Skoda ENYAQ Sound Upgrade

Rawiens

Nieuw lid
Geachte Leden,

Ik rij nu al bijna 2 jaar inmiddels in mijn skoda enyaq uit 2022 Echter heb ik standaard sound system in zitten. Ik zou graag willen upgrade bijv een subwoofer en of deurspeakers te vervangen. Ik heb geen flauw idee hoe je op dit systeem een versterker zou kunnen aansluiten.. Zijn er hier leden die dit kunnen en of voor openstaan dit te kunnen uitvoeren? Of zelf al bij hun enyaq dit hebben gedaan? Ik hoor het graag... Alvast bedankt!
 

Antera

Donateur
Aansluiten op de versterker is lastig aangezien de Enyaq geen losse versterker heeft. Je kan achter wel speakers bij plaatsen bv en dit laten coderen dit maakt al een ander geluid dan alleen voor. Ik kan dit verzorgen. Als je al een versterker zou willen moet dit gekoppeld worden aan de bestaande speakers maar dit moet wel goed gebeuren vanwege het feit dat het systeem anders over de zeik gaat, Dat doe ik dan weer niet ;)
 

Bakkertje

Forumguru

Rawiens

Nieuw lid
Aansluiten op de versterker is lastig aangezien de Enyaq geen losse versterker heeft. Je kan achter wel speakers bij plaatsen bv en dit laten coderen dit maakt al een ander geluid dan alleen voor. Ik kan dit verzorgen. Als je al een versterker zou willen moet dit gekoppeld worden aan de bestaande speakers maar dit moet wel goed gebeuren vanwege het feit dat het systeem anders over de zeik gaat, Dat doe ik dan weer niet ;)
Dag,

Bedankt voor je snelle reactie. Er zitten bij mij nu standaard speakers achterin al in. Welke raad jij aan wat jij dan zou kunnen plaatsen en coderen ?

Van het versterker begrijp ik je zeker.
 

Rawiens

Nieuw lid
@Antera even voor mijn nieuwsgierigheid, als je speakers bij gaat plaatsen en coderen war komen deze dan? Zitten er standaard geen luidsprekers in de achterdeuren?

@Rawiens er zijn upgrades bijvoorbeeld: https://carsoundcenter.nl/audio-upgrade-pakketten/skoda/skoda-enyaq/
Geen idee wat je qua budget in gedachten hebt, maar voor een kleinere investering zijn andere luidspreker zonder DSP en subwoofer natuurlijk ook mogelijk.

Hier nog 1: https://caraudiobv.nl/audio-upgrade-skoda.html
Dag,

Ja toevallig via Google had ik deze ook allemaal gevonden. Maar voor mij is het bedrag echt veel te hoog. Ik wil namelijk alleen een versterker en een subwoofer maar geen idee wie of waar dat kan tegen een schappelijk prijs ?
 

Bakkertje

Forumguru
Een losse subwoofer met een versterker die zich via het luidspreker signaal aan laat sturen (high input) is dan de meest simpele aanpak. De bestaande uitgangen van je head unit aftakken en dan een subwoofer in de kofferbak.

Mijn Passat GTE is voorzien van een Dynaudio installatie en heeft geen subwoofer maar gaat voor mij laag en hard genoeg. 4 goede 16,5 cms luidsprekers in je deuren zou wellicht al voldoende kunnen zijn? Ik zag dat ze audison gebruiken bij dat bedrijf, die hebben blijkbaar pasklare enyaq oplossingen.
 

Rawiens

Nieuw lid
Dag,

Bedankt voor je antwoord. Ja daar zou ik al tevreden mee kunnen zijn 4 speakers vervangen voor een betere zwaardere en de sub erbij. Kun jij dit inbouwen bij de enyaq ? Ik hoor het graag. Ik heb 2 bedrijven benaderd maar die vragen enkel voor alleen voor een actieve subwoofer circa €850,- met installatie. Is dit redelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Technisch zou ik dat wel voor elkaar krijgen, maar ik ga daar niet aan beginnen.

Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar het is in principe best te doen. Als je dan luidsprekers plaatst met een hoog rendement en de boel beplakt met lood bitumen denk ik dat je best al een eind komt zonder subwoofer. Mensen hier op het forum kunnen je best helpen met de keuzes op het gebied van luidsprekers en aanwijzingen geven hoe je het moet doen.

Even als voorbeeld, voorin plaats je onderstaande set (gezocht op composet, hoge gevoeligheid):

Achterin iets als:

Nog wat bitumen erbij:

Ben je voor een 250 euro aan onderdelen kwijt, zit het er nog niet in, heb je nog geen subwoofer en heb je nog geen versterker.
Dat gezegd hebbende die totaalprijzen vallen op zich nog best mee..

Een subwoofer maakt dat je met bedrading en dergelijke aan de slag moet, dat is gewoon een hoop werk en dat is wat het bij bedrijven duur maakt.
 

Rawiens

Nieuw lid
Technisch zou ik dat wel voor elkaar krijgen, maar ik ga daar niet aan beginnen.
.......

Dankjewel voor alle info hierover.
Als ik de speakers zou aanschaffen bijv voor de achterdeuren zou jij deze dan erin kunnen plaatsen? Ik heb geen ervaring met dit dus zou het graag dan door iemand laten doen hopelijk kun jij en wil jij dat doen?

Van dat subwoofer kijk ik nog wel dan wellicht voor een latere periode..

Ik hoor het wel..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Antera contacten kun je ook direct doen per mail of Whatsapp @Rawiens
Dan reageert hij in algemeen binnen een 4 uur, behalve als hij slaapt dan ff langer....... :lezen:
 

Rawiens

Nieuw lid
@EdK hoe kom ik aan zijn whatsapp ? Ik kan via hier bij zijn profiel niks vinden alleen een pb doen.. zou je zijn nr of e-mail via pb kunnen sturen eventueel? Hartelijk dank
 

EdK

Forumguru
Alle filmpjes van instellingen enz ->Youtube
Mirrorlink, voicecontrol, full link, sportmonitor activatie, software en kaartupdates mogelijk. Voor alle software coderingen en aanpassingen met VCP/VCDS (Ook op afstand mogelijk): +31(0)615228709 (Whatsapp). https://www.vcds-coding.nl Te Breda / Dongen Voor alle soorten verlagingen voor Uw Skoda al dan niet met montage kan U bij mij terecht. meer info@lowering.nl

Dit staat bij elk bericht van hem onderaan zijn teksten.
Maar op je smartfeun moet jeje feun denk ik een kwart slag draaien om dat te zien
 
Bovenaan Onderaan