Skoda Enyaq led logo in spiegels (vocht?)

Philip012

Nieuw lid
Sinds kort ziet het led logo in de spiegels er uit zoals op de foto. Eerst langs de bestuurderszijde en enkele weken later ook langs de passagierszijde.

Kan dit zijn door vocht dat er ergens binnen komt?
Ga er niet direct voor naar de garage bollen, maar vind het wel sneu voor deze prijsklasse van auto.

Wil gewoon eens weten of dit nog bij andere Enyaq rijders voorkomt

20230122_173848.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Klopt. Een bekend Enyaq probleem ondertussen. Bij mij is het garantie maar er zijn al gevallen bekend (UK) waarbij er moeilijk over wordt gedaan. Bij mij betreft het 1 projectielamp, bij veel Enyaq rijders zijn het beide spiegels. Ik heb 2 maten die ook Enyaq rijden: beide auto’s zelfde probleem. Als je er op googled wordt je niet vrolijk. Denk nl. niet dat dit een eenmalig probleem is bij mij als het met dezelfde habbie -babbie projectielampen wordt vervangen. Denk dat dit nog wel een aantal keren gaat voorkomen. Probleem is vocht in de units. Vervangen rekenen ze 1,5 uur per stuk voor.
 

Japanese Power

Donateur
Succes, het heeft bij mij 8 weken geduurd eer ze binnen waren...
Zou even goede foto's maken en opsturen voor je belt of als je dealer in de buurt zit even langskachelen.
 

Philip012

Nieuw lid
Mijn afspraak bij de garage is pas op 16 maart :unsure: Foto doorgestuurd en gevraagd of ik al eens moest langskomen voor een eerste diagnose.
Antwoord was dat de diagnose pas plaatsvindt op de dag van afspraak :rolleyes:
Denk dat ik er op voorhand toch eens binnen ga rijden.
 

EdK

Forumguru
Affijn 16 maart kun je dus ter plekken een afspraak maken voor een dag wanneer ze dit gaan vervangen.
Dus met beetje massel dan zit die nieuwe er eind April dan in onder garantie......
Ja over lange termijn planning kunnen we nog wat leren bij PON..... :D

Maw zou lekker ff langs rijden om ze te laten zien wat ze moeten bestellen zodat het er in maar ingezet kan worden !
Vermoed zo maar dat een band wisselen nog meer tijd kost...
 

JeSko

Forumguru
Ik snap het niet goed, wat moeten die strepen überhaupt voorstellen? Gewoon Skoda logo was beter geweest naar mijn smaak, maar mss heb ik slechte smaak dat kan ook :)

20210208_062944_copy_1512x2016.jpg 20210208_063014_copy_2016x1512.jpg
 

EdK

Forumguru
@JeSko , het is net als met moderne kunst !
Je moet het zien.......
En ik zie het ook niet hoor !!
Ooit in een galarie een wit vlak gezien met in kleuren wat horinzontale / verticale en diagonale lijnen , en dit droeg de naam "landschap in beweging "
Lang staan kijken, maar zag het niet !!
En die lijnen in dat logo ? waarschijnlijk een zelfde betekenis....!!??
 

Tees

Donateur
Dat is dan weer ironisch @hemi24, een zero emission vehicle die je doet denken aan één van de grootste stikstofuitstoters van NL ;)
Ik snap dat ook niet helemaal hoor, gewoon t logo had ik ook veel mooier gevonden (maar dan heb je misschien wat minder mooi ronde belichting?)
 

Captain Hook

Forumguru
Ongeacht of je dit nou een noodzakelijk c.q. verfraaiend gadget vindt van je auto.
Dit vind ik nou wel weer typisch het voorbeeld van; WAAROM? :pieker:

Waarom zo'n 'ding' monteren wat, EN dus blijkbaar nogal storings/vochtgevoelig is, niks toevoegt aan de kwaliteit/rijeigenschappen/techniek van de auto. EN garandeerd op de langere termijn voor nog meer ergernissen gaat zorgen, EN wat naar verhouding duur is om te produceren, te vervangen, te fixen? :koffie:
 

Tees

Donateur
Das niet premium genoeg, en blijkbaar verwacht de klant dat wel van een auto van 40 k€
 

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Het is zeker wel handig, bij het uitstappen waar het donker is zie je de grond, wat me toch handig lijkt, ik mis het wel op onze auto's nu.
 

EdK

Forumguru
WAAROM ???

Tsja omdat het kan, meer uitleg is er mijn inziens niet mogelijk........... :koffie:
 
Bovenaan Onderaan