Skoda enyaq app, wagenstatus activeren

fireshrimp

Nieuw lid
Goedemiddag,

Afgelopen weekend kreeg ik de volgende melding in mijn app te zien: "Wagenstatus Activering noodzakelijk" (zie ook schermprintjes). Vreemde is dat als ik erop klik ik een melding krijg dat "Betaling noodzakelijk" is. Echter de diensten zijn nog geldig tot in 2025.
Geen idee hoe ik dit op kan lossen.

Bijlagen

• Screenshot_20240603_102628_Mykoda.jpg
    Screenshot_20240603_102628_Mykoda.jpg
    464,5 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20240603_102639_Mykoda.jpg
    Screenshot_20240603_102639_Mykoda.jpg
    238,7 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20240603_102653_Mykoda.jpg
    Screenshot_20240603_102653_Mykoda.jpg
    258,6 KB · Weergaven: 14
Veel mensen hebben er last van volgens Google. Ikzelf ook. Ik heb nog geen oplossing gevonden. Waarschijnlijk wachten tot Skoda t oplost. Of aan de dealer melden maar die kan er weinig mee denk ik.

Jdbigg

Senior Member
Op Tweakers ook veel identieke meldingen. Oorzaak is dat de servers eruit liggen en in Duitsland wordt in het weekend niet gewerkt… Komt wsl vandaag vanzelf weer goed.

Bijkomend probleem is dat mijn energieleverancier (Frank Energie) alleen "slim(mer) laden" aanzet als (dmv. Connect Care) gezien wordt dat ik thuis parkeer en niet aan een openbare laadpaal ergens. Zonder die gegevens breekt het laadproces kennelijk af.

Moest gisteren vanuit Hoofddorp naar Tilburg v/v maar de auto bleek 's ochtends maar op 34% te staan. Ik kon er op het laatste moment nog een paar procent bijladen, maar moest toch op de terugweg even aan de snellader. Zonde van de tijd en het geld. En vannacht heeft de auto gewoon "dom" staan laden, dus geen rekening houdend met EPEX en balansmarkt prijzen.

Smeeuwis

Donateur
Ik heb zojuist een bericht gehad op Skoda EV Lounge op Facebook dat een oplossing aanstaande is. Die verwachten ze vandaag of morgen nog te gaan uitleveren.

Smeeuwis

Donateur
Bij mij doet de app het inmiddels weer. Skoda gaf op Feestboek aan dat de boel vanzelf zou moeten herstellen na een rit en dat blijkt te kloppen. Geen nieuwe versie van de app dus.

Bij mij idem. Na een stukje rijden krijg ik weer wagenstatus en parkeerpositie in de app binnen. Nog even afwachten of slim laden vanavond ook weer goed gaat.

Bovenaan Onderaan