Skoda Enqaq rijder

Dag allen,
Ik ben Lammert uit Arnhem en rijd sinds november 2022 de skoda enyaq. Eerst de 60 via private lease en zo enthousiast dat we nu besloten hebben om een 80 zelf aan te schaffen.
We zijn ermee op wintersport geweesst, in de zomvervakantie met vouwwagen en gezin van 3 kinderen en hond door de Franse, Zwitserse en Italiaanse Alpen en nog steeds enthousiast.

Dus redelijk ervaring opgedaan met reizen met EV door europa met aanhangwagen.

Mijn grootste uitdaging met EV is dat je semi-techneut moet zijn om het efficient voor jezelf te organiseren. Met slim laden, laadpassen en laadpaal systemen die elke keer verschillen. Dus daar is nog heel veel terrein te winnen.

Maar qua rijden zou ik geen ander vervoermiddel meer willen.

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! Al klinkt de titel van je topic (Skoda Enqaq rijder) niet zo enthousiast als je bericht. Wellicht een mod vragen hem even aan te passen?

Wat vind je precies zo fijn aan het rijden met de Enyaq?

Het is voor mij een totaal plaatje. Qua rijervaring ervaar ik geen vertraging in versnellen, het is stiller, rijker aan electronice zoals travel assist waardoor je veel ontspannender rijdt.
Daarnaast vind is het goedkoper, ik betaal maar 50% van de kosten voor t.o.v. benzine per KM, minder onderhoud.
En nooit meer bij de tankstation maar bij een laadpaal, vaak op mooiere plekken wat eigenlijk altijd mooi te combineren is met 'even de benen strekken'.

Jessedew

Forumguru
Welkom en met de Octavia rij ik ook veel elektrisch. Moet wel zeggen, mede door dat laadpaal geneuzel, neem ik op vakantie geen laadkabel mee, maar gewoon op benzine rijden. (en heb een caravan dus dan zie ik volledig elektrisch nog niet zitten)

nogmaals welkom, allemaal behulpzame Skoda rijders hier iig.

hemi24

Forumguru
En nooit meer bij de tankstation maar bij een laadpaal, vaak op mooiere plekken wat eigenlijk altijd mooi te combineren is met 'even de benen strekken'.

Grappig, sinds ik niet meer elektrisch rijd, vind ik het juist een verademing dat ik maar één keer in de 4 dagen (of om de 900 km) even de slang erin hoef te hangen…

Bovenaan Onderaan