skoda en samsung Omnia 2 problemen

fransh

Nieuw lid
Ik heb gisteren mijn nieuwe skoda gehaald en geprobeerd mijn samsung omnia II op de standaard bluetooth carkit aan te sluiten , hierbij heb ik wat problemen,

vaak ziet hij de telefoon niet
ik kan niet mijn hele telefoonboek overzetten naar de auto hij ziet niet alle adressen,
elke keer als ik uit de auto kom moet ik op mijn telefoon mijn pincode invoeren en dat is best vervelend
heeft iemand hier ervaring mee en of een oplossing.:crazy:

thx,
Frans

hemi24

Forumguru
model en uitvoering van de auto en/of type bluetooth carkit zou handige informatie kunnen zijn...

fransh

Nieuw lid
het is een skoda octavia 1.6 greenline business line station, de bleutooth carkit is degene die standaard is ingebouwd in de skoda met een RNS310.

Ik hoop dat dit voldoende is.

hemi24

Forumguru
Staat de bluetooth van je telefoon ingesteld als "waarneembaar" en heb je de telefoon toestemming aangegeven om de verbinding te maken zonder bevestiging?

Gaan er een deel van de gegevens van een contactpersoon verloren (bijv adresgegevens, notities, etc) bij het overzetten of worden er complete contactpersonen overgeslagen?

fransh

Nieuw lid
alles is ingesteld op waarneembaar en heb ook toegestaan dat de auto gegevens over mag nemen van de tel,
Hij staal gewoon het hele contact over.

hemi24

Forumguru
misschien al geprobeerd maar toch:
probeer eens de verbinding in het maxidot weg te gooien en start het hele verhaal van verbinden, authoriseren en synchroniseren opnieuw.
Lijkt me sterk dat je zoveel contacten in je telefoon hebt staan dat het max. aantal bereikt is (hoeveel dat dan ook al mag zijn).

Moderne techniek begint helaas steeds meer op een computer met windows te lijken... ;)

Ik heb zelf een Octavia Comib 1.6 TDI GBL in bestelling staan, zónder bluetooth omdat de dealer mij aangaf dat het koppelen en gebruik van een modernere telefoon (zoals de Samsung Omnia Qwerty die ik heb) zeker weten zou ontaarden in problemen. Hij raadde mij aan om achteraf een Parrot in te laten bouwen en deze te koppelen met de Amundsen...

Weinig hoop dus dat het met de standaard bluetooth van Skoda goed gaat komen ...

fransh

Nieuw lid
ik heb nu bijna alles werkend.
Het probleem met de contacten is dat hij alleen van de kaart contacten leest en niet van de telefoon, er kan ook niet te veel info aanhangen zoals foto's en email adressen etc etc .

Hij maakt nu ook altijd contact, dit heb ik voor elkaar gekregen om de pincode te saven in de skoda.

Het enige wat ik nu nog heb is dat ik elke keer als de telefoon verbinding heeft gemaakt met de auto en ik dan uit de auto kom ik de pincode op de telefoon weer in moet voeren, weet iemand hier een oplossing voor?

hemi24

Forumguru
meerdere nummers per contactpersoon worden wel overgenomen, maar alle overige zaken zoals adressen, afbeeldingen, (geboorte)datum, etc. worden niet meegenomen in de synchronisatie met de carkit.

Heb je in maxidot de instelling geprobeerd dat de skoda-carkit synchroniseert van simkaart EN telefoongeheugen?

het probleem van pin-code opnieuw invoeren kan ik je zo niet verder mee helpen.

Ik heb zelf ook een omnia 2, maar dan met een columbus en bijbehorende skodar rsap bluetooth. Connectie werkt bij mij prima. Ik heb alleen wel mijn toestel zonder pincode beveiliging, misschien dat dat de oplossing is. Verder kan je ook bij de bluetooth instellingen op je phone ergens in één van de tabbladen aangeven wat voor default pin je wilt gebruiken en welke codes je toestel bij verbinding moet proberen. Wellicht moet je die invullen?

Bij mij werkt echter het synchroniseren van mijn telefoonboek weer niet. maxidot geeft aan dat er een nieuw telefoonboek wordt gevonden, maar vervolgens worden er geen contacten overgehaald. Ik moet nu 1 x per maand, als er nieuwe contacten zijn, synchroniseren met mijn sony xperia x1, waarmee het wel vlekkeloos verloopt.

beetje raar, maar goed, als dat het enige is, voor de rest niks dan lof voor de skoda bluetooth...alleen balen dat zo weinig telefoons rsap echt goed ondersteunen.

fransh

Nieuw lid
heb nu bijna alles werkend, heb de pincode van mijn tel afgehaald, contacten werkt ook redelijk, heb alleen de tel op de sim gezet die ik echt nodig heb dan kan ik ze allemaal vinden.

Heb alleen nog het probleem dat de carkit soms de tel niet kan vinden dan moet ik de auto uitzetten telefoon uit en aanzetten dan de auto weer aanzetten en werkt het weer dit moet ongeveer 2x per week gebeuren.

Bovenaan Onderaan