertelde de dealer dat ze het huis standaard mee vervangen omdat het plastic vaak broos is na zoveel jaar. Mijn leken beoordeling was dat het originele huis toch van betere kwaliteit was (ook in het geheel niet uitgedroogd oid) en mogelijk in de huidige staat beter of minstens zo goed als de nieuwe namaak.

Ik heb de auto inmiddels niet meer dus ik kan niet beoordelen hoe de duurzaamheid van dat onderdeel was.
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Ik heb in 2014 bij Boelm een thermostaathuis voor mijn Fabia I 1.2 12V besteld en per mail vooraf gevraagd of deze incl thermostaat en temp voeler is. Dat werd bevestigd per mail. Het zat er idd bij. Voor de prijs had ik dat niet verwacht.

Omdat ik de kwaliteit van de veer van de nieuwe thermostaat matig / fragiel vond (sowieso zou ik dat toch niet zo gauw meer bij Boelm meer bestellen zo'n kritisch onderdeel, maar van een iets beter merk) heb ik de oude veer van de oude thermostaat overgezet destijds.

Ook vertelde de dealer dat ze het huis standaard mee vervangen omdat het plastic vaak broos is na zoveel jaar. Mijn leken beoordeling was dat het originele huis toch van betere kwaliteit was (ook in het geheel niet uitgedroogd oid) en mogelijk in de huidige staat beter of minstens zo goed als de nieuwe namaak.

Ik heb de auto inmiddels niet meer dus ik kan niet beoordelen hoe de duurzaamheid van dat onderdeel was.

Thnx, dan wacht ik hun reactie af.
Dacht eerst even goedkoop oplossen en zien wat er nog meer naar boven komt. Daarna kan ik altijd nog bepaalde onderdelen vervangen voor betere :D
 
Bovenaan Onderaan